  • 1. Data: 2018-04-06 19:05:17
    Temat: Parkowanie busem na miejscu tylko dla osobowych
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Parking przy bloku - spoldzielnia mieszkaniowa oznaczyła kilka miejsc
    przy samym bloku jako:
    - tylko dla mieszkancow
    - tylko dla samochodów osobowych

    Parkuje busem, nie jakims wielkim, raczej z tych mniejszych, zajmujac 1
    miejsce postojowe. Parkuje od lat, mieszkam tam etc.

    Nagle znajduje kartke od Strazy Miejskiej - ostrzezenie ze parkuje
    niezgodnie z przepisami.

    Zastanawia mnie kilka spraw:
    - na ile taka tabliczka umieszczona przez Spoldzielnie Mieszkaniowa jest
    obowiązującym prawem, ktore egzekwuje Straz Miejska?
    - a moze mam podejrzewac, ze to nie Straz sama z siebie tylko ktos
    zadzownił z prosba?
    - czy rzeczywiscie za takie parkowanie mozna dostac mandat?

    Ogolnie to nie wiem co za róznica czy parkuje tam małym busem czy duzym
    suvem - objetosciowo praktycznie na jedno wychodzi zwłaszcza ze miejsca
    sa dosc szerokie ale jestem ciekawy jak to wyglada z prawnego punktu
    widzenia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 2. Data: 2018-04-06 20:03:13
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 06-04-2018 o 19:05, Budzik pisze:
    > Parking przy bloku - spoldzielnia mieszkaniowa oznaczyła kilka miejsc
    > przy samym bloku jako:
    > - tylko dla mieszkancow
    > - tylko dla samochodów osobowych

    Jak oznaczyła? Jak wygląda znak/tabliczka? Pokaż fotke! :)

> [...]
    > miejsce postojowe. Parkuje od lat, mieszkam tam etc.
    >
    > Nagle znajduje kartke od Strazy Miejskiej - ostrzezenie ze parkuje

    Zadzwoń i poproś o podanie przepisu jaki złamaleś.

> [...]
    > suvem - objetosciowo praktycznie na jedno wychodzi zwłaszcza ze miejsca
    > sa dosc szerokie ale jestem ciekawy jak to wyglada z prawnego punktu

    Czytam w kodeksie drogowym definicje samochodu osobowego i ciężarowego i
    są one trochę rozmyte. Dwa busy w identycznym nadwoziu, ale jeden z
    siedzeniami, drugi bez i już mogą być inaczej traktowane.

    yabba

  • 3. Data: 2018-04-06 20:41:58
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Zadzwoń i poproś o podanie przepisu jaki złamaleś.

    A może inaczej, poproś o podstawę ustawienia takiego znaku, niech ktoś
    Ci pokaże uzasadnienie, znaków nie można ot tak sobie stawiać.

    > Czytam w kodeksie drogowym definicje samochodu osobowego i ciężarowego i
    > są one trochę rozmyte. Dwa busy w identycznym nadwoziu, ale jeden z
    > siedzeniami, drugi bez i już mogą być inaczej traktowane.

    Sądzę, że w DR jest napisane jaki to samochód i tego należy się trzymać.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2018-04-07 05:27:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba g...@g...com ...

    > Jak oznaczyła? Jak wygląda znak/tabliczka? Pokaż fotke! :)

    Zwykły napis na białej tabliczne, pod znakiem informującym o parkingu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 5. Data: 2018-04-07 10:11:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 06 Apr 2018 17:05:17 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Nagle znajduje kartke od Strazy Miejskiej - ostrzezenie ze parkuje
    > niezgodnie z przepisami.

    Spróbuj zaparkować busem na miejscu dla auto-busów, :)
    zagwarantowane wrażenia z wyjaśnień definicji auta i busa.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2018-04-07 10:16:33
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia 06 Apr 2018 17:05:17 GMT, Budzik napisał(a):

> [...]
    >
    > Parkuje busem, nie jakims wielkim, raczej z tych mniejszych, zajmujac 1
    > miejsce postojowe. Parkuje od lat, mieszkam tam etc.

    Jakie DMC i ilość miejsc ma ten bus? Bo z definicji:
    "samochód osobowy ? pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do
    przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu"
    Wynika z tego, że zarówno seicento z kratką, jak i ducato maxi o DMC 3,5t
    to samochody osobowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 7. Data: 2018-04-07 10:27:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia 06 Apr 2018 17:05:17 GMT, Budzik napisał(a):

    > Nagle znajduje kartke od Strazy Miejskiej - ostrzezenie ze parkuje
    > niezgodnie z przepisami.

    A co masz napisane w polu "kategoria pojazdu", na ostatniej stronie dowodu
    rejestracyjnego?

  • 8. Data: 2018-04-07 11:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik P.B. p...@w...pl ...

> [...]
    > do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich
    > bagażu" Wynika z tego, że zarówno seicento z kratką, jak i ducato

    Tak, oczywiście chodzi o takiego busa który podpada pod twój opis
    osobowego.
    Ale nic duzego a o zwykłe L2H2.
    Ale w DR w przypadku busów jest napisane CIEZAROWY.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 9. Data: 2018-04-07 11:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > A co masz napisane w polu "kategoria pojazdu", na ostatniej stronie
    > dowodu rejestracyjnego?

    Jak kazdy bus z paka z tyłu - ciezarowy, uniwersalny.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 10. Data: 2018-04-07 12:08:40
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 07.04.2018 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Jak kazdy bus z paka z tyłu - ciezarowy, uniwersalny.
    No to łamiesz przepisy. W sensie, że łamiesz literę prawa, bo duchowi to
    się tu żadna krzywda nie dzieje. W tym "łamaniu" przepisów o żadnego
    ducha zresztą nie chodzi, czego dowodem są na przykład miejsca
    radarowych łapanek - nie tam, gdzie niebezpiecznie, tylko tam, gdzie
    wpływy do kasy największe.
    To, że są SUV-y większe od tego busa, to nic nie szkodzi, bo one zapewne
    są "osobowe".
    Jacek