  • 21. Data: 2013-09-14 20:59:57
    Temat: Re: Patrz w lusterka, mercedesy są wszędzie
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Bo to jest dopiero proces karny, a te 40tys to nawiązka.
    > Odszkodowanie to dopiero druga sprawa - do negocjacji (ewentualnie procesu
    > cywilnego)
    tak, ale ten młody jeszcze o tym nie wie. za 10 lat będzie odwiedzał
    groby, a przy wyjściu z cmentarza jakiś AMG będzie ruszał z piskiem opon.

    > z ubezpieczycielem sprawcy.
    Mam nadzieje że się mylisz, i płacił będzie sprawca a nie
    ubezpieczyciel. za zabicie 3 osób ile sie traci zniżki? 10%? PRawda?

    ToMasz

  • 22. Data: 2013-09-14 21:04:02
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 14.09.2013 19:12, t? pisze:

    > Beznadziejny wyrok, ciężko nie zauważyć dużego Mercedesa, nawet jeśli
    > jechał 130 km/h. Wystarczyło patrzeć. Gość z Merca powinien dostać mandat
    > za przekroczenie dozwolonej prędkości.

    mocno niemasz racji. spróbuj to sobie wyobrazić, z fotela opla. ruszasz
    powoli w lewo, przed tobą nissan, normalnie jedzie. obok pusty pas. co
    jak na tym pasie pojawi sie auto? Skoro na 100% zdążysz przed nissanem
    to na 101% przed tym co dopiero się tam pojawi! no chyba że to nie
    będzie samochód tylko torpeda.... Wtedy wszyscy kierowcy, Kubica i inni,
    wymiękają

    ToMasz

  • 23. Data: 2013-09-14 21:08:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 17:03:43 +0200, DoQ napisał(a):
    > Z dedykacją dla tych co zawsze mieli pierwszeństwo.

    No, ten co mial to przezyl bez obrazen.

    > http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,14602830,
    Precedensowy_wyrok__Winny__choc_mial_pierwszenstwo.h
    tml#BoxSlotII3img

    Megrims ? :-)

    J.

  • 24. Data: 2013-09-14 21:11:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 17:24:13 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):
    > Pewnie tak. Rozumiem, ze ten Opel mial prawo do lewoskretu tylko wymusil
    > pierwszenstwo ?

    W zasadzie bez znaczenia - mial ustapic pierwszenstwa, a mercedes
    pewnie i tak nie wiedzial czy z przeciwka mozna skrecac czy nie, ani
    nie zwalnial tam gdzie mozna :-)

    > To jest dobry przyklad w jaki sposob dochodzi do kolizji ze scigaczami,
    > czyli nadmierna predkosc i skakanie z pasa na pas. Nie ma szans, zeby
    > zauwazyc.

    Podobnie mozesz niezauwazyc kogos kto nie skakal, tylko normalnie
    jechal prawym pasem. No, szybciej niz normalnie.
    Trzeba uwazac przy skrecie w lewo ...
    a tu wlasnie mamy kwestie czy skrecajacy mial wystarczajaco duzo
    wolnego miejsca do wykonania manewru ?
    Ile tam wolno - 50 czy 70 ?

    130/70 to znow nie tak duzo i powinno wystarczyc czasu do solidnego
    zhamowania, wiec ten manewr skretu nie byl chyba bezpieczny i przy 70
    ..

    J.

  • 25. Data: 2013-09-14 21:12:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 17:31:35 +0200, DoQ napisał(a):

    > Szkoda.

    Zyczysz sobie wyrokow bez prawa do odwolania ?
    Najlepiej od policjantow na drodze ...

    J.

  • 26. Data: 2013-09-14 21:13:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 20:59:57 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > groby, a przy wyjściu z cmentarza jakiś AMG będzie ruszał z piskiem opon.

    > Mam nadzieje że się mylisz, i płacił będzie sprawca a nie

    Ubezpiecznie na tym polega, że odszkodowanie płaci ubezpieczyciel.
    Nie jestem tylko pewien czy tymi 40tys nie zostanie docelowo obciążony
    sprawca.

    Sytuacje w których ubezpieczyciel może wystąpić o regres są umieszczone w
    ustawie i jeśli sprawca był trzeźwy i miał uprawnienia, to nie ma takich
    podstaw.

