eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPassat - problemy z paliwemRe: Passat - problemy z paliwem
  • Data: 2016-06-06 16:59:02
    Temat: Re: Passat - problemy z paliwem
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    re <r...@r...invalid> wrote:
    >
    >
    > Użytkownik "Pszemol"
    >
    >> ...
    >>>
    >>>> No i klimę szlag trafił - cały freon wyparował. A działała.
    >>>
    >>> g*. W Mondeo 1999 klima ciagle chlodzi :-)
    >>
    >> No wyparował przez ewidentną nieszczelność w systemie. To miałem na myśli
    >> że nieszczelna jest instalacja. A kompresor cos tam dziala, bo minimalna
    >> kałuża wody pod autem była, tak na oko srednica 5cm :-)
    >> ---
    >> Jaaasne, z d..y się wzięła :-)
    >
    > O co chodzi?
    > ---
    > O to, że bez czynnika kompresor nie działa.

    Myślisz za bardzo zero-jedynkowo.

    Owszem, poniżej pewnego ciśnienia w systemie kompresor się nie włączy.

    Ale jak uchodzi freon powoli to w pewnym przedziale czasu będzie go na tyle
    dużo aby kompresor się jeszcze włączał a jednak ochładzanie było skrajnie
    niskiej wydajności, z efektami niezauważalnymi w nagrzanym w upalny dzień
    samochodzie.

    > Auto było powypadkowe, z tego co mi wiadomo.
    > Takie auta mają bardzo często nieszczelną instalację klimy.
    > Niewiele potrzeba aby nadwyrężyć delikatne rurki aluminiowe.
    > Jak masz szczęście i nieszczelność jest mała, to doładujesz
    > i na lato całe ciśnienia starczy... Tańsze to niż droga naprawa.
    > ---
    > Ale pierdoły :-) Co by się mogło z rurką stać by czynnik nie spieprzył od
    > razu ? Takie nieszczelności, że można pół roku jeździć robi kompresor.

    Suchy o-ring? O-ring niewłaściwego rozmiaru założony przez ostatniego
    "speca"? A poza newralgicznymi połączeniami - same rurki biegną na sporych
    dystansach, podtrzymywane są do karoserii przez obejmy zaciskane na śruby i
    bardzo często pod tymi obejmami są przetarcia, wgięcia/zagięcia dające
    mikronieszczelności.

    Zwłaszcza w starszych samochodach lub tych po kraksie.

    Spec co klepie i szpachluje Ci wraka na sprzedaż oczywiście usunie duże
    nieszczelności, te łatwo znaleźć, ale zostają właśnie te
    mikro-nieszczelności przez które płyn ucieka miesiącami.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: