    Date: Tue, 28 Jun 2011 01:31:55 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Parę słów o fotoradarach

    > A może jednak jechałeś te 62km/h - dasz sobie głowę obciąć?

    Oczywiście, dlatego mi się chciało mandatu nie przyjąć, no bo przecież
    nie dla 50zł.

    Może to słaby argument, ale kilka mandatów w życiu zapłaciłem za
    przekroczenie prędkości i nigdy nie marudziłem. Tym razem marudzę, bo
    prędkości nie przekroczyłem.

    > Nie sądzę (nomen omen), żeby sąd w ogóle podjął sprawę.

    No też nie sądzę.
    Myślę że sąd ma na tyle statystycznego rozeznania, że skoro ktoś mandatu
    nie przyjął, to nie po to żeby pochylić głowę przed takim samym wyrokiem
    nakazowym, a bawić się w rozprawy mam nadzieje że im się nie chce.

    > Facet, na podstawie _pojedynczego_ przypadku odwalenia straszaków
    > wiejskich chcesz blokować ruch w całej Polsce?

    No wiesz - będziesz jechał 50/50, dostaniesz fotkę za 55km/h i będziesz
    co najmniej ganiał na pocztę i tracił czas na pisanie powodów odmowy,
    szukanie paragrafów itp.

    > Opamiętaj się. Już
    > wystarczy, że liczniki w samochodach zawyżają o te kilka km/h - chcesz
    > do tego dokładać jeszcze 10?

    10 to radził życzliwy kolega.
    Ale nie wydaje się to takie pozbawione sensu.
    Rozsądne wydaje się wyposażenie w antyradar, a wtedy zwalnianie poniżej
    prędkości dozwolonej tylko tam gdzie FR faktycznie działa.