  • 91. Data: 2013-08-31 00:28:04
    Temat: Re: Partia Kierowc?w
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Aug 2013, masti wrote:

    > ale podobno miało być taniej niż płacenie zasiłków. Bo, że jak będzie kasa
    > to się znajdą tacy co ją przygarną to oczywiste

    Usiłujesz udać że nie rozumiesz :)
    Cały numer polega na tym, że pracownicy są WYWOŻENI i nie mają
    jak uciec do domu, na "robotę na czarno" itede.

    Tak, kojarzenie haseł "Hitler" i "prawa człowieka" byłoby
    nieporozumieniem, ale nigdzie nie pisałem, że paru ustaw
    nie trzeba by do tego zmienić ;)
    W szczególności, warunkowości wypłaty pod rygorem stosowania
    się do regulaminu.
    Stwierdziłem, że to miało nie tylko prawo, ale również
    "fizyczny obowiązek" działać.
    Doprowadziło do NIEOPŁACALNOŚCI składania fałszywej deklaracji
    o braku zatrudnienia.

    > tyle, że to sa osobne rzeczy. Po prostu roboty publiczne w sensie takim
    > jak wfukcjonowały w okresie międzywojennym nie mają obecnie sensu

    Zależy od CELU do osiągnięcia.
    Jak zmiejszenie bezrobocia - mają.
    Efektywne ekonomicznie zrobienie czegokolwiek - nie mają.
    Efektywne ekonomicznie zaoszczędzenie na zasiłkach - mają.

    pzdr, Gotfryd

  • 92. Data: 2013-08-31 00:38:21
    Temat: Re: Partia Kierowców
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Aug 2013, Cavallino wrote:

    > Nie.
    > Nie akceptuje, ale jest zmuszony używać.

    To jest właśnie akceptacja.
    Akceptacja nie oznacza wyłącznie "podobania się", oznacza
    RÓWNIEŻ "przyjęcie do wiadomości" czegoś co się nie podoba.
    Pogodzenie się z rzeczywistością.

    > No wiem.

    To dlaczego piszesz o przeciwieństwie?

    > I piszę, że używa, mimo że się nie godzi.

    GODZI SIĘ.
    Jakby się nie godził, to jechałby autobusem, dałby się
    zastrzelić albo postanowił umrzeć z głodu, ale NIE
    używał czegoś czego nie akceptuje.
    Jak mu te wersje nie pasują i używa, to akceptuje.

    pzdr, Gotfryd

  • 93. Data: 2013-08-31 00:46:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 31 Aug 2013 00:28:04 +0200 osobnik zwany Gotfryd Smolik
    news napisał:

> [...]
    > Efektywne ekonomicznie zrobienie czegokolwiek - nie mają. Efektywne
    > ekonomicznie zaoszczędzenie na zasiłkach - mają.

    zdajesz się nie zauważać, ze sumarycznie bedzie to dużo droższe niż
    zasiłki. Czyli tego celu co zakładasz nie osiągniesz.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 94. Data: 2013-08-31 11:58:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Aug 2013 00:28:04 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Usiłujesz udać że nie rozumiesz :)
    > Cały numer polega na tym, że pracownicy są WYWOŻENI i nie mają
    > jak uciec do domu, na "robotę na czarno" itede.

    Nie o tym myslalem. Dasz prace, to beda musieli byc w pracy.
    Dasz zarobek, to nie beda szukali "na czarno".
    Co wiecej - zarobia oni, to i reszta gospodarki ruszy, bo gdzies te
    pieniadze wydadza.

    > Tak, kojarzenie haseł "Hitler" i "prawa człowieka" byłoby
    > nieporozumieniem, ale nigdzie nie pisałem, że paru ustaw
    > nie trzeba by do tego zmienić ;)

    Za Hitlera chyba zasilkow nie bylo - ludzie sami wyjezdzali za praca.

    > Zależy od CELU do osiągnięcia.
    > Jak zmiejszenie bezrobocia - mają.
    > Efektywne ekonomicznie zrobienie czegokolwiek - nie mają.
    > Efektywne ekonomicznie zaoszczędzenie na zasiłkach - mają.

    tak czy inaczej - placic zasilki i narzekac ze nie pieniedzy na
    drogi ? Ze drog nie buduje sie juz lopatami ... ale co to jest droga
    - paru ludzi na maszynach, plus jednak troche z lopatami, plus
    kruszywo z polskich kopalni, plus piasek z polskich kopalni, plus
    cement z polskich cementowni, plus polski transport ... i tylko te
    maszyny, ciezarowki i paliwo zagraniczne ..

