-
31. Data: 2017-06-07 18:57:05
Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 07-06-2017 o 16:44, Pszemol pisze:
> W każdym aucie ze sprawną
> klimą nie zawracasz sobie głowy z kierunkiem strumienia - wsiadasz i
> jedziesz, kabina szybko się ochładza, wręcz odkręcasz nawiew od siebie aby
> Ci nie wiało szronem w oczy. :-) Musiałeś mieć do czynienia z autami z
> klimą niesprawną, niepełnosprawną (uchodzący gaz, albo doładowywana
> nieszczelna 100 razy z nagromadzonym w środku nieskraplalnym powietrzem,
> wilgocią, itp).
Albo producent oszczędził i dał za małą klimę do gabarytów pojazdu.
Vide Dacia - modele po 2012.
Jak nie włączysz dmuchawy na 3 bieg, to w upał się ugotujesz, a nie
schłodzisz.
Dodatkowo klima się co 15 sekund potrafi włączać/wyłączać, wskutek czego
bywa że powietrze leci ledwo letnie przez połowę czasu.
-
32. Data: 2017-06-07 19:32:08
Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
news:oh9b8v$a7r$6@node1.news.atman.pl...
> W dniu 07-06-2017 o 16:44, Pszemol pisze:
>
>> W każdym aucie ze sprawną
>> klimą nie zawracasz sobie głowy z kierunkiem strumienia - wsiadasz i
>> jedziesz, kabina szybko się ochładza, wręcz odkręcasz nawiew od siebie
>> aby
>> Ci nie wiało szronem w oczy. :-) Musiałeś mieć do czynienia z autami z
>> klimą niesprawną, niepełnosprawną (uchodzący gaz, albo doładowywana
>> nieszczelna 100 razy z nagromadzonym w środku nieskraplalnym powietrzem,
>> wilgocią, itp).
>
> Albo producent oszczędził i dał za małą klimę do gabarytów pojazdu.
> Vide Dacia - modele po 2012.
> Jak nie włączysz dmuchawy na 3 bieg, to w upał się ugotujesz, a nie
> schłodzisz.
No ale moment, dlaczego 3 bieg a nie 4-5 czy który tam jest na maksa?
Jak wsiadasz do wygrzanego auta na parkingu w pełnym słońcu to
mój automat zamyka wloty (recyrkulacja) i puszcza dmuchawę na maks.
Za minutę dwie dmuchawa automatycznie zmniejsza obroty a chwilę
później otwiera się automagicznie wlot świeżego powietrza...
Po pewnym czasie dmuchawa zmniejsza obroty aż do 1-nki.
> Dodatkowo klima się co 15 sekund potrafi włączać/wyłączać, wskutek czego
> bywa że powietrze leci ledwo letnie przez połowę czasu.
A widzisz - i tu masz klasyczny objaw zbyt małej lub zbyt dużej ilości gazu.
Kompresor się włącza, zaczyna ssać, ciśnienie po stronie ssącej spada
poniżej progu zadziałania czujnika chroniącego kompresor przez zniszczeniem
i kompresor się wyłącza na swoim sprzęgle. Przy wyłączonym kompresorze
ciśnienie gazu się po stronie ssącej zwiększa, czujnik pozwala na pracę
kompresora, kompresor się włącza i tak sobie pracuje cyklicznie...
To samo dzieje się gdy gazu jest za dużo po stronie sprężanej: kompresor
pracuje, ciśnienie narasta powyżej progu bezpieczeństwa, inny sensor
wyłącza, ciśnienie spada (bo gaz przelatuje przez parownik na stronę
ssącą) i sensor ponownie zezwala na pracę sprężarki i tak w koło Macieju.
Efektywność klimy w obu przypadkach jest poniżej normy i wydaje Ci
się że "producent dał za słabą klimę". Nie, to Ty kupiłeś uszkodzone autko
:-)
-
33. Data: 2017-06-07 21:06:52
Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 07-06-2017 o 19:32, Pszemol pisze:
> "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
> news:oh9b8v$a7r$6@node1.news.atman.pl...
