eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPassat B5.5 - najczęstrze problemy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 62

  • 31. Data: 2017-06-07 18:57:05
    Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-06-2017 o 16:44, Pszemol pisze:

    > W każdym aucie ze sprawną
    > klimą nie zawracasz sobie głowy z kierunkiem strumienia - wsiadasz i
    > jedziesz, kabina szybko się ochładza, wręcz odkręcasz nawiew od siebie aby
    > Ci nie wiało szronem w oczy. :-) Musiałeś mieć do czynienia z autami z
    > klimą niesprawną, niepełnosprawną (uchodzący gaz, albo doładowywana
    > nieszczelna 100 razy z nagromadzonym w środku nieskraplalnym powietrzem,
    > wilgocią, itp).

    Albo producent oszczędził i dał za małą klimę do gabarytów pojazdu.
    Vide Dacia - modele po 2012.
    Jak nie włączysz dmuchawy na 3 bieg, to w upał się ugotujesz, a nie
    schłodzisz.
    Dodatkowo klima się co 15 sekund potrafi włączać/wyłączać, wskutek czego
    bywa że powietrze leci ledwo letnie przez połowę czasu.


  • 32. Data: 2017-06-07 19:32:08
    Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    news:oh9b8v$a7r$6@node1.news.atman.pl...
    > W dniu 07-06-2017 o 16:44, Pszemol pisze:
    >
    >> W każdym aucie ze sprawną
    >> klimą nie zawracasz sobie głowy z kierunkiem strumienia - wsiadasz i
    >> jedziesz, kabina szybko się ochładza, wręcz odkręcasz nawiew od siebie
    >> aby
    >> Ci nie wiało szronem w oczy. :-) Musiałeś mieć do czynienia z autami z
    >> klimą niesprawną, niepełnosprawną (uchodzący gaz, albo doładowywana
    >> nieszczelna 100 razy z nagromadzonym w środku nieskraplalnym powietrzem,
    >> wilgocią, itp).
    >
    > Albo producent oszczędził i dał za małą klimę do gabarytów pojazdu.
    > Vide Dacia - modele po 2012.
    > Jak nie włączysz dmuchawy na 3 bieg, to w upał się ugotujesz, a nie
    > schłodzisz.

    No ale moment, dlaczego 3 bieg a nie 4-5 czy który tam jest na maksa?
    Jak wsiadasz do wygrzanego auta na parkingu w pełnym słońcu to
    mój automat zamyka wloty (recyrkulacja) i puszcza dmuchawę na maks.
    Za minutę dwie dmuchawa automatycznie zmniejsza obroty a chwilę
    później otwiera się automagicznie wlot świeżego powietrza...
    Po pewnym czasie dmuchawa zmniejsza obroty aż do 1-nki.

    > Dodatkowo klima się co 15 sekund potrafi włączać/wyłączać, wskutek czego
    > bywa że powietrze leci ledwo letnie przez połowę czasu.

    A widzisz - i tu masz klasyczny objaw zbyt małej lub zbyt dużej ilości gazu.
    Kompresor się włącza, zaczyna ssać, ciśnienie po stronie ssącej spada
    poniżej progu zadziałania czujnika chroniącego kompresor przez zniszczeniem
    i kompresor się wyłącza na swoim sprzęgle. Przy wyłączonym kompresorze
    ciśnienie gazu się po stronie ssącej zwiększa, czujnik pozwala na pracę
    kompresora, kompresor się włącza i tak sobie pracuje cyklicznie...
    To samo dzieje się gdy gazu jest za dużo po stronie sprężanej: kompresor
    pracuje, ciśnienie narasta powyżej progu bezpieczeństwa, inny sensor
    wyłącza, ciśnienie spada (bo gaz przelatuje przez parownik na stronę
    ssącą) i sensor ponownie zezwala na pracę sprężarki i tak w koło Macieju.
    Efektywność klimy w obu przypadkach jest poniżej normy i wydaje Ci
    się że "producent dał za słabą klimę". Nie, to Ty kupiłeś uszkodzone autko
    :-)


  • 33. Data: 2017-06-07 21:06:52
    Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-06-2017 o 19:32, Pszemol pisze:
    > "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    > news:oh9b8v$a7r$6@node1.news.atman.pl...
    >> W dniu 07-06-2017 o 16:44, Pszemol pisze:
    >>
    >>> W każdym aucie ze sprawną
    >>> klimą nie zawracasz sobie głowy z kierunkiem strumienia - wsiadasz i
    >>> jedziesz, kabina szybko się ochładza, wręcz odkręcasz nawiew od
    >>> siebie aby
    >>> Ci nie wiało szronem w oczy. :-) Musiałeś mieć do czynienia z autami z
    >>> klimą niesprawną, niepełnosprawną (uchodzący gaz, albo doładowywana
    >>> nieszczelna 100 razy z nagromadzonym w środku nieskraplalnym powietrzem,
    >>> wilgocią, itp).
    >>
    >> Albo producent oszczędził i dał za małą klimę do gabarytów pojazdu.
    >> Vide Dacia - modele po 2012.
    >> Jak nie włączysz dmuchawy na 3 bieg, to w upał się ugotujesz, a nie
    >> schłodzisz.
    >
    > No ale moment, dlaczego 3 bieg a nie 4-5 czy który tam jest na maksa?

    Lubisz jeździć w takim hałasie?
    Ja mówiłem o jeździe wstępnie schłodzonym samochodem, a nie o jego
    schładzaniu gdy jest nagrzany - o tym to w ogóle zapomnij.

    I klima tylko manual.

    > Jak wsiadasz do wygrzanego auta na parkingu w pełnym słońcu to
    > mój automat zamyka wloty (recyrkulacja) i puszcza dmuchawę na maks.
    > Za minutę dwie dmuchawa automatycznie zmniejsza obroty a chwilę
    > później otwiera się automagicznie wlot świeżego powietrza...
    > Po pewnym czasie dmuchawa zmniejsza obroty aż do 1-nki.
    >
    >> Dodatkowo klima się co 15 sekund potrafi włączać/wyłączać, wskutek
    >> czego bywa że powietrze leci ledwo letnie przez połowę czasu.
    >
    > A widzisz - i tu masz klasyczny objaw zbyt małej lub zbyt dużej ilości
    > gazu.

    Niestety nie - tak jest fabrycznie, w wielu ezgemplarzach,
    dobijanie/upuszczanie nic nie daje.
    Ten typ tak ma i już.

    A wyłącza się żeby nie zamarzł parownik - też to się zdarzało niektórym,
    gdy chodziła dłużej na niskich obrotach dmuchawy.
    Poprawili czujnik temperatury - i działa tak jak pisałem.
    Specjalnie zamontowałem sobie kiedyś kontrolkę pracy sprężarki żeby to
    widzieć.
    Masakra jakaś.
    Do tego przy włączaniu stuki i syczenie są takie, jakby miało wybuchnąć.


  • 34. Data: 2017-06-07 21:20:28
    Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Cavallino <c...@k...pl> wrote:
    > W dniu 07-06-2017 o 19:32, Pszemol pisze:
    >> "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    >> news:oh9b8v$a7r$6@node1.news.atman.pl...
    >>> W dniu 07-06-2017 o 16:44, Pszemol pisze:
    >>>
    >>>> W każdym aucie ze sprawną
    >>>> klimą nie zawracasz sobie głowy z kierunkiem strumienia - wsiadasz i
    >>>> jedziesz, kabina szybko się ochładza, wręcz odkręcasz nawiew od
    >>>> siebie aby
    >>>> Ci nie wiało szronem w oczy. :-) Musiałeś mieć do czynienia z autami z
    >>>> klimą niesprawną, niepełnosprawną (uchodzący gaz, albo doładowywana
    >>>> nieszczelna 100 razy z nagromadzonym w środku nieskraplalnym powietrzem,
    >>>> wilgocią, itp).
    >>>
    >>> Albo producent oszczędził i dał za małą klimę do gabarytów pojazdu.
    >>> Vide Dacia - modele po 2012.
    >>> Jak nie włączysz dmuchawy na 3 bieg, to w upał się ugotujesz, a nie
    >>> schłodzisz.
    >>
    >> No ale moment, dlaczego 3 bieg a nie 4-5 czy który tam jest na maksa?
    >
    > Lubisz jeździć w takim hałasie?

    Nie lubię, ale to jest chwilowe, tylko na początki, i potem samo cichnie...

    > Ja mówiłem o jeździe wstępnie schłodzonym samochodem, a nie o jego
    > schładzaniu gdy jest nagrzany - o tym to w ogóle zapomnij.

    No to tym bardziej sprawdziłbym czy jest sprawna klima.

    > I klima tylko manual.

    Że co? A czemu?? :-))) Bo tańsza? :-) he he

    >> Jak wsiadasz do wygrzanego auta na parkingu w pełnym słońcu to
    >> mój automat zamyka wloty (recyrkulacja) i puszcza dmuchawę na maks.
    >> Za minutę dwie dmuchawa automatycznie zmniejsza obroty a chwilę
    >> później otwiera się automagicznie wlot świeżego powietrza...
    >> Po pewnym czasie dmuchawa zmniejsza obroty aż do 1-nki.
    >>
    >>> Dodatkowo klima się co 15 sekund potrafi włączać/wyłączać, wskutek
    >>> czego bywa że powietrze leci ledwo letnie przez połowę czasu.
    >>
    >> A widzisz - i tu masz klasyczny objaw zbyt małej lub zbyt dużej ilości
    >> gazu.
    >
    > Niestety nie - tak jest fabrycznie, w wielu ezgemplarzach,

    W ilu egzemplarzach? Czy to nowe auta czy z drugiej ręki? Jaki przebieg,
    ile lat na drodze?

    > dobijanie/upuszczanie nic nie daje.
    > Ten typ tak ma i już.

    Bo to nie robis sie na pałę dobijania ani spuszczania - trzeba zrobić
    odpowiednią diagnozę.

    > A wyłącza się żeby nie zamarzł parownik - też to się zdarzało niektórym,
    > gdy chodziła dłużej na niskich obrotach dmuchawy.
    > Poprawili czujnik temperatury - i działa tak jak pisałem.
    > Specjalnie zamontowałem sobie kiedyś kontrolkę pracy sprężarki żeby to
    > widzieć.
    > Masakra jakaś.
    > Do tego przy włączaniu stuki i syczenie są takie, jakby miało wybuchnąć.

    Kolejne objawy braku odpowiedniego ładunku freonu.




  • 35. Data: 2017-06-07 21:33:48
    Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-06-2017 o 21:20, Pszemol pisze:

    >> Ja mówiłem o jeździe wstępnie schłodzonym samochodem, a nie o jego
    >> schładzaniu gdy jest nagrzany - o tym to w ogóle zapomnij.
    >
    > No to tym bardziej sprawdziłbym czy jest sprawna klima.

    No przecież piszę że nie jest.
    Tyle że już fabrycznie.
    I nie jesteś w stanie nic z tym zrobić.

    >
    >> I klima tylko manual.
    >
    > Że co? A czemu?? :-))) Bo tańsza? :-) he he

    Pewnie głównie dlatego, żeby nie robić konkurencji dla droższych Renault.
    I tak już Dacia sprzedaje się lepiej....

    >>> A widzisz - i tu masz klasyczny objaw zbyt małej lub zbyt dużej ilości
    >>> gazu.
    >>
    >> Niestety nie - tak jest fabrycznie, w wielu ezgemplarzach,
    >
    > W ilu egzemplarzach? Czy to nowe auta czy z drugiej ręki? Jaki przebieg,
    > ile lat na drodze?


    Nówki sztuki, statystyk nie znam, ale na forum Dacii jest ich na tyle
    dużo, żeby można stwierdzić że większość, a może wszystkie, tylko
    użytkownicy mniej wyczuleni.

