  • 41. Data: 2017-06-08 14:35:11
    Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
    Trybun <c...@j...ru> wrote:

    >Chyba małe masz doświadczenie z autami z klimą. W każdym aucie ze
    >sprawną
    >klimą nie zawracasz sobie głowy z kierunkiem strumienia - wsiadasz i
    >jedziesz, kabina szybko się ochładza, wręcz odkręcasz nawiew od
    >siebie aby
    >Ci nie wiało szronem w oczy. :-)

    Teraz mam Vectre i nie moge z nia dojsc do ladu.
    I nie wiem - uszkodzona, czy resetu wymaga, moze ja jestem
    niekompatybilny.

    Na "Lo" jeszcze chlodzi dobrze. Po przestawieniu automatu oczko wyzej,
    17 stopni - wiatrak o polowe cichszy, zimno leci umiarkowane, a co
    gorsza - mnie sie robi goraco.
    A tych ustawien w komputerze ma za duzo i sie jakby przestawiaja.

    J.

  • 42. Data: 2017-06-08 19:16:27
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > Od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem 2004 Passat GLX porzuconego 3
    > lata temu, bez opieki, przez poprzedniego właściciela :-)
    >
    > Czy oprócz (bardzo upierdliwego) problemu z wodą w kabinie i chlupiącą pod
    > dywanikiem po stronie pasażera, wesoło wpływającą sobie z komory silnika
    > przez wlot wentylacji powinienem sobie sprawdzić inne mankamenty trapiące
    > właścicieli tych samochodów?
    >
    > Ktoś zrobiłby tu jakąś zwięzłą listę najczęstszych problemów, typowych
    > usterek i wad produkcyjnych jakie warto sprawdzić?
    >
    > Byłbym bardzo dźwięczny...

    He, he... zdaje się że mam już plany na weekend - zapaliła się mi żółta
    ikonka w kształcie silnika... :-))

    Pojechałem do lokalnego AutoZone (sklep sieciówka z częściami) tam
    odczytałem kody (darmowa usługa) i głowa boli - niektóre rzeczy to nawet
    pierwszy raz w życiu słyszę i nie wiedziałem że się takie cuda robi:

    P0491 - Secondary Air Injection System, Bank 1, Insufficient Flow

    P0492 - Secondary Air Injection System, Bank 2, Insufficient Flow

    Jakaś elektryczna pompa powietrza jest w komorze silnika uruchamiana w
    czasie startu zimnego silnika aby wstrzykiwać świeże powietrze do wydechu i
    tam coś dopalać w celu ograniczenia emisji niespalonych węglowodorów gdy
    silnik się dopiero nagrzewa... Nie miałem pojęcia, że się takie rzeczy
    robi.

    P0154 - O2 Circuit No Activity Detected (Bank 2, Sensor 1)

    Bank 2, czyli czujnik tlenu obsługujący grupę 3 cylindrów po stronie
    kierowcy (silnik V6 ATQ), czujnik 1 czyli ten pierwszy, HO2S, przy
    kolektorze wydechowym.

    P0442 - Evaporative Emission System Leak Detected (small leak).

    To może być nieszczelny korek wlewu paliwa albo coś takiego - czasem misię
    zapala żółta ikonka w kształcie korka wlewu paliwa.

    P0706 - Transmission Range Circuit Switch (range/performance)

    To z tego co wyguglałem to jest czujnik położenia dzwigni zmiany biegów
    automatycznej skrzyni biegów. Obserwuję u siebie czasem problemy z
    przełączeniem skrzyni z jazdy do przodu (D) na jazdę do tyłu (R) - czasem
    jest opóźnienie i duże szarpnięcie i skrzynia wchodzi w tzw "limp mode" -
    tryb kuśtykania? :-) To pewnie będzie ten czujnik do wymiany. Z filmiku na
    you tube wynika że z tym będzie najwięcej zabawy przy wymianie...

