  • 31. Data: 2014-01-28 00:48:17
    Temat: Re: Paranoja w Uwaga Pirat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2014, AZ wrote:

    > Konstytucja mowi wiele rzeczy i co?

    To mówi:
    +++
    Art. 31.
    [...]
    3. Ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolnoœci i praw
    mogš być ustanawiane tylko w ustawie
    ---

    W przypadkach, w których zainteresowanym CHCE się sądzić, czytaj
    przykładowo przy podatkach, ministrowie nieraz już dowiedzieli się
    od TK że jest taki przepis :>

    > Ze co?

    Po prostu.
    Minister nie może nakładać na obywatela obowiazków.
    Może je "regulować", ale sam nakaz musi być ujęty w ustawie.
    Przykładowo tak jest konstrukcja dotycząca znaków drogowych.

    > Bo nas dotyczy.

    > To rozporzadzenie tez nas dotyczy.

    Tak, ale nie zobowiązuje do stosowania się.

    > Nie koniecznie.

    Prawda, polskie ustawodawstwo bardzo lubi przegrywać sprawy przed TK,
    ETŚ itd ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2014-01-28 10:18:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-27 22:48, Użytkownik AZ napisał:

    > Glupio piszacy jestes ty. Zawsze jak mnie zatrzymuja to zanim dojdzie do mnie
    > policjant to juz mam otwarta szybe - czary?

    Nie stosowanie się do przepisów.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2014-01-28 10:26:44
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-28, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Nie stosowanie się do przepisów.

    A pozniej sie dziwic, ze byle gowno jest opisane w szesciu ustawach
    i czternastu zalacznikach bo twardoglowym trzeba opisac kazdy mozliwy
    przypadek i dzialanie a pozniej ci twardoglowi krzycza "biurokracja!".

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 34. Data: 2014-01-28 12:11:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Jan 2014, AZ wrote:

    > A pozniej sie dziwic, ze byle gowno jest opisane w szesciu ustawach
    > i czternastu zalacznikach bo twardoglowym trzeba opisac kazdy mozliwy
    > przypadek i dzialanie a pozniej ci twardoglowi krzycza "biurokracja!".

    Nie tak.
    Jeśli przepis jest tak napisany, że zgodne z nim zachowanie jest
    absurdalne, to to jest ZŁY PRZEPIS.
    Jeśli zaś interpretacja prowadzi do zaprzeczenia celowi przepisu,
    to to jest ZŁA INTERPRETACJA.
    Ale złą interpretacją jest również wyciąganie wniosków, które
    z przepisu nie wynikają - takim wnioskiem była konieczność
    krzyczenia przez szybę.

    Jeśli celem przepisu jest niedopuszczenie aby kierowca pod pozorem
    innej czynności nie sięgnął po broń, to niestety, ale Radosław ma
    rację.
    Trzymanie rąk na kierownicy ma umiarkowany sens, jeśli kierowca
    wcześniej miał czas aby się "legalnie" uzbroić :>, a nawet z broni
    skorzystać.
    Jeśli ten przepis ma być (sensownie) stosowany, to szybę opuszcza się
    na polecenie kontrolującego - wcale nie musi być wyrażone słownie,
    widoczny gest też ujdzie.
    Kierowca (jednak) nie powinien być niewidomy, możemy więc odpuścić
    sobie rozważanie takiego przypadku :>

    I teraz hint: do tego nie trzeba zmiany przepisu...
    Wystaczy publicznie znana "instrukcja stosowania" potrzebna dla tych,
    dla których interpretacja wniosków iż:
    - trzeba poczekać
    - polecenie nie musi być wydane słowami
    jest za trudna.

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2014-01-29 13:00:16
    Od: WW <w...@v...pl>

    > Prawda, polskie ustawodawstwo bardzo lubi przegrywać sprawy przed TK,
    > ETŚ itd ;)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Tak myślałem
    Dzięki.