    >
    >> dobijanie/upuszczanie nic nie daje.
    >> Ten typ tak ma i już.
    >
    > Bo to nie robis sie na pałę dobijania ani spuszczania - trzeba zrobić
    > odpowiednią diagnozę.

    Odpompowują de zera, dopompowują tyle ile trzeba, co jeszcze chciałbyś
    robić?


    >
    >> A wyłącza się żeby nie zamarzł parownik - też to się zdarzało niektórym,
    >> gdy chodziła dłużej na niskich obrotach dmuchawy.
    >> Poprawili czujnik temperatury - i działa tak jak pisałem.
    >> Specjalnie zamontowałem sobie kiedyś kontrolkę pracy sprężarki żeby to
    >> widzieć.
    >> Masakra jakaś.
    >> Do tego przy włączaniu stuki i syczenie są takie, jakby miało wybuchnąć.
    >
    > Kolejne objawy braku odpowiedniego ładunku freonu.


    Nie - kolejne objawy badziewiarskości producenta.

    Kiedyś (przed 2012) do klimy wchodziło coś koło 700 g czynnika i to
    działało.
    Widocznie za dobrze, bo zmienili urządzenia na takie do których wchodzi
    475 i już nie działa.

    Wielu ludzi odpuściło zakup tej marki, gdy przeczytało na forum o tego
    typu "udawania że montujemy klimatyzację", która faktycznie nie spełnia
    swojej roli.


  • 36. Data: 2017-06-08 04:05:06
    Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    news:oh9keq$7bt$1@node2.news.atman.pl...
    > W dniu 07-06-2017 o 21:20, Pszemol pisze:
    >
    >>> Ja mówiłem o jeździe wstępnie schłodzonym samochodem, a nie o jego
    >>> schładzaniu gdy jest nagrzany - o tym to w ogóle zapomnij.
    >>
    >> No to tym bardziej sprawdziłbym czy jest sprawna klima.
    >
    > No przecież piszę że nie jest.
    > Tyle że już fabrycznie.
    > I nie jesteś w stanie nic z tym zrobić.
    >
    >>> I klima tylko manual.
    >>
    >> Że co? A czemu?? :-))) Bo tańsza? :-) he he
    >
    > Pewnie głównie dlatego, żeby nie robić konkurencji dla droższych Renault.
    > I tak już Dacia sprzedaje się lepiej....

    Ach, nie jest dostępna automatyczna - teraz rozumiem...
    Już myślałem że jesteś zwolennikiem i zachwalasz nieautomatyczną :-)

    >>>> A widzisz - i tu masz klasyczny objaw zbyt małej lub zbyt dużej ilości
    >>>> gazu.
    >>>
    >>> Niestety nie - tak jest fabrycznie, w wielu ezgemplarzach,
    >>
    >> W ilu egzemplarzach? Czy to nowe auta czy z drugiej ręki? Jaki przebieg,
    >> ile lat na drodze?
    >
    >
    > Nówki sztuki, statystyk nie znam, ale na forum Dacii jest ich na tyle
    > dużo, żeby można stwierdzić że większość, a może wszystkie, tylko
    > użytkownicy mniej wyczuleni.

    Przykre. No chyba, że to Ty jesteś bardziej wyczulony
    i trzymasz klimę na pół obrotów bo Ci za głośno
    a potem narzekasz że za wolno się auto ochładza :-)

    >>> dobijanie/upuszczanie nic nie daje.
    >>> Ten typ tak ma i już.
    >>
    >> Bo to nie robis sie na pałę dobijania ani spuszczania - trzeba zrobić
    >> odpowiednią diagnozę.
    >
    > Odpompowują de zera, dopompowują tyle ile trzeba, co jeszcze chciałbyś
    > robić?

