  • 1. Data: 2011-12-23 21:13:54
    Temat: Pani Anna odchodzi...
    Od: Lukasz <s...@g...pl>

    Witam,

    Może wiecie coś więcej w temacie:

    http://biznes.onet.pl/anna-strezynska-odchodzi-ze-st
    anowiska-prezesa-uke,18554,4981145,1,news-detal

    Pozdrawiam
    brushek

  • 2. Data: 2011-12-23 22:13:15
    Temat: Re: Pani Anna odchodzi...
    Od: Lukasz Olesiejuk <m...@w...NOSPAM.net>

    Dnia 23.12.2011 Lukasz <s...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > Może wiecie coś więcej w temacie:
    >
    > http://biznes.onet.pl/anna-strezynska-odchodzi-ze-st
    anowiska-prezesa-uke,18554,4981145,1,news-detal

    Generalnie smutna sytuacja... Zaczynala sie bardzo przyjazna ethernetowcom
    wspolpraca.

    Cos wiecej?
    Kadencja skonczyla sie jakis czas temu.

    Czy cos to zmieni?
    Zobaczymy, ale moim zdaniem nic na lepsze niestety.

    Mam nadzieje, ze Pania Gaj zobaczymy czasem na grupie.

  • 3. Data: 2011-12-23 22:46:36
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-12-23 23:13, Lukasz Olesiejuk pisze:
    > Zaczynala sie bardzo przyjazna ethernetowcom wspolpraca.

    I dobrze piszesz, zaczynała po niemal ukończeniu kadencji :)

  • 4. Data: 2011-12-25 19:43:35
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Generalnie smutna sytuacja...

    co do tresci, kazdy ma swoja opinie
    co do formy, z informacji medialnych mozna wnioskowac raczej brak elegancji
    w wykonaniu tej operacji

  • 5. Data: 2011-12-26 10:18:02
    Od: "MrG" <mrg(no_Spam)@nowanet(Wytnij_To).pl>

    >Użytkownik "Lukasz" napisał w wiadomości grup
    de.net...

> [...]
    >
    >Może wiecie coś więcej w temacie:
    >
    >http://biznes.onet.pl/anna-strezynska-odchodzi-ze-s
    tanowiska-prezesa-uke,18554,4981145,1,news-detal

    Ja słyszałem że to "polityka".
    Są nowe tematy "do przepchania".

    Patrząc na ten cały cyrk administracyjny jestem gotów w to wierzyć.

    -- NOWANET.PL - Marcin "MrG" Gontarz
    mbx : mrg(at)nowanet.pl | web : www.nowanet.pl | tel. 815242266

  • 6. Data: 2011-12-26 17:18:13
    Od: popo <p...@-...pl>

    > Ja słyszałem że to "polityka".
    > Są nowe tematy "do przepchania".

    Czy ktos ma info czy jakakolwiek z kar nalozonych przez pania Anne
    zostala faktycznie zaplacona? W szczegolnosci chodzi mi o TP bo
    "zapowiedzi" kar byly imponujace :>

  • 7. Data: 2011-12-27 12:01:34
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl>

    Cóż, konotacji i zmian w polityce rządu odnośnie telekomunikacji jest wiele.
    Mamy rozdział Spraw Wewnętrznych i Administracji. Mamy spięcie Administracji
    z Cyfryzacją, a wyjęcie telekomunikacji z Infrastruktury. Może to oznaczać
    większy nacisk na cyfryzację urzędów i realne jej forsowanie, albo/i próbę
    wykorzystania środków, jakie samorządy mają na sieci szerokopasmowe - kończy
    się bieżący okres programowania, a wydatkowanie pieniędzy i inwestycje od
    lat są w polu.
    Dalej tym tropem. Mamy środki unijne na sieci szerokopasmowe, które głównie
    alokowano samorządom, a te mają oszczędzać i robi się problem z udziałem
    własnym? Mamy przekonanie rządu, że przedsiębiorcy kasę mają, ale nie chcą
    inwestować (więc 1.02.2012 skacze składka do ZUS), więc Memorandum podpisane
    w MAC może być wstępem do zaangażowania ISP i inwestorów (bo czemu nie) w
    projekty z samorządami. Kasa nie zostanie przesunięta z alokacji dla
    samorządów, ale wprowadzenie różnych form współpracy i ppp (jak dotąd tylko
    Wielkopolska chyba sięgnęła po ppp?) może rozwiązać problem rachunkowy z
    udziałem własnym. Póki co niejasny jest też problem braku kompetencji
    telekomunikacyjnych w samorządach. Współpraca samorządów z sektorem
    telekomunikacyjnym w zakresie sieci szerokopasmowych w zasadzie leży lub ma
    charakter mocno koncepcyjny/startowy (poza nielicznymi wyjątkami).