>> W dniu 07-06-2017 o 16:44, Pszemol pisze:
>>
>>> W każdym aucie ze sprawną
>>> klimą nie zawracasz sobie głowy z kierunkiem strumienia - wsiadasz i
>>> jedziesz, kabina szybko się ochładza, wręcz odkręcasz nawiew od
>>> siebie aby
>>> Ci nie wiało szronem w oczy. :-) Musiałeś mieć do czynienia z autami z
>>> klimą niesprawną, niepełnosprawną (uchodzący gaz, albo doładowywana
>>> nieszczelna 100 razy z nagromadzonym w środku nieskraplalnym powietrzem,
>>> wilgocią, itp).
>>
>> Albo producent oszczędził i dał za małą klimę do gabarytów pojazdu.
>> Vide Dacia - modele po 2012.
>> Jak nie włączysz dmuchawy na 3 bieg, to w upał się ugotujesz, a nie
>> schłodzisz.
>
> No ale moment, dlaczego 3 bieg a nie 4-5 czy który tam jest na maksa?
Lubisz jeździć w takim hałasie?
Ja mówiłem o jeździe wstępnie schłodzonym samochodem, a nie o jego
schładzaniu gdy jest nagrzany - o tym to w ogóle zapomnij.
I klima tylko manual.
> Jak wsiadasz do wygrzanego auta na parkingu w pełnym słońcu to
> mój automat zamyka wloty (recyrkulacja) i puszcza dmuchawę na maks.
> Za minutę dwie dmuchawa automatycznie zmniejsza obroty a chwilę
> później otwiera się automagicznie wlot świeżego powietrza...
> Po pewnym czasie dmuchawa zmniejsza obroty aż do 1-nki.
>
>> Dodatkowo klima się co 15 sekund potrafi włączać/wyłączać, wskutek
>> czego bywa że powietrze leci ledwo letnie przez połowę czasu.
>
> A widzisz - i tu masz klasyczny objaw zbyt małej lub zbyt dużej ilości
> gazu.
Niestety nie - tak jest fabrycznie, w wielu ezgemplarzach,
dobijanie/upuszczanie nic nie daje.
Ten typ tak ma i już.
A wyłącza się żeby nie zamarzł parownik - też to się zdarzało niektórym,
gdy chodziła dłużej na niskich obrotach dmuchawy.
Poprawili czujnik temperatury - i działa tak jak pisałem.
Specjalnie zamontowałem sobie kiedyś kontrolkę pracy sprężarki żeby to
widzieć.
Masakra jakaś.
Do tego przy włączaniu stuki i syczenie są takie, jakby miało wybuchnąć.
-
34. Data: 2017-06-07 21:20:28
Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
Od: Pszemol <P...@P...com>
Cavallino <c...@k...pl> wrote:
> W dniu 07-06-2017 o 19:32, Pszemol pisze:
>> "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
>> news:oh9b8v$a7r$6@node1.news.atman.pl...
>>> W dniu 07-06-2017 o 16:44, Pszemol pisze:
>>>
>>>> W każdym aucie ze sprawną
>>>> klimą nie zawracasz sobie głowy z kierunkiem strumienia - wsiadasz i
>>>> jedziesz, kabina szybko się ochładza, wręcz odkręcasz nawiew od
>>>> siebie aby
>>>> Ci nie wiało szronem w oczy. :-) Musiałeś mieć do czynienia z autami z
>>>> klimą niesprawną, niepełnosprawną (uchodzący gaz, albo doładowywana
>>>> nieszczelna 100 razy z nagromadzonym w środku nieskraplalnym powietrzem,
>>>> wilgocią, itp).
>>>
>>> Albo producent oszczędził i dał za małą klimę do gabarytów pojazdu.