    J.

  • 95. Data: 2013-08-31 13:36:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1308310031270.2804@quad..
    .

    > To jest właśnie akceptacja.

    Nie, to jest "nie chcem ale muszem".

    > Akceptacja nie oznacza wyłącznie "podobania się", oznacza
    > RÓWNIEŻ "przyjęcie do wiadomości" czegoś co się nie podoba.
    > Pogodzenie się z rzeczywistością.

    No ale ja na przykład NIE GODZĘ się z rzeczywistością, więc chcesz mi
    wcisnąć, że ją akceptuję, bo nie kupiłem BMW z dużym dieslem? ;-)
    Nic bardziej mylnego.

    > To dlaczego piszesz o przeciwieństwie?

    Nie, dlatego że w tym przypadku nie występuje to o czym piszesz, tylko to o
    czym piszę ja.

    > GODZI SIĘ.

    Nie godzi się.

    > Jakby się nie godził, to jechałby autobusem

    Na to też się nie godzi, nawet bardziej.
    Co dalej proponujesz?

    , dałby się
    > zastrzelić albo postanowił umrzeć z głodu

    Nie każdy jest aż tak zdesperowany.
    Ja na przykład wolę jechać innym autem, bo nie akceptuję na codzień cech
    youngtimera, więc po co próbujesz mi wcisnąć, że jest dokładnie odwrotnie?

    >, ale NIE
    > używał czegoś czego nie akceptuje.

    Nie każdy ma taki wybór, niektórzy muszą używać coś, czego nie akceptują.

  • 96. Data: 2013-08-31 22:52:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Aug 2013, masti wrote:

    > zdajesz się nie zauważać, ze sumarycznie bedzie to dużo droższe niż
    > zasiłki.

    Nie.
    NIE BĘDZIE.
    Już pytałem ile zasiłków kosztuje łopata, ale to jest bardzo
    drobna sprawa, gdzies z boku.
    Byłoby wtedy "droższe", ale niewiele.
    Istotne jest to, że biorący nieprzysługujące zasiłki
    (bo pracują "na czarno") zostają uziemieni i wyłączeni
    z szarej strefy.
    Wyłączenie WSZYSTKICH deklarujących bezrobocie kładzie
    na łopatki tych którzy z "szarostrefowych" robotników
    korzystają.

    > Czyli tego celu co zakładasz nie osiągniesz.

    Zakładasz że jaki procent "wygnanych na roboty" będzie
    wolał się przyznać, że *ma* jakąś tam pracę, której
    nie ujawnia?
    Jeden czy siedemdziesiąt?

    pzdr, Gotfryd

  • 97. Data: 2013-08-31 23:02:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Aug 2013, Cavallino wrote:

    > Nie, to jest "nie chcem ale muszem".

    I to jest "akceptacja" :)
    Nie przerabiaj słownika :)

    > No ale ja na przykład NIE GODZĘ się z rzeczywistością,

    Jak nie godzisz, skoro godzisz.
    Nie godzisz to wyrzuć grata, albo sprzedaj, dołóż, kup
    jakiś normalny rower i już.

    > więc chcesz mi wcisnąć, że ją akceptuję,

    Oczywiście.
    Akceptacja oznacza również "zgodę z konieczności".
    To słowo jest wieloznaczne i znaczenia się rozgałęziają :)
    Nie oznacza jedynie "wykonania z przymusu", takiego bardzo
    dosłownego, że rzucają Cię na glebę i nie jesteś w stanie
    oprzeć się temu przymusowi mimo aktywnego oporu.

    Jak pod pistoletem kładziesz się "dobrowolnie", to znaczy
    że akceptujesz polecenie :>

    > bo nie kupiłem BMW z dużym dieslem? ;-)
    > Nic bardziej mylnego.

    Spieramy się nie o meritum, a o znaczenie słowa.
    Rzuć okiem do słownika.

    > Nie każdy ma taki wybór, niektórzy muszą używać coś, czego nie akceptują.

    "skoro używają to akceptują".
    To słowo OZNACZA RÓWNIEŻ "pogodzenie się" z zastanymi warunkami.

    pzdr, Gotfryd

  • 98. Data: 2013-09-01 07:09:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1308312252280.2868@quad..
    .

