    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Patenty
    Date: Mon, 10 Jul 2023 18:22:06 +0200
    <u8ehpn$h1c$1$Robert_W@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <u8er37$mme$1$Robert_W@news.chmurka.net>
    <1lvmrddlff1vn$.1seuf2azs12s9.dlg@40tude.net>
    <u8gq57$2cu$1$Robert_W@news.chmurka.net>
    <j348ot44mesy.484m1s32tex$.dlg@40tude.net>

    W dniu 10.07.2023 o 14:41, J.F pisze:

    > A propos - jesli w tym bolcu są schowane małe magnesy, to znacznie
    > wieksza sila jest jesli masz zamkniety obieg pola, czyli np kawalek
    > blaszki z tyłu magnesów.

    To teoria, w praktyce niezuważalne. Może gdyby to był kubkowy
    magnetowód.... ale ja już nie miałem miejsca na coś dookoła magnesów.

    Tak samo myślałem, że siła oddziaływania zwiększy się jak połączę
    szeregowo magnesy. Praktycznie się nie zmienia.
    Jeżeli równolegle, ale jednoimiennymi obok siebie, to tak. Ale one w
    takiej konfiguracji nie są skłonne do bycia koło siebie. Nawet włożenie
    ich do wydruku to lada wyzwanie. Trzeba drukować narzędzia do ich wkładania.

    > Jest pare formalizmów, ktore trzeba zachować, np musisz napisac
    > "znamienne tym".
    > I parę myków, ktore warto znac. Np nie piszesz "zamek do drzwi
    > meblowych", bo wtedy do innych drzwi ktos moze dac.
    > W hangarze np., czy na statku.
    > A moze nie drzwi, ale okna przesuwne.
    >
    > Trzeba podkreslic, ze istotą pomysłu jest obracanie bolca z magnesami,
    > a jak, to juz dowolnie, np suwakiem.
    > Bo jak narysujesz ten suwak, to ktos moze zrobic obracanie gałką.

    Może AI napisze? :-)

    Robert