    > za zabicie 3 osób ile sie traci zniżki? 10%? PRawda?

    Tak, dokładnie.
    Przy obecnych, śmiesznie niskich odszkodowaniach za śmierć, większym
    problemem dla ubezpieczycieli są pęknięcia zderzaka niż ofiary śmiertelne,
    to i tak są kalkulowane polisy.

    Zresztą i tu niewykluczone że ubezpieczyciel więcej zapłaci sprawcy z
    tytułu AC na rozbitego Mercedesa, niż poszkodowanym.
    Tyle że mając taki wyrok sądu, może się uda wykręcić "rażącym
    zaniedbaniem".

  • 27. Data: 2013-09-14 21:18:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-14 20:41, Użytkownik t? napisał:

    > ...przez ułamek sekundy. I raczej słabo widoczny, a nie "niewidoczny".

    > Tylko debil skręca w lewo na wielopasmówce nie wiedząc co się dzieje na
    > WSZYSTKICH pasach. Często takich obserwuję właśnie na Puławskiej.

    Widział, nikt jadący zgodnie z przepisami mu nie zagrażał.
    A debilem to był ten który dostał wyrok skazujący.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2013-09-14 21:20:55
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-09-14 21:12, J.F. pisze:

    > Zyczysz sobie wyrokow bez prawa do odwolania ?
    > Najlepiej od policjantow na drodze ...

    Życzę sobie żeby to był wyrok prawomocny. Ale jak rozumiem lubisz sobie
    dośpiewać "coś od siebie" ?

  • 29. Data: 2013-09-14 21:21:26
    Od: tá´Ź

    RadoslawF wrote:

    > Widział, nikt jadący zgodnie z przepisami mu nie zagrażał.

    No właśnie nie widział, kierowca powinien umieć zauważyć samochody
    znajdujące się niemal na wprost niego i ocenić ich prędkość, niezależnie
    czy jadą 50 czy 150.

    > A debilem to
    > był ten który dostał wyrok skazujący.

    Póki co nieprawomocny i bardzo wątpię, żeby się utrzymał.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 30. Data: 2013-09-14 21:21:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 19:02:00 +0200, R2r napisał(a):
    > Od dawna twierdzę, że gdyby "posiadanie pierwszeństwa" nie było
    > traktowane przez sądy i policję jako nadrzędne prawo, praktycznie
    > zwalniające od innych obowiązków i zakazów (przynajmniej w znaczeniu
    > czynników sprawczych zdarzeń drogowych) a winę przypisywano by tak, jak
    > ona się rozkłada rzeczywiście (tak naprawdę bardzo rzadko leży ona po
    > jednej stronie) to w ruchu drogowym byłoby zdecydowanie bezpieczniej.

    Na pewno obie strony dostalyby nauczke, co najmniej finansowa, co by
    zaowocowalo w przyszlosci ... choc czy Megrims akurat nie chcial
    sprzedac swojego pojazdu przed stluczka? :-)

    Ale w tym przypadku - jak sad ma ocenic jak sie rozklada wina ?

    Zreszta jak widac - pierwszenstwo to nie wszystko, i czasem jednak
    obaj kierowcy sa oskarzeni.

    > Dla mnie w sentencji jest zastanawiające jeszcze, jak nisko sąd ocenia
    > stratę obojga rodziców zwłaszcza dla człowieka, który tak naprawdę
    > zaczyna dopiero wchodzić w dorosłość i do samodzielności mu jeszcze
    > pewnie daleko:
    > "[Paweł Cz.] będzie musiał pokryć koszty procesu, pełnomocników strony
    > przeciwnej i wypłacić 40 tys. zł osieroconemu Dominikowi."
    > Jaką część wartości C63 AMG stanowi owe 40 tys. zł, bo IMHO niezbyt
    > dużą, a zakładając, że oboje rodzice Dominika zarabiali w okolicach
    > płacy minimalnej to kwota ta to zaledwie ok. 1,5 ich rocznego łącznego
> [...]

    Moze bezrobotni
    No ale to Dominik powinien raczej wyplacic za zniszczenie mercedesa ze
    spadku. No dobra - pewnie mieli OC.

    J.