    Ustawiać wentylator na maksa i trzymać recyrkulację? :-)

    >>> A wyłącza się żeby nie zamarzł parownik - też to się zdarzało niektórym,
    >>> gdy chodziła dłużej na niskich obrotach dmuchawy.
    >>> Poprawili czujnik temperatury - i działa tak jak pisałem.
    >>> Specjalnie zamontowałem sobie kiedyś kontrolkę pracy sprężarki żeby to
    >>> widzieć.
    >>> Masakra jakaś.
    >>> Do tego przy włączaniu stuki i syczenie są takie, jakby miało wybuchnąć.
    >>
    >> Kolejne objawy braku odpowiedniego ładunku freonu.
    >
    >
    > Nie - kolejne objawy badziewiarskości producenta.
    >
    > Kiedyś (przed 2012) do klimy wchodziło coś koło 700 g czynnika i to
    > działało.
    > Widocznie za dobrze, bo zmienili urządzenia na takie do których wchodzi
    > 475 i już nie działa.

    A który to model Dacii *zmienił* w 2012 roku ilość czynnika chłodzącego
    z 700g na 475g??

    > Wielu ludzi odpuściło zakup tej marki, gdy przeczytało na forum o tego
    > typu "udawania że montujemy klimatyzację", która faktycznie nie spełnia
    > swojej roli.

    :-)


  • 37. Data: 2017-06-08 06:33:59
    Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-06-2017 o 04:05, Pszemol pisze:

    >> Nówki sztuki, statystyk nie znam, ale na forum Dacii jest ich na tyle
    >> dużo, żeby można stwierdzić że większość, a może wszystkie, tylko
    >> użytkownicy mniej wyczuleni.
    >
    > Przykre. No chyba, że to Ty jesteś bardziej wyczulony
    > i trzymasz klimę na pół obrotów bo Ci za głośno
    > a potem narzekasz że za wolno się auto ochładza :-)


    Przecież pisałem, że chciałbym TYLKO żeby było w stanie utrzymać jakąś
    sensowną temperaturę.
    Ale i owszem- nie toleruję wysokich obrotów dmuchawy, wiania gdzie sobie
    chce, w tym w twarz itd.
    Normalna klima daje radę i w takich warunkach.
    Ale nie każda jest normalna, co niekoniecznie oznacza że jest zaniedbana
    przez właściciela, jak sugerowałeś.

    >> Odpompowują de zera, dopompowują tyle ile trzeba, co jeszcze chciałbyś
    >> robić?
    >
    > Ustawiać wentylator na maksa i trzymać recyrkulację? :-)

    I tak przez 2 tys km?
    Sam nie pisałeś, że auto jest dla człowieka a nie odwrotnie?

    Wisi mi i powiewa jak klima chłodzi na biegu 4 czy 5.
    Interesuje mnie TYLKO jak chłodzi na 1.

    >> Widocznie za dobrze, bo zmienili urządzenia na takie do których
    >> wchodzi 475 i już nie działa.
    >
    > A który to model Dacii *zmienił* w 2012 roku ilość czynnika chłodzącego
    > z 700g na 475g??

    Na pewno Duster i Sandero, ale o ile dobrze kojarzę ludzie zgłaszali
    identyczne problemy również z Loganem i Lodgy.
    Więc pewnie i klima ta sama.


  • 38. Data: 2017-06-08 08:02:36
    Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-06-07 o 16:44, Pszemol pisze:
    >
    >> Całkiem możliwe. Jednak trochę mógł mu ten trzyletni postój zaszkodzić.
    >> Teraz jeszcze sobie przypomniałem o jednej zalecie Passata, no,
    >> przynajmniej ten brata miał wręcz nieprawdopodobną wydajność
    >> klimatyzacji. Z nawiewów szedł nieomal szron. W większości pojazdów
    >> używanie klimy to konieczność kierowania na siebie strumienia
    >> schłodzonego powietrza - w Passacie nie było takiej potrzeby,
    >> wystarczało włączyć bez ukierunkowania na pasażerów a powietrze wewnątrz
    >> i tak już po kilku minutach stawało się wyraźnie chłodniejsze.
    >
    > Chyba małe masz doświadczenie z autami z klimą. W każdym aucie ze sprawną
    > klimą nie zawracasz sobie głowy z kierunkiem strumienia - wsiadasz i
    > jedziesz, kabina szybko się ochładza, wręcz odkręcasz nawiew od siebie aby
    > Ci nie wiało szronem w oczy. :-) Musiałeś mieć do czynienia z autami z
    > klimą niesprawną, niepełnosprawną (uchodzący gaz, albo doładowywana
    > nieszczelna 100 razy z nagromadzonym w środku nieskraplalnym powietrzem,
    > wilgocią, itp).