>>> Vide Dacia - modele po 2012.
>>> Jak nie włączysz dmuchawy na 3 bieg, to w upał się ugotujesz, a nie
>>> schłodzisz.
>>
>> No ale moment, dlaczego 3 bieg a nie 4-5 czy który tam jest na maksa?
>
> Lubisz jeździć w takim hałasie?
Nie lubię, ale to jest chwilowe, tylko na początki, i potem samo cichnie...
> Ja mówiłem o jeździe wstępnie schłodzonym samochodem, a nie o jego
> schładzaniu gdy jest nagrzany - o tym to w ogóle zapomnij.
No to tym bardziej sprawdziłbym czy jest sprawna klima.
> I klima tylko manual.
Że co? A czemu?? :-))) Bo tańsza? :-) he he
>> Jak wsiadasz do wygrzanego auta na parkingu w pełnym słońcu to
>> mój automat zamyka wloty (recyrkulacja) i puszcza dmuchawę na maks.
>> Za minutę dwie dmuchawa automatycznie zmniejsza obroty a chwilę
>> później otwiera się automagicznie wlot świeżego powietrza...
>> Po pewnym czasie dmuchawa zmniejsza obroty aż do 1-nki.
>>
>>> Dodatkowo klima się co 15 sekund potrafi włączać/wyłączać, wskutek
>>> czego bywa że powietrze leci ledwo letnie przez połowę czasu.
>>
>> A widzisz - i tu masz klasyczny objaw zbyt małej lub zbyt dużej ilości
>> gazu.
>
> Niestety nie - tak jest fabrycznie, w wielu ezgemplarzach,
W ilu egzemplarzach? Czy to nowe auta czy z drugiej ręki? Jaki przebieg,
ile lat na drodze?
> dobijanie/upuszczanie nic nie daje.
> Ten typ tak ma i już.
Bo to nie robis sie na pałę dobijania ani spuszczania - trzeba zrobić
odpowiednią diagnozę.
> A wyłącza się żeby nie zamarzł parownik - też to się zdarzało niektórym,
> gdy chodziła dłużej na niskich obrotach dmuchawy.
> Poprawili czujnik temperatury - i działa tak jak pisałem.
> Specjalnie zamontowałem sobie kiedyś kontrolkę pracy sprężarki żeby to
> widzieć.
> Masakra jakaś.
> Do tego przy włączaniu stuki i syczenie są takie, jakby miało wybuchnąć.
Kolejne objawy braku odpowiedniego ładunku freonu.
-
35. Data: 2017-06-07 21:33:48
Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 07-06-2017 o 21:20, Pszemol pisze:
>> Ja mówiłem o jeździe wstępnie schłodzonym samochodem, a nie o jego
>> schładzaniu gdy jest nagrzany - o tym to w ogóle zapomnij.
>
> No to tym bardziej sprawdziłbym czy jest sprawna klima.
No przecież piszę że nie jest.
Tyle że już fabrycznie.
I nie jesteś w stanie nic z tym zrobić.
>
>> I klima tylko manual.
>
> Że co? A czemu?? :-))) Bo tańsza? :-) he he
Pewnie głównie dlatego, żeby nie robić konkurencji dla droższych Renault.
I tak już Dacia sprzedaje się lepiej....
>>> A widzisz - i tu masz klasyczny objaw zbyt małej lub zbyt dużej ilości
>>> gazu.
>>
>> Niestety nie - tak jest fabrycznie, w wielu ezgemplarzach,
>
> W ilu egzemplarzach? Czy to nowe auta czy z drugiej ręki? Jaki przebieg,
> ile lat na drodze?
Nówki sztuki, statystyk nie znam, ale na forum Dacii jest ich na tyle
dużo, żeby można stwierdzić że większość, a może wszystkie, tylko
użytkownicy mniej wyczuleni.
>
>> dobijanie/upuszczanie nic nie daje.