    Temat można rozwijać w wielu kierunkach, ale na to czas przyjdzie pewnie za
    jakiś kwartał, po okresie uruchamiania MAC i pierwszych spotkaniach KW z
    Memorandum.

    Niezależnie od wszystkich zmian jednak, bo są naturalne niezależnie od ich
    oceny i trafności (a na oceny zmian czas jeszcze zbyt wczesny), można
    napisać na pewno 2 rzeczy w kontekście zmiany szefa UKE.

    1. UKE realizuje aktualnie kilka dużych działań zmieniających i
    otwierających rynek, które jeszcze nie okrzepły. Nie ma przy tym znaczenia,
    jak oceniamy np. SIIS - system wymaga dopracowania i jest dopracowywany co
    ważne - w kontakcie z operatorami i ich uwagami. Podobnie zmiany następują w
    ramówkach TP, zaś UKE zapowiada kolejne na bazie aktualnych zmian, które
    mogą jeszcze bardziej otworzyć rynek telekomunikacyjny. Każdy, kto inwestuje
    w sieci wie, jak dużo dobrego na rynku zrobiła np. ROI TP. A zmian jest
    więcej. Podobnie ważne są najnowsze decyzje UKE ws. dostępu do budynków
    (niezależnie od czasu ich wydawania). Większość zmian ponadto UKE
    konsultuje. Szeroko i coraz powszechniej. Decyzje podejmuje Prezes UKE,
    możemy się z nimi nie zawsze zgadzać, ale zawsze mamy możliwość
    przedyskutować problem, coraz częściej _PRZED_ jego rozstrzygnięciem. To
    dość nowa jakość na poziomie centralnych instytucji. Każdy z nas wie
    również, że Pani Prezes nie ma urzędniczego firewalla ;-) To wyjątkowy szef
    urzędu centralnego, do którego może napisać bezpośrednio praktycznie każdy i
    być przeczytanym, a i często uzyskać odpowiedź, jeśli sprawa rzeczywiście
    tego wymaga. Tu nie ma autorespondera sekretariatu. ;-) I ponownie napiszę -
    możemy się nie zgadzać, spierać, ale rozmawiamy ze sobą. To bezsprzecznie
    jedna z największych wartości wypracowanych przez Panią Prezes w UKE. I co
    ważne - przykład z góry pomaga w kontaktach z całym Urzędem. Bez względu na
    powody zmian - warto ten kapitał współpracy z branżą w UKE zachować i
    rozwijać. Miło byłoby również, gdyby podobnie otwarty był w przyszłości MAC.
    Patrząc na Memorandum, pomysł z KW i przekonanie Pana Ministra Boniego
    wyrażone na spotkaniu, na którym Memorandum podpisano o potrzebie synergii
    działań administracji publicznej i sektora telekomunikacyjnego rysuje się
    szansa, że MAC również bardzo partnersko zamierza podchodzić do branży.
    Współpraca i rozmowa zawsze są skuteczniejsze od władczych decyzji z
    dystansu. ;-)

    2. W kontekście zakończenia misji Prezesa UKE przez Panią Prezes Annę
    Streżyńską jest jednak przynajmniej jeden niemiły zgrzyt. Zawieszenie na
    stanowisku trwało od maja br. 3-4 dni świąteczne w tą, czy w tamtą niewiele
    jak sądzę znaczą w kontekście tych kilku miesięcy i bieżących działań rządu.
    A zupełnie w ludzkim wymiarze decyzja wydana "pod choinkę" jest grubym
    nietaktem. Niestety - należy przyznać order z buraka za ten brak taktu.
    Zmiany - ok, prawa rządu do zmian nikt nie dyskutuje. A i mogą być one
    słuszne - czy będą - pokaże najbliższy rok. Jednak w kontaktach i współpracy
    ważna jest także kindersztuba, zaufanie i szacunek. Po tylu latach na
    stanowisku, wobec szefa urzędu centralnego, trochę ludzkiego wyczucia wydaje
    się wręcz niezbędne. Tego zgrzytu bowiem trudno nie zauważyć
    przedsiębiorcom, z którymi nowe szefostwo UKE oraz MAC i rząd chcą wg
    zapowiedzi budować partnerskie relacje. I jeśli mamy kontynuować/rozwijać
    partnerską i realną współpracę - warto już od początku nowego rozdania
    szczerze rozmawiać ze sobą i na takie trudniejsze, mniej techniczne tematy.

