  • Data: 2012-10-26 21:52:00
    Temat: Re: Pasywne GT630 czy poczekać?
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-10-26, Jaskiniowiec <j...@p...pl> wrote:
    > Chodzilo mi o to, ze IvyBridge maja zaimplementowane w krzemie wsparcie
    > dla OpenCL [1]. Nie jest to CUDA, aczkolwiek padaly w tym watku glosy za
    > AMD, a skoro AMD, to wlasnie OpenCL. Nie wiem, co jest w i3, bo zawsze
    > interesowalem sie tylko i5,i7 oraz E3 i E5.

    Głosy za AMD padały, ale nie z mojej strony. Aktualnie koncentruję uwagę
    na kartach z CUDA, a konkurencji daję czas na dojrzewanie :).

    No i u mnie jest dokładnie przeciwnie. Zwracam uwagę głównie na i3
    (ew. i5), a i7 zupełnie ignoruję. O Xeonach nie wspominając :).
    W ogóle na dzień dzisiejszy tak silne procesory nie są mi w ogóle
    potrzebne. Już mój Dual-Core E5400 się strasznie nudzi. Za nowymi
    CPU przemawiają głównie jakieś ciekawe nowości (typu wielordzeniowe
    GPU, RdRand).

    > Inna kwestia, ze CUDA bedzie jednak wypierane na rzecz OpenCL, wiec
    > inwestycja czasu w CUDA jest pod znakiem zapytania...

    Czy będzie wypierana: nie wiem. Może tak, może nie.
    Dziś dużo łatwiej zacząć od CUDA i to jest dla mnie kluczowy argument.

    Jak patrzę na ten rynek, to mam nieoparte wrażenie, że może się to
    zakończyć w bardzo niespodziewany sposób. Np. taki, że OpenCL (należące
    do Apple, wspierane przez największe korporacje w branży) zostanie jakoś
    zamknięte - np. poprzez ograniczoną licencję. Tymczasem CUDA (dziś
    związana z jedną firmą) mogłaby pozostać popularną alternatywą wśród
    naukowców.
    Może nawet NVidia (przyciśnięta do muru) postanowi ją zupełnie uwolnić?
    Po co mieliby trzymać do końca umierającą technologię?

    > Zawsze tez mozesz poczekac na nastepce IvyBridge, ktory spodziewany jest
    > za pol roku. Niestety, bedzie to wymagalo wymiane praktycznie calej
    > platformy, bo zmienia sie tez podstawka.

    Ja jestem na LGA775, więc bez różnicy. No i naprawdę dobrze mi z tym
    procesorem, więc w zmianę w najbliższym czasie szczerze wątpię.

    pozdrawiam,
    PK