>> Ten typ tak ma i już.
>
> Bo to nie robis sie na pałę dobijania ani spuszczania - trzeba zrobić
> odpowiednią diagnozę.
Odpompowują de zera, dopompowują tyle ile trzeba, co jeszcze chciałbyś
robić?
>
>> A wyłącza się żeby nie zamarzł parownik - też to się zdarzało niektórym,
>> gdy chodziła dłużej na niskich obrotach dmuchawy.
>> Poprawili czujnik temperatury - i działa tak jak pisałem.
>> Specjalnie zamontowałem sobie kiedyś kontrolkę pracy sprężarki żeby to
>> widzieć.
>> Masakra jakaś.
>> Do tego przy włączaniu stuki i syczenie są takie, jakby miało wybuchnąć.
>
> Kolejne objawy braku odpowiedniego ładunku freonu.
Nie - kolejne objawy badziewiarskości producenta.
Kiedyś (przed 2012) do klimy wchodziło coś koło 700 g czynnika i to
działało.
Widocznie za dobrze, bo zmienili urządzenia na takie do których wchodzi
475 i już nie działa.
Wielu ludzi odpuściło zakup tej marki, gdy przeczytało na forum o tego
typu "udawania że montujemy klimatyzację", która faktycznie nie spełnia
swojej roli.
-
36. Data: 2017-06-08 04:05:06
Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
news:oh9keq$7bt$1@node2.news.atman.pl...
> W dniu 07-06-2017 o 21:20, Pszemol pisze:
>
>>> Ja mówiłem o jeździe wstępnie schłodzonym samochodem, a nie o jego
>>> schładzaniu gdy jest nagrzany - o tym to w ogóle zapomnij.
>>
>> No to tym bardziej sprawdziłbym czy jest sprawna klima.
>
> No przecież piszę że nie jest.
> Tyle że już fabrycznie.
> I nie jesteś w stanie nic z tym zrobić.
>
>>> I klima tylko manual.
>>
>> Że co? A czemu?? :-))) Bo tańsza? :-) he he
>
> Pewnie głównie dlatego, żeby nie robić konkurencji dla droższych Renault.
> I tak już Dacia sprzedaje się lepiej....
Ach, nie jest dostępna automatyczna - teraz rozumiem...
Już myślałem że jesteś zwolennikiem i zachwalasz nieautomatyczną :-)
>>>> A widzisz - i tu masz klasyczny objaw zbyt małej lub zbyt dużej ilości
>>>> gazu.
>>>
>>> Niestety nie - tak jest fabrycznie, w wielu ezgemplarzach,
>>
>> W ilu egzemplarzach? Czy to nowe auta czy z drugiej ręki? Jaki przebieg,
>> ile lat na drodze?
>
>
> Nówki sztuki, statystyk nie znam, ale na forum Dacii jest ich na tyle
> dużo, żeby można stwierdzić że większość, a może wszystkie, tylko
> użytkownicy mniej wyczuleni.
Przykre. No chyba, że to Ty jesteś bardziej wyczulony
i trzymasz klimę na pół obrotów bo Ci za głośno
a potem narzekasz że za wolno się auto ochładza :-)
>>> dobijanie/upuszczanie nic nie daje.
>>> Ten typ tak ma i już.
>>
>> Bo to nie robis sie na pałę dobijania ani spuszczania - trzeba zrobić
>> odpowiednią diagnozę.
>
> Odpompowują de zera, dopompowują tyle ile trzeba, co jeszcze chciałbyś
> robić?
Ustawiać wentylator na maksa i trzymać recyrkulację? :-)
>>> A wyłącza się żeby nie zamarzł parownik - też to się zdarzało niektórym,
>>> gdy chodziła dłużej na niskich obrotach dmuchawy.
>>> Poprawili czujnik temperatury - i działa tak jak pisałem.
>>> Specjalnie zamontowałem sobie kiedyś kontrolkę pracy sprężarki żeby to
>>> widzieć.
>>> Masakra jakaś.
>>> Do tego przy włączaniu stuki i syczenie są takie, jakby miało wybuchnąć.
>>
>> Kolejne objawy braku odpowiedniego ładunku freonu.
>
>
> Nie - kolejne objawy badziewiarskości producenta.
>
> Kiedyś (przed 2012) do klimy wchodziło coś koło 700 g czynnika i to
> działało.
> Widocznie za dobrze, bo zmienili urządzenia na takie do których wchodzi
> 475 i już nie działa.
A który to model Dacii *zmienił* w 2012 roku ilość czynnika chłodzącego
z 700g na 475g??
> Wielu ludzi odpuściło zakup tej marki, gdy przeczytało na forum o tego
> typu "udawania że montujemy klimatyzację", która faktycznie nie spełnia
> swojej roli.
:-)
-
37. Data: 2017-06-08 06:33:59
Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 08-06-2017 o 04:05, Pszemol pisze:
>> Nówki sztuki, statystyk nie znam, ale na forum Dacii jest ich na tyle
>> dużo, żeby można stwierdzić że większość, a może wszystkie, tylko
>> użytkownicy mniej wyczuleni.
>
> Przykre. No chyba, że to Ty jesteś bardziej wyczulony
> i trzymasz klimę na pół obrotów bo Ci za głośno
> a potem narzekasz że za wolno się auto ochładza :-)
Przecież pisałem, że chciałbym TYLKO żeby było w stanie utrzymać jakąś
sensowną temperaturę.
Ale i owszem- nie toleruję wysokich obrotów dmuchawy, wiania gdzie sobie
chce, w tym w twarz itd.
Normalna klima daje radę i w takich warunkach.
Ale nie każda jest normalna, co niekoniecznie oznacza że jest zaniedbana
przez właściciela, jak sugerowałeś.
>> Odpompowują de zera, dopompowują tyle ile trzeba, co jeszcze chciałbyś
>> robić?
>
> Ustawiać wentylator na maksa i trzymać recyrkulację? :-)
I tak przez 2 tys km?
Sam nie pisałeś, że auto jest dla człowieka a nie odwrotnie?
Wisi mi i powiewa jak klima chłodzi na biegu 4 czy 5.
Interesuje mnie TYLKO jak chłodzi na 1.
>> Widocznie za dobrze, bo zmienili urządzenia na takie do których
>> wchodzi 475 i już nie działa.
>
> A który to model Dacii *zmienił* w 2012 roku ilość czynnika chłodzącego
> z 700g na 475g??
Na pewno Duster i Sandero, ale o ile dobrze kojarzę ludzie zgłaszali
identyczne problemy również z Loganem i Lodgy.
Więc pewnie i klima ta sama.
-
38. Data: 2017-06-08 08:02:36
Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-06-07 o 16:44, Pszemol pisze:
>
>> Całkiem możliwe. Jednak trochę mógł mu ten trzyletni postój zaszkodzić.
>> Teraz jeszcze sobie przypomniałem o jednej zalecie Passata, no,
>> przynajmniej ten brata miał wręcz nieprawdopodobną wydajność
>> klimatyzacji. Z nawiewów szedł nieomal szron. W większości pojazdów
>> używanie klimy to konieczność kierowania na siebie strumienia
>> schłodzonego powietrza - w Passacie nie było takiej potrzeby,
>> wystarczało włączyć bez ukierunkowania na pasażerów a powietrze wewnątrz
>> i tak już po kilku minutach stawało się wyraźnie chłodniejsze.
>
> Chyba małe masz doświadczenie z autami z klimą. W każdym aucie ze sprawną
> klimą nie zawracasz sobie głowy z kierunkiem strumienia - wsiadasz i
> jedziesz, kabina szybko się ochładza, wręcz odkręcasz nawiew od siebie aby
> Ci nie wiało szronem w oczy. :-) Musiałeś mieć do czynienia z autami z
> klimą niesprawną, niepełnosprawną (uchodzący gaz, albo doładowywana
> nieszczelna 100 razy z nagromadzonym w środku nieskraplalnym powietrzem,
> wilgocią, itp).
