    Subject: Re: Paski LEDowe na 230V
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Date: Fri, 7 Jul 2017 09:18:41 +0200

    W dniu 2017-07-05 o 16:48, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Darku, ale ktorych konkretnie ?

    Jarku, specjalnie dla Ciebie.
    Zobacz typową obudowę 3528:
    http://www.tme.eu/pl/Document/87be728a48684b3524678d
    575bbca6e7/KA-3528MGS(Ver.1).pdf
    czy:
    http://www.tme.eu/pl/Document/54edc6b32bf36a81094abf
    79c644feaf/OF-SMD3528WN.pdf
    i porównaj z 2835:
    http://www.tme.eu/pl/Document/7fcf434c9035ca7d55b7dc
    b3c780393a/DB2835.pdf
    http://www.tme.eu/pl/Document/d86ea3719a538844f41960
    66fb54768b/LTW-2835AZHxx.pdf

    Zwróć uwagę na pady, na grubość obudowy, na jej budowę (specjalnie
    wybrałem takie pdf-y na których lepiej to widać). Jest duża różnica
    między tymi obudowami.

    > Przeciez jest sporo producentow, a typow to ilosc nieprzeliczalna :-)

    Oczywiście. Ale nie znajdziesz tranzystora w obudowie TO92 który ma 5W,
    a w minimalnie większej (a może nawet nie) TO-251 taka moc nie jest
    niczym nadzwyczajnym. OK, trochę przesadzam, ale jak zobaczysz obudowy i
    weźmiesz pod uwagę że taśmy są cieniutkie i dobrze przewodzą ciepło
    będziesz wiedział o co chodzi. W każdym razie nie przykleiłbym taśmy z
    diodami 2835 do profilu MDF. A narożny aluminiowy z taśmą 60 ledową (na
    metr) jest lekko ciepły (może 40 stopni). No i te diody generalnie są
    nowsze, wiec siłą rzeczy maję też większą sprawność. Oczywiście
    niezależnie od wszystkiego trzeba naocznie sprawdzić czy rzeczywiście
    taśma daje dość światła albo przyjąć ryzyko że lumeny mogą być
    "chińskie" albo wzięte z powietrza.

    Pozdrawiam

    DD