    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Passat - problemy z paliwem
    Date: Mon, 6 Jun 2016 09:59:02 -0500
    <nimdqb$38a$1@dont-email.me> <jhlnwug66oi6$.vcpwtzt7xb2z$.dlg@40tude.net>
    <nimh5m$egv$1@dont-email.me> <1...@4...net>
    <nimsqp$ok3$1@dont-email.me> <m0ft5wlwrwcl.ua7ie2i26mlk$.dlg@40tude.net>
    <nin0bf$6bp$1@dont-email.me> <1...@4...net>
    <nin547$ojd$1@dont-email.me> <j4fw0od5tihw$.l7ebpvqam37a$.dlg@40tude.net>
    <ninf2j$va0$1@dont-email.me> <nio7gh$aek$1@dont-email.me>
    <57500988$0$640$65785112@news.neostrada.pl> <nip81j$4g7$1@dont-email.me>
    <5750351f$0$22839$65785112@news.neostrada.pl>
    <nipgkt$1u2$1@dont-email.me> <nivhf2$h7e$1@mx1.internetia.pl>
    <nj1aa2$p34$1@dont-email.me> <nj1tq8$7t1$1@mx1.internetia.pl>

    re <r...@r...invalid> wrote:

    > Użytkownik "Pszemol"

    > O co chodzi?
    > ---
    > O to, że bez czynnika kompresor nie działa.

    Myślisz za bardzo zero-jedynkowo.

    Owszem, poniżej pewnego ciśnienia w systemie kompresor się nie włączy.

    Ale jak uchodzi freon powoli to w pewnym przedziale czasu będzie go na tyle
    dużo aby kompresor się jeszcze włączał a jednak ochładzanie było skrajnie
    niskiej wydajności, z efektami niezauważalnymi w nagrzanym w upalny dzień
    samochodzie.

    > Auto było powypadkowe, z tego co mi wiadomo.
    > Takie auta mają bardzo często nieszczelną instalację klimy.
    > Niewiele potrzeba aby nadwyrężyć delikatne rurki aluminiowe.
    > Jak masz szczęście i nieszczelność jest mała, to doładujesz
    > i na lato całe ciśnienia starczy... Tańsze to niż droga naprawa.
    > ---
    > Ale pierdoły :-) Co by się mogło z rurką stać by czynnik nie spieprzył od
    > razu ? Takie nieszczelności, że można pół roku jeździć robi kompresor.

    Suchy o-ring? O-ring niewłaściwego rozmiaru założony przez ostatniego
    "speca"? A poza newralgicznymi połączeniami - same rurki biegną na sporych
    dystansach, podtrzymywane są do karoserii przez obejmy zaciskane na śruby i
    bardzo często pod tymi obejmami są przetarcia, wgięcia/zagięcia dające
    mikronieszczelności.

    Zwłaszcza w starszych samochodach lub tych po kraksie.

    Spec co klepie i szpachluje Ci wraka na sprzedaż oczywiście usunie duże
    nieszczelności, te łatwo znaleźć, ale zostają właśnie te
    mikro-nieszczelności przez które płyn ucieka miesiącami.