Ale tak się akurat składa że z aut które miałem okazję użytkować to
zaledwie dwa nie miały klimy. Co to znaczy "sprawna klima"? Z kolei nie
mam żadnych doświadczeń w użytkowaniu aut z oficjalnie niesprawnym
klimatyzatorem. W tym dobrze chłodzącym Passacie brata były problemy z
panelem centralnym, na wyświetlaczu często robiła się choinka, naprawy
tylko na jakiś czas to usuwały, ale nigdy nie było problemu z samym
chłodzeniem i jego wydajnością. Ale do rzeczy - we wszystkich autach
aby odczuć działanie klimatyzacji była i jest konieczność skierowania
nawiewów na kierowcę i pasażerów. Mówisz że mogłem mieć i mam pecha że
trafiałem na auta z mało wydajnym schładzaniem bądź wręcz zepsutym..
Trudno mi z tym polemizować bo auta różnych marek, a były także pojazdy
fabrycznie nowe. Trochę światła by rzuciła prosta próba - po jakim
czasie klima w Twoim pojeździe schłodzi ogólnie powietrze w wnętrzu auta
z np +45C do zalecanych +22-23stopni?
>
>>>
>> A odnotowują takie "przeglądy" w papierach wozu?
> Tak. I wpisuja stan licznika mil/km. Miedzy innymi po historii takich
> corocznych/codwuletnich przeglądów można wyczić samochody z cofanym
> licznikiem.
>
Dzięki za info.
-
39. Data: 2017-06-08 14:21:02
Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
news:ohak3m$4c5$1@node2.news.atman.pl...
> W dniu 08-06-2017 o 04:05, Pszemol pisze:
>
>>> Nówki sztuki, statystyk nie znam, ale na forum Dacii jest ich na tyle
>>> dużo, żeby można stwierdzić że większość, a może wszystkie, tylko
>>> użytkownicy mniej wyczuleni.
>>
>> Przykre. No chyba, że to Ty jesteś bardziej wyczulony
>> i trzymasz klimę na pół obrotów bo Ci za głośno
>> a potem narzekasz że za wolno się auto ochładza :-)
>
>
> Przecież pisałem, że chciałbym TYLKO żeby było w stanie utrzymać jakąś
> sensowną temperaturę.
> Ale i owszem- nie toleruję wysokich obrotów dmuchawy, wiania gdzie sobie
> chce, w tym w twarz itd.
> Normalna klima daje radę i w takich warunkach.
> Ale nie każda jest normalna, co niekoniecznie oznacza że jest zaniedbana
> przez właściciela, jak sugerowałeś.
>
>>> Odpompowują de zera, dopompowują tyle ile trzeba, co jeszcze chciałbyś
>>> robić?
>>
>> Ustawiać wentylator na maksa i trzymać recyrkulację? :-)
>
> I tak przez 2 tys km?
> Sam nie pisałeś, że auto jest dla człowieka a nie odwrotnie?
>
> Wisi mi i powiewa jak klima chłodzi na biegu 4 czy 5.
> Interesuje mnie TYLKO jak chłodzi na 1.
Aleś się zaperzył... Nie chodzi aby trzymać na 5 biegu cały czas.
>>> Widocznie za dobrze, bo zmienili urządzenia na takie do których wchodzi
>>> 475 i już nie działa.
>>
>> A który to model Dacii *zmienił* w 2012 roku ilość czynnika chłodzącego
>> z 700g na 475g??
>
> Na pewno Duster i Sandero, ale o ile dobrze kojarzę ludzie zgłaszali
> identyczne problemy również z Loganem i Lodgy.