    Ze swojej strony i korzystając z okazji w publicznym wątku, dziękuję Pani
    Annie za kilka lat współpracy pomiędzy UKE i lokalnymi ISP (w tym KIKE).
    Pomijając liczne przykłady różnych poruszonych zagadnień, otwarcie na
    dialog, ale i wymuszenie na nas (KIKE) wdrożenia się w zasady i procedury
    oficjalnej współpracy, bardzo pomogła nam Pani dojrzeć, jako Izbie. A i
    cieszymy się, iż przy okazji udało nam się jak sądzę zmienić postrzeganie
    lokalnych ISP. Dzięki otwartości UKE - lokalni ISP stali się stałym
    partnerem Urzędu i zagościli w świadomości całej administracji publicznej,
    jako operatorzy telekomunikacyjni, a nie tylko "trzepaki z osiedla" ;-)

    Pozdrawiam serdecznie i życzę dalszych sukcesów zawodowych Pani Anno. Liczę
    również na dobrą kontynuację współpracy z MAC i UKE w przyszłości.

    Pozdrawiam,

    --
    Piotr Marciniak
    Przewodniczący KR

  • 8. Data: 2011-12-28 14:56:26
    Od: Jan Pytajacy <v...@g...com>

    On 23 Gru, 22:13, Lukasz <s...@g...pl> wrote:
    > Witam,

> [...]

    Huuuuuura - mam osobiste doświadczenia w sposobie działania UKE i
    zajmowania się rzeczywistymi problemami, a raczej nie zajmowania się
    nimi, gdy nie dadza promocji w mediach....

    Plakal nie bede

    Jesli komus nie bedzie chcialo sie szukac w archiwum - operator
    wystawil mi fakture na kwote 220 razy wyzsza niz normalna faktura,
    bylo to po VoIP, prokuratura ustalila, ze operator nie jest w stanie
    potwierdzic, skad byl ruch, a wrecz biegly w opini napisal, ze to
    prawdopodobnie po stronie serwera operatora bylo wlamanie, ale
    operator i tak nie uznal reklamacji, nie wystawil korekty, a UKE ma to
    w nosie, bo mam dzialalnosc gospodarcza i moge sam podac operatora do
    sadu cywilnego.
    Jak masz firme, to nikt Ci nie pomoze.
    UKE jest do walczenia o obnizenie 1zl abo internetu "dla Ludu" i
    walczenia z pseudo bialymi plamami (nie zawsze tam gdzie rzeczywiscie
    sa), a nie od rzeczywistych problemow normalnych ludzi

  • 9. Data: 2011-12-28 15:07:04
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    > Czy ktos ma info czy jakakolwiek z kar nalozonych przez pania Anne
    > zostala faktycznie zaplacona? W szczegolnosci chodzi mi o TP bo
    > "zapowiedzi" kar byly imponujace :>

    http://gielda.onet.pl/sad-uchylil-decyzje-uke-o-nalo
    zeniu-15-mln-zl-kary,18726,4983757,1,news-detal

    ;)

  • 10. Data: 2012-01-06 09:29:41
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    a oto nowy prezes:
    http://www.itu.int/en/osg/activities/PublishingImage
    s/poland2.jpg
    jesli ktos nie wie, ktory to, to uzywamy filtra i mamy:
    http://szerokopasmowapolska.pl/wp-content/uploads/20
    11/05/20110519_wsis.jpg
    a jesli nadal nic nie wiadomo, to uzywamy filtra i mamy:
    http://g1.idg.pl/news/thumbnails/2/4/241864_adaptive
    resize_620x266.jpg