    Ale tak się akurat składa że z aut które miałem okazję użytkować to
    zaledwie dwa nie miały klimy. Co to znaczy "sprawna klima"? Z kolei nie
    mam żadnych doświadczeń w użytkowaniu aut z oficjalnie niesprawnym
    klimatyzatorem. W tym dobrze chłodzącym Passacie brata były problemy z
    panelem centralnym, na wyświetlaczu często robiła się choinka, naprawy
    tylko na jakiś czas to usuwały, ale nigdy nie było problemu z samym
    chłodzeniem i jego wydajnością. Ale do rzeczy - we wszystkich autach
    aby odczuć działanie klimatyzacji była i jest konieczność skierowania
    nawiewów na kierowcę i pasażerów. Mówisz że mogłem mieć i mam pecha że
    trafiałem na auta z mało wydajnym schładzaniem bądź wręcz zepsutym..
    Trudno mi z tym polemizować bo auta różnych marek, a były także pojazdy
    fabrycznie nowe. Trochę światła by rzuciła prosta próba - po jakim
    czasie klima w Twoim pojeździe schłodzi ogólnie powietrze w wnętrzu auta
    z np +45C do zalecanych +22-23stopni?

    >
    >>>
    >> A odnotowują takie "przeglądy" w papierach wozu?
    > Tak. I wpisuja stan licznika mil/km. Miedzy innymi po historii takich
    > corocznych/codwuletnich przeglądów można wyczić samochody z cofanym
    > licznikiem.
    >

    Dzięki za info.


  • 39. Data: 2017-06-08 14:21:02
    Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    news:ohak3m$4c5$1@node2.news.atman.pl...
    > W dniu 08-06-2017 o 04:05, Pszemol pisze:
    >
    >>> Nówki sztuki, statystyk nie znam, ale na forum Dacii jest ich na tyle
    >>> dużo, żeby można stwierdzić że większość, a może wszystkie, tylko
    >>> użytkownicy mniej wyczuleni.
    >>
    >> Przykre. No chyba, że to Ty jesteś bardziej wyczulony
    >> i trzymasz klimę na pół obrotów bo Ci za głośno
    >> a potem narzekasz że za wolno się auto ochładza :-)
    >
    >
    > Przecież pisałem, że chciałbym TYLKO żeby było w stanie utrzymać jakąś
    > sensowną temperaturę.
    > Ale i owszem- nie toleruję wysokich obrotów dmuchawy, wiania gdzie sobie
    > chce, w tym w twarz itd.
    > Normalna klima daje radę i w takich warunkach.
    > Ale nie każda jest normalna, co niekoniecznie oznacza że jest zaniedbana
    > przez właściciela, jak sugerowałeś.
    >
    >>> Odpompowują de zera, dopompowują tyle ile trzeba, co jeszcze chciałbyś
    >>> robić?
    >>
    >> Ustawiać wentylator na maksa i trzymać recyrkulację? :-)
    >
    > I tak przez 2 tys km?
    > Sam nie pisałeś, że auto jest dla człowieka a nie odwrotnie?
    >
    > Wisi mi i powiewa jak klima chłodzi na biegu 4 czy 5.
    > Interesuje mnie TYLKO jak chłodzi na 1.

    Aleś się zaperzył... Nie chodzi aby trzymać na 5 biegu cały czas.

    >>> Widocznie za dobrze, bo zmienili urządzenia na takie do których wchodzi
    >>> 475 i już nie działa.
    >>
    >> A który to model Dacii *zmienił* w 2012 roku ilość czynnika chłodzącego
    >> z 700g na 475g??
    >
    > Na pewno Duster i Sandero, ale o ile dobrze kojarzę ludzie zgłaszali
    > identyczne problemy również z Loganem i Lodgy.
    > Więc pewnie i klima ta sama.