> Więc pewnie i klima ta sama.
Coś ściemniasz. Sandero od 2008 roku do dziś miało 475gram.
Duster od 2010 do dziś tak samo. A od samego 2004 roku do dziś
850 gram miał Logan/MCV/Van/Pick Up... Zresztą zerknij sobie sam:
http://ictworkshopsolutions.com/ict2014/wp-content/u
ploads/2013/03/Complete-Refrigerant-Filling-Chart.pd
f
I już nie ściemniaj więcej że nagle zmienili w 2012 - przyśniło Ci się :-)
-
40. Data: 2017-06-08 14:23:57
Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Trybun" <c...@j...ru> wrote in message
news:5938e86c$0$5144$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2017-06-07 o 16:44, Pszemol pisze:
>>
>>> Całkiem możliwe. Jednak trochę mógł mu ten trzyletni postój zaszkodzić.
>>> Teraz jeszcze sobie przypomniałem o jednej zalecie Passata, no,
>>> przynajmniej ten brata miał wręcz nieprawdopodobną wydajność
>>> klimatyzacji. Z nawiewów szedł nieomal szron. W większości pojazdów
>>> używanie klimy to konieczność kierowania na siebie strumienia
>>> schłodzonego powietrza - w Passacie nie było takiej potrzeby,
>>> wystarczało włączyć bez ukierunkowania na pasażerów a powietrze wewnątrz
>>> i tak już po kilku minutach stawało się wyraźnie chłodniejsze.
>>
>> Chyba małe masz doświadczenie z autami z klimą. W każdym aucie ze sprawną
>> klimą nie zawracasz sobie głowy z kierunkiem strumienia - wsiadasz i
>> jedziesz, kabina szybko się ochładza, wręcz odkręcasz nawiew od siebie
>> aby
>> Ci nie wiało szronem w oczy. :-) Musiałeś mieć do czynienia z autami z
>> klimą niesprawną, niepełnosprawną (uchodzący gaz, albo doładowywana
>> nieszczelna 100 razy z nagromadzonym w środku nieskraplalnym powietrzem,
>> wilgocią, itp).
>
> Ale tak się akurat składa że z aut które miałem okazję użytkować to
> zaledwie dwa nie miały klimy. Co to znaczy "sprawna klima"? Z kolei nie
> mam żadnych doświadczeń w użytkowaniu aut z oficjalnie niesprawnym
> klimatyzatorem. W tym dobrze chłodzącym Passacie brata były problemy z
> panelem centralnym, na wyświetlaczu często robiła się choinka, naprawy
> tylko na jakiś czas to usuwały, ale nigdy nie było problemu z samym
> chłodzeniem i jego wydajnością. Ale do rzeczy - we wszystkich autach aby
> odczuć działanie klimatyzacji była i jest konieczność skierowania nawiewów
> na kierowcę i pasażerów. Mówisz że mogłem mieć i mam pecha że trafiałem na
> auta z mało wydajnym schładzaniem bądź wręcz zepsutym.. Trudno mi z tym
> polemizować bo auta różnych marek, a były także pojazdy fabrycznie nowe.
> Trochę światła by rzuciła prosta próba - po jakim czasie klima w Twoim
> pojeździe schłodzi ogólnie powietrze w wnętrzu auta z np +45C do
> zalecanych +22-23stopni?
To muszę specjalnie dla Ciebie ze stoperem i termometrem eksperyment zrobić?
:-)
>>>>
>>> A odnotowują takie "przeglądy" w papierach wozu?
>> Tak. I wpisuja stan licznika mil/km. Miedzy innymi po historii takich
>> corocznych/codwuletnich przeglądów można wyczić samochody z cofanym
>> licznikiem.
>>
>
> Dzięki za info.
Dodam, że nie chodzi o fizyczne "papiery" wozu tylko elektroniczną
bazę danych do której jest tylko płatny dostęp jak kupujesz auto (np.
CarFax)