    > I to jest "akceptacja" :)

    Nie, nie jest.

    > Jak nie godzisz, skoro godzisz.

    No jak się godzę, jak się nie godzę?

    > Nie godzisz to wyrzuć grata, albo sprzedaj, dołóż, kup
    > jakiś normalny rower i już.

    A rower to po co?
    Nie narzekam na środki do rozrywki, mówię o środkach transportu.

    > Oczywiście.
    > Akceptacja oznacza również "zgodę z konieczności".

    Nie ma zgody z musu.
    No chyba że uważasz, że 100% Polaków akceptowało komunizm, skoro tu
    mieszkali i pracowali.
    Albo że ja akceptuję ograniczenia prędkości, skoro jeżdżę samochodem po tym
    kraju.
    Bzdura i tyle.

    > Jak pod pistoletem kładziesz się "dobrowolnie", to znaczy
    > że akceptujesz polecenie :>

    Może dla Ciebie to to znaczy.

    > Spieramy się nie o meritum, a o znaczenie słowa.

    Znaczenie jest precyzyjne logicznie, więc jeśli ktoś zapomniał tego dopisać
    w definicji, to popełnił błąd.
    I tyle.

    > "skoro używają to akceptują".

    Nie, bzdura, zrozum to wreszcie.

    > To słowo OZNACZA RÓWNIEŻ "pogodzenie się" z zastanymi warunkami.

    Owszem, jak ktoś się godzi.
    A ja mówię o przypadku braku pogodzenia się.

  • 99. Data: 2013-09-01 11:11:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Sep 2013 07:09:33 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Nie, nie jest.

    > No jak się godzę, jak się nie godzę?

    Pisesz ze sie nie godzisz, ale wsiadasz i jezdzisz i placisz.

    Pisac latwo, pisanie nic nie kosztuje, trudniej powiedziec "a nie bede
    zloma tankowal, pojade autobusem" ... i zrobic to, bo powiedziec to
    tez latwo :-)

    > Nie ma zgody z musu.
    > No chyba że uważasz, że 100% Polaków akceptowało komunizm, skoro tu
    > mieszkali i pracowali.

    Pare % zwialo. Paru % sie nie udalo zwiac.
    A reszta akceptowala. Ba - wielu bylo nawet ogolnie zadowolonych.

    >Albo że ja akceptuję ograniczenia prędkości, skoro jeżdżę samochodem po tym kraju.
    >Bzdura i tyle.

    Nie wiem jak ty, ale ja ich tam naprawde nie akceptuje :-)

    > Może dla Ciebie to to znaczy.

    Zawsze mozesz nie zaakceptowac i sie nie polozyc.
    A co ci zrobia - zabija ? :-P

    > Owszem, jak ktoś się godzi.
    > A ja mówię o przypadku braku pogodzenia się.

    Ale ty akurat masz wybor, a nawet wiele.
    I co, pogodziles sie, tankujesz, placisz, jezdzisz,
    ale piszesz ze sie nie pogodziles :-)

    J.

  • 100. Data: 2013-09-01 12:15:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    et...

> [...]
    >
    > Pisac latwo, pisanie nic nie kosztuje, trudniej powiedziec "a nie bede
    > zloma tankowal, pojade autobusem" ... i zrobic to, bo powiedziec to

    Jakbyś czytał na co odpowiadasz, to byś wiedział że robię dokładnie tak jak
    piszesz - czyli jeżdżę czym innym (zazwyczaj).
    Ale lepiej podyskutować z własnymi rojeniami.

    > Pare % zwialo. Paru % sie nie udalo zwiac.
    > A reszta akceptowala.

    Pozostanę przy swoim zdaniu, można nie akceptować, ale żyć z czymś mimo
    braku akceptu.

    > Nie wiem jak ty, ale ja ich tam naprawde nie akceptuje :-)

    Ja też nie.
    Ale zdaniem Gotfryda, skoro jeżdżę po drogach to je akceptuje.
    A to czysta bzdura jest, jeżdżę bo nie mam alternatywy.

    > Ale ty akurat masz wybor, a nawet wiele.
    > I co, pogodziles sie, tankujesz, placisz, jezdzisz,
    > ale piszesz ze sie nie pogodziles :-)

    Nie pogodziłem się i właśnie dlatego mało jeżdżę.