  • Data: 2012-10-22 21:17:38
    Temat: Re: Pasywne GT630 czy poczekać?
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-10-21, Michal <d...@d...mailexpire.com> wrote:
    > Tak już całkowicie w oderwaniu od wojenek Radeon vs GF - o ile to będzie
    > to nowy (w znaczeniu fabrycznie nowy a nie dla Ciebie ;) monitor, do
    > zastanów się czy warto kupować urządzenie bez HDMI.

    Warto z przynajmniej dwóch powodów (choć powiązanych).
    1) Monitory z HDMI są duże (według skąpiec.pl jakieś 90% aktualnej
    oferty to 1080p, głównie 23" i więcej). Chciałbym 20" 1600x900, bo
    taki jeden już mam. W każdym razie nie wchodzi w grę nic ponad 22".
    2) Monitory z HDMI są droższe. Bez problemu kupię wystarczający model z
    DVI za 600 zł. Na porównywalny model z HDMI musiałbym wyłożyć o 400 zł
    więcej (a wybór i tak mniejszy).

    > Producenci kart zapowiedzieli, że od 2013 albo 2014 DVI idzie w odstawkę
    > i przechodzić będą na HDMI + DP jeśli chodzi o złącza
    > cyfrowe, a monitor kupuje się jednak na trochę dłużej niż 2 lata.

    Oczywiście. Np. tego, który już stoi na biurku, zamierzam używać przez
    jakieś 10 lat, a ma dopiero 3 :). Ale cóż to zmienia? Kartę graficzną
    też kupuję na przynajmniej 5 lat (chyba że wcześniej zdechnie).

    Porzucanie DVI mi nie przeszkadza, bo istnieją przejściówki. Mogą
    sobie porzucać dowoli :).

    pozdrawiam,
    PK