    Coś ściemniasz. Sandero od 2008 roku do dziś miało 475gram.
    Duster od 2010 do dziś tak samo. A od samego 2004 roku do dziś
    850 gram miał Logan/MCV/Van/Pick Up... Zresztą zerknij sobie sam:
    http://ictworkshopsolutions.com/ict2014/wp-content/u
    ploads/2013/03/Complete-Refrigerant-Filling-Chart.pd
    f
    I już nie ściemniaj więcej że nagle zmienili w 2012 - przyśniło Ci się :-)


  • 40. Data: 2017-06-08 14:23:57
    Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <c...@j...ru> wrote in message
    news:5938e86c$0$5144$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2017-06-07 o 16:44, Pszemol pisze:
    >>
    >>> Całkiem możliwe. Jednak trochę mógł mu ten trzyletni postój zaszkodzić.
    >>> Teraz jeszcze sobie przypomniałem o jednej zalecie Passata, no,
    >>> przynajmniej ten brata miał wręcz nieprawdopodobną wydajność
    >>> klimatyzacji. Z nawiewów szedł nieomal szron. W większości pojazdów
    >>> używanie klimy to konieczność kierowania na siebie strumienia
    >>> schłodzonego powietrza - w Passacie nie było takiej potrzeby,
    >>> wystarczało włączyć bez ukierunkowania na pasażerów a powietrze wewnątrz
    >>> i tak już po kilku minutach stawało się wyraźnie chłodniejsze.
    >>
    >> Chyba małe masz doświadczenie z autami z klimą. W każdym aucie ze sprawną
    >> klimą nie zawracasz sobie głowy z kierunkiem strumienia - wsiadasz i
    >> jedziesz, kabina szybko się ochładza, wręcz odkręcasz nawiew od siebie
    >> aby
    >> Ci nie wiało szronem w oczy. :-) Musiałeś mieć do czynienia z autami z
    >> klimą niesprawną, niepełnosprawną (uchodzący gaz, albo doładowywana
    >> nieszczelna 100 razy z nagromadzonym w środku nieskraplalnym powietrzem,
    >> wilgocią, itp).
    >
    > Ale tak się akurat składa że z aut które miałem okazję użytkować to
    > zaledwie dwa nie miały klimy. Co to znaczy "sprawna klima"? Z kolei nie
    > mam żadnych doświadczeń w użytkowaniu aut z oficjalnie niesprawnym
    > klimatyzatorem. W tym dobrze chłodzącym Passacie brata były problemy z
    > panelem centralnym, na wyświetlaczu często robiła się choinka, naprawy
    > tylko na jakiś czas to usuwały, ale nigdy nie było problemu z samym
    > chłodzeniem i jego wydajnością. Ale do rzeczy - we wszystkich autach aby
    > odczuć działanie klimatyzacji była i jest konieczność skierowania nawiewów
    > na kierowcę i pasażerów. Mówisz że mogłem mieć i mam pecha że trafiałem na
    > auta z mało wydajnym schładzaniem bądź wręcz zepsutym.. Trudno mi z tym
    > polemizować bo auta różnych marek, a były także pojazdy fabrycznie nowe.
    > Trochę światła by rzuciła prosta próba - po jakim czasie klima w Twoim
    > pojeździe schłodzi ogólnie powietrze w wnętrzu auta z np +45C do
    > zalecanych +22-23stopni?

    To muszę specjalnie dla Ciebie ze stoperem i termometrem eksperyment zrobić?
    :-)

    >>>>
    >>> A odnotowują takie "przeglądy" w papierach wozu?
    >> Tak. I wpisuja stan licznika mil/km. Miedzy innymi po historii takich
    >> corocznych/codwuletnich przeglądów można wyczić samochody z cofanym
    >> licznikiem.
    >>
    >
    > Dzięki za info.

    Dodam, że nie chodzi o fizyczne "papiery" wozu tylko elektroniczną
    bazę danych do której jest tylko płatny dostęp jak kupujesz auto (np.
    CarFax)

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: