  • 31. Data: 2023-07-09 17:26:39
    Temat: Re: Patenty
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Jul 2023 16:58:00 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Nie ma miejsca na większe. Na etapie projektowania tych drzwi było by
    > więcej opcji.

    > Raczej nie widzę gdzie to by można zastosować. Zawsze wystarczają zwykłe
    > hamulce.

    Mysle, ze niewiele osób ma takie sprytne koty, zeby potrzebować
    takiego zamka, to sie te rzekome wysokie koszty patentu nie zwrócą :-(

    Ale ... moze sie nada na inne okazje, zeby np wiatr nie ruszał dzwiami
    od hangaru ...

    > No i tak zrobiłem. Później pokażę.

    Jak pokażesz publicznie, to juz nie będziesz mógł opatentować.

    J.

  • 32. Data: 2023-07-09 17:32:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Jul 2023 14:32:15 +0200, Robert Wańkowski wrote:
    > Potrzeba powstała przy tych drzwiach.
    > https://photos.app.goo.gl/3i2ZrQtjAUsxJEVi9

    P.S. Misterna robota. Wycinałes, frezowałeś, wycinanie laserem/wodą?

    J.

  • 33. Data: 2023-07-09 17:47:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 09.07.2023 o 17:32, J.F pisze:

    > P.S. Misterna robota. Wycinałes, frezowałeś, wycinanie laserem/wodą?

    Nie, frezowałem CNC. Więcej pracy (myślenia) jak to wyszlifować.

    Robert

  • 34. Data: 2023-07-09 19:36:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 09.07.2023 o 17:26, J.F pisze:
    > Jak pokażesz publicznie, to juz nie będziesz mógł opatentować.

    https://youtu.be/bJctxT1s8CA

    Robert

  • 35. Data: 2023-07-10 13:12:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Jul 2023 19:36:40 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > https://youtu.be/bJctxT1s8CA

    Takie pokazanie moze jeszcze moze być i nie demonstruje konstrukcji
    wynalazku.

    Jestem pod wrażeniem. Te kółka zawierają magnesy i sie obracają?
    Sprawiają wrażenie, ze mocno trzymają drzwi, a jednoczesnie jakos
    łatwo to obrócic palcem. A opowinny te siły być chyba równe.
    Czy ten bolec sie wysuwa i on drzwi blokuje, a magnesy tylko wysuwają
    i wsuwają.

    IMHO - to jest godne opatentowania, tylko gdzie - w Polsce, w USA?
    Pieniedzy to Ty raczej na patencie nie zarobisz, ale sława zostaje :-)

    Jakbys jakiegos speca znalazl, co pomóglby wypelnic papiery za darmo,
    zeby całość kosztowało powiedzmy 2000zl, a nie 20 tys ...

    J.

  • 36. Data: 2023-07-10 13:32:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 10.07.2023 o 13:12, J.F pisze:

    > Takie pokazanie moze jeszcze moze być i nie demonstruje konstrukcji
    > wynalazku.
    >
    > Jestem pod wrażeniem. Te kółka zawierają magnesy i sie obracają?

    Tak. Ta jest nowsza wersja, gdzie wystarczy obrót o 45°, ale suwaki od
    starej, gdzie trzeba było obrócić o 90°. Te nowe będą o wiele krótsze.

> [...]
    > łatwo to obrócic palcem. A opowinny te siły być chyba równe.
    > Czy ten bolec sie wysuwa i on drzwi blokuje, a magnesy tylko wysuwają

    Tak, ale z jednego skrzydła się wysuwa.

> [...]
    >
    > Jakbys jakiegos speca znalazl, co pomóglby wypelnic papiery za darmo,
    > zeby całość kosztowało powiedzmy 2000zl, a nie 20 tys ...

    Tak patrząc na te papiery z patentu, który wcześniej podałem, to tam nic
    nie ma. No chyba, że to, co się do UP wysyła tego tam nie ma.

    Robert

  • 37. Data: 2023-07-10 14:41:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jul 2023 13:32:57 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Tak. Ta jest nowsza wersja, gdzie wystarczy obrót o 45°, ale suwaki od
    > starej, gdzie trzeba było obrócić o 90°. Te nowe będą o wiele krótsze.

    A propos - jesli w tym bolcu są schowane małe magnesy, to znacznie
    wieksza sila jest jesli masz zamkniety obieg pola, czyli np kawalek
    blaszki z tyłu magnesów.

    > Tak patrząc na te papiery z patentu, który wcześniej podałem, to tam nic
    > nie ma. No chyba, że to, co się do UP wysyła tego tam nie ma.

    Jest pare formalizmów, ktore trzeba zachować, np musisz napisac
    "znamienne tym".
    I parę myków, ktore warto znac. Np nie piszesz "zamek do drzwi
    meblowych", bo wtedy do innych drzwi ktos moze dac.
    W hangarze np., czy na statku.
    A moze nie drzwi, ale okna przesuwne.

    Trzeba podkreslic, ze istotą pomysłu jest obracanie bolca z magnesami,
    a jak, to juz dowolnie, np suwakiem.
    Bo jak narysujesz ten suwak, to ktos moze zrobic obracanie gałką.

    J.

  • 38. Data: 2023-07-10 18:22:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 10.07.2023 o 14:41, J.F pisze:

    > A propos - jesli w tym bolcu są schowane małe magnesy, to znacznie
    > wieksza sila jest jesli masz zamkniety obieg pola, czyli np kawalek
    > blaszki z tyłu magnesów.

    To teoria, w praktyce niezuważalne. Może gdyby to był kubkowy
    magnetowód.... ale ja już nie miałem miejsca na coś dookoła magnesów.

    Tak samo myślałem, że siła oddziaływania zwiększy się jak połączę
    szeregowo magnesy. Praktycznie się nie zmienia.
    Jeżeli równolegle, ale jednoimiennymi obok siebie, to tak. Ale one w
    takiej konfiguracji nie są skłonne do bycia koło siebie. Nawet włożenie
    ich do wydruku to lada wyzwanie. Trzeba drukować narzędzia do ich wkładania.

> [...]
    > a jak, to juz dowolnie, np suwakiem.
    > Bo jak narysujesz ten suwak, to ktos moze zrobic obracanie gałką.

    Może AI napisze? :-)

    Robert

  • 39. Data: 2023-07-10 18:31:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jul 2023 18:22:06 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > To teoria, w praktyce niezuważalne. Może gdyby to był kubkowy
    > magnetowód.... ale ja już nie miałem miejsca na coś dookoła magnesów.

    Mam na mysli cos takiego:

    |NS
    |
    |SN

    NS, SN - magnesy, | - blaszka.

> [...]
    > ich do wydruku to lada wyzwanie. Trzeba drukować narzędzia do ich wkładania.

    No, moze ktos spróbuje, to się może udać :-)

    I o zamek można zapytać :-)

    J.

  • 40. Data: 2023-07-10 20:01:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 10.07.2023 o 18:31, J.F pisze:

    > Mam na mysli cos takiego:

    > NS, SN - magnesy, | - blaszka.

    Tak właśnie to próbowałem. Blaszka od tyłu, nawet gruba, nie zaważyłem
    różnicy.

    > No, moze ktos spróbuje, to się może udać :-)
    >
    > I o zamek można zapytać :-)

    Zapytałem, z tego co wydusiłem z AI to wie, ale nie może powiedzieć o
    konkretnych numerach. Mam sam sobie poszukać.

    Robert