  • 81. Data: 2014-12-11 17:48:25
    Temat: Re: Parking dla niepełnosprawnego - zmiany?
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 11.12.2014 16:28, Iglo pisze:
    > Moja córka ma 4 lata, po przeszczepie szpiku, jest niewidoma, nie chodzi. Wymaga
    całodobowej opieki, co zrozumiałe.
    > Jestem w sile wieku, do tej pory nie ubiegałem się o kartę parkingową. Mam siłę
    nosić córkę kawałek od samochodu do szpitala na badania, na rehabilitację czy z
    miejsca postoju do mieszkania.

    A czemu nie wozisz jej na wózku? Przecież jest cała masa ludzi
    niechodzących i może mam błędny obraz, ale wydaje mi się że znaczna
    mniejszość jest noszona na rękach.

    p. m.

  • 82. Data: 2014-12-11 18:03:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    Iglo wrote:

    > Moja córka ma 4 lata, po przeszczepie szpiku, jest niewidoma, nie chodzi. Wymaga
    całodobowej opieki, co zrozumiałe.

    i to jest właśnie to zycie, którego nie widzą sprawni.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 83. Data: 2014-12-11 18:57:45
    Od: Iglo <I...@o...pl>

    W dniu czwartek, 11 grudnia 2014 17:48:56 UTC+1 użytkownik m napisał:
> [...]
    >
    > A czemu nie wozisz jej na wózku? Przecież jest cała masa ludzi
    > niechodzących i może mam błędny obraz, ale wydaje mi się że znaczna

    To dość złożona sprawa, nic nie wnosząca do tematu, pierwsze 2,5 roku życia w
    szpitalu, w tym ze względu na charakter choroby na osobnej sali, potem przeszczep, po
    przeszczepie ze względu na izolację od infekcji i bakterii wynieśliśmy się do domu na
    wsi w lesie i córka dopiero adaptuje się do normalnego życia, poznaje świat przez
    dźwięki jak to niewidomy, a że do tej pory było ich mało i nowe czy głośne powodują
    lęk. Najbezpieczniej czuje się na rękach, zresztą jak masz do przejścia powiedzmy
    250m do domu od samochodu, to wyjąć wózek, rozłożyć, potem pozapinać dziecko
    dokładnie (jest wiotka) a za chwilę wszystko składać to bardziej męczące niż
    przenieść te 12kg szczęścia :-).

  • 84. Data: 2014-12-11 19:02:59
    Od: Iglo <I...@o...pl>

    W dniu czwartek, 11 grudnia 2014 18:04:16 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    całodobowej opieki, co zrozumiałe.

    > i to jest właśnie to zycie, którego nie widzą sprawni.

    Opiekunowie niepełnosprawnych, czy to dzieci czy dorosłych to dość specyficzna grupa,
    bo poza ostatnią głośną blokadą sejmu nie było protestów, nikt nie wychodzi w miasto,
    nie pali opon, nie blokuje dojazdu do lotniska, nie organizuje masy krytycznej
    wózków, bo nie ma na to sił a przede wszystkim czasu.
    To grupa stojąca o krok od wykluczenia społecznego, mam nadzieję, że to się będzie z
    czasem zmieniać. Są spotkania, zajęcia, warsztaty organizowane przez organizacje
    pozarządowe, są okazje żeby wyjść z domu.
    Warto to ułatwić, choćby poprzez kartę parkingową.

  • 85. Data: 2014-12-11 19:39:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 11 grudnia 2014 18:04:16 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > i to jest właśnie to zycie, którego nie widzą sprawni.

    Przesadzasz, zazwyczaj b.dobrze widza, ze ktos naduzywa uprawnien, a tacy na oko
    stanowia 3/4 pojazdow z identyfikatorami...

    Np. co dzien widuje w Krk Myslakowskiego x Przybyszewskiego stojacy na zakazie
    postoju samochod z banku ~150m obok (firmowka) z identyfikatorem... Okolica taka, ze
    miejsc brak, bank ma kolo biurowca, ale platne, wiec po co koledzy "inwalidy" maja
    szukac miejsca jak moga stac pod drzwiami na wykupionym, platnym, a on sobie stanie
    na zakazie o dowolnej porze i pobiegnie do pracy ;)

    WS

  • 86. Data: 2014-12-11 20:13:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-11 09:43, Jacek Maciejewski wrote:

    > A dlaczego nie? Niech sobie zorganizuje pracę. Spisze nr samochodu,
    > sfotografuje, po powrocie do biura sprawdzi dostępne dane delikwenta i
    > jak będzie OK, to odpuści a jak coś podejrzanego to sprawdzi dokładniej.

    Ale co ok, albo nie ok? Przecież postulowałeś brak dokumentu
    uprawniającego do parkowania na miejscu dla niepełnosprawnych. Wiec co
    ma sprawdzać?

    Shrek.

  • 87. Data: 2014-12-11 20:19:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Dec 2014 20:13:49 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ale co ok, albo nie ok? Przecież postulowałeś brak dokumentu
    > uprawniającego do parkowania na miejscu dla niepełnosprawnych. Wiec co
    > ma sprawdzać?

    Zgodność stanu faktycznego z zarządzeniem administracyjnym, tumanie.
    EOT.
    --
    Jacek

  • 88. Data: 2014-12-11 22:03:15
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2014-12-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A sa zajete ? bo ja mam wrazenie, ze ich jest za duzo.

    Ja bardzo lubię miejsca dla inwalidów. Zwłaszcza na parkingach przy
    autostradzie. Bo tam to od razu zrobią ich z 10 obok siebie i się "TIR"
    mieści wzdłuż bez większego kombinowania a nawet czasami z jedno wolne
    zostanie. A 10 zwykłych jest znacznie krótsze i ciężej z naczepą wcofać.

    --
    WildS

  • 89. Data: 2014-12-11 22:12:50
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-12-10 19:02, masti pisze:
> [...]
    2a,20y,41.46t/data=!3m1!1e3?hl=en

    > tak Cię strasznie boli, że będziesz musiał przejść 2 metry dalej?

    a potrafisz napisać coś w temacie albo odpowiedzieć na pytanie, czy
    tylko trolujesz?

    @

  • 90. Data: 2014-12-11 22:19:35
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    2a,20y,41.46t/data=!3m1!1e3?hl=en

    > Jest jeszcze krzywa Gaussa i prawdopodobieństwo. 2 miejsca na 27
    > jest rozsądne. 14 miejsc na 200 byłoby zdecydowaną przesadą.

    policzyłem. 76 inwalidzkich + ok 600 normalnych.

    na spore osiedle by wystarczyło, a nie na obimarket... nadal uważam, ze
    kuriozalne.

    @