    No i takie fajne zajęcia mi się szykują na weekend :-))

  • 43. Data: 2017-06-09 02:37:15
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-06-2017 o 14:21, Pszemol pisze:

    > I już nie ściemniaj więcej że nagle zmienili w 2012 - przyśniło Ci się :-)

    Wiesz, jakoś bardziej wierzę specom z forum Dacii niż Twojej stronce.....

    http://www.daciaklub.pl/user/dacia-klima.htm

  • 44. Data: 2017-06-09 05:00:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Wiesz, jakoś bardziej wierzę specom z forum Dacii niż Twojej stronce.....
    >
    > http://www.daciaklub.pl/user/dacia-klima.htm

    Rzeczywiście wygląda na pełniejsze info - odszczekuję :-)
    Tak czy inaczej - ilość czynnika nie musi koniecznie oznaczać
    gorszej jazdy na takiej klimie.

  • 45. Data: 2017-06-09 08:13:59
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09-06-2017 o 05:00, Pszemol pisze:
    > "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Rzeczywiście wygląda na pełniejsze info - odszczekuję :-)
    > Tak czy inaczej - ilość czynnika nie musi koniecznie oznaczać
    > gorszej jazdy na takiej klimie.

    Jasna rzecz.
    Ale to pewnie było połączone ze zmianą sprzętu na innego producenta - i
    to już niestety skutkuje.

  • 46. Data: 2017-06-09 08:29:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-26 o 14:26, Pszemol pisze:
    > Czy tu nie ma fanów VW?

    Uprawiasz dywersję. Nie licz na odzew. :-)

    Moje samochody zawsze były STARE bo jestem BIEDNY ;-)

    Ale nigdy nie miałem VW. Więc...

    Kombinuj dalej :-)

  • 47. Data: 2017-06-09 17:22:55
    Od: p...@g...com

    mialem w sumie 3 VW i jest coraz gorzej ale zeby takie numery wychodzily w paroletnim
    aucie to juz przesada:
    https://ibb.co/doVTqv
    https://ibb.co/hnw1Av
    tak wyglada zamek tylnej klapy w Passacie B7 z 2013r
    wg forum Passata to problem znany od Golfa V poprzez Paska B6 i nadal wystepuje w B7
    a mimo to fabryka nie poczuwa do akcji serwisowej bo problem ujawnia sie juz po
    gwarancji
    ciekawe czy obejmie to rekojmia bo auto kupilem w zeszlym roku w firmie Krotoski &
    Cichy w Poznaniu

  • 48. Data: 2017-06-09 17:35:22
    Od: Pszemol <P...@P...com>

> [...]
    > problem ujawnia sie juz po gwarancji
    > ciekawe czy obejmie to rekojmia bo auto kupilem w zeszlym roku w firmie

    Ja w ogóle z jakimś sentymentem podchodziłem do zakupu tego Passata, bo mi
    jakoś utkwiła w pamięci wizja niezawodnych samochodów z czasów jak
    mieszkałem w Polsce (przed 1998).

    A tu się okazuje że w USA niemieckie auta mają opinię skrajnie psujących
    się.

    Ciekawa różnica poglądów. Z tym że w USA najpopularniejszym autem średnim
    jest Toyota Camry i Honda Accord i na tym tle Passat wychodzi bardzo blado
    jeśli chodzi o niezawodność.

  • 49. Data: 2017-06-09 18:07:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >mieszkałem w Polsce (przed 1998).

    >A tu się okazuje że w USA niemieckie auta mają opinię skrajnie

    Bo to sa meksykanskie samochody :-)

    J.

  • 50. Data: 2017-06-09 18:41:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message

    > Uprawiasz dywersję. Nie licz na odzew. :-)

    Dywersję? :-) A to tu wojna jakaś?

    > Moje samochody zawsze były STARE bo jestem BIEDNY ;-)
    >
    > Ale nigdy nie miałem VW. Więc...
    >
    > Kombinuj dalej :-)

    No dzięki za wesołe wsparcie.
    Auto jest w tej chwili unieruchomione - nie da się wrzucić skrzyni na
    wsteczny :-(