eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipPani Anna odchodzi...Re: Pani Anna odchodzi...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipa
    rtners.pl!not-for-mail
    From: "Zboj" <z...@m...dot.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Pani Anna odchodzi...
    Date: Tue, 27 Dec 2011 13:01:34 +0100
    Organization: GTS Energis
    Lines: 99
    Message-ID: <jdcc30$m69$1@news2.ipartners.pl>
    References: <11bkl5bw6kolj$.1ftrhidr1hxwy$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 193.151.114.5
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1324987296 22729 193.151.114.5 (27 Dec 2011 12:01:36 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 27 Dec 2011 12:01:36 GMT
    In-Reply-To: <11bkl5bw6kolj$.1ftrhidr1hxwy$.dlg@40tude.net>
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3538.513
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3538.513
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:95892
    [ ukryj nagłówki ]

    Cóż, konotacji i zmian w polityce rządu odnośnie telekomunikacji jest wiele.
    Mamy rozdział Spraw Wewnętrznych i Administracji. Mamy spięcie Administracji
    z Cyfryzacją, a wyjęcie telekomunikacji z Infrastruktury. Może to oznaczać
    większy nacisk na cyfryzację urzędów i realne jej forsowanie, albo/i próbę
    wykorzystania środków, jakie samorządy mają na sieci szerokopasmowe - kończy
    się bieżący okres programowania, a wydatkowanie pieniędzy i inwestycje od
    lat są w polu.
    Dalej tym tropem. Mamy środki unijne na sieci szerokopasmowe, które głównie
    alokowano samorządom, a te mają oszczędzać i robi się problem z udziałem
    własnym? Mamy przekonanie rządu, że przedsiębiorcy kasę mają, ale nie chcą
    inwestować (więc 1.02.2012 skacze składka do ZUS), więc Memorandum podpisane
    w MAC może być wstępem do zaangażowania ISP i inwestorów (bo czemu nie) w
    projekty z samorządami. Kasa nie zostanie przesunięta z alokacji dla
    samorządów, ale wprowadzenie różnych form współpracy i ppp (jak dotąd tylko
    Wielkopolska chyba sięgnęła po ppp?) może rozwiązać problem rachunkowy z
    udziałem własnym. Póki co niejasny jest też problem braku kompetencji
    telekomunikacyjnych w samorządach. Współpraca samorządów z sektorem
    telekomunikacyjnym w zakresie sieci szerokopasmowych w zasadzie leży lub ma
    charakter mocno koncepcyjny/startowy (poza nielicznymi wyjątkami).

    Temat można rozwijać w wielu kierunkach, ale na to czas przyjdzie pewnie za
    jakiś kwartał, po okresie uruchamiania MAC i pierwszych spotkaniach KW z
    Memorandum.

    Niezależnie od wszystkich zmian jednak, bo są naturalne niezależnie od ich
    oceny i trafności (a na oceny zmian czas jeszcze zbyt wczesny), można
    napisać na pewno 2 rzeczy w kontekście zmiany szefa UKE.

    1. UKE realizuje aktualnie kilka dużych działań zmieniających i
    otwierających rynek, które jeszcze nie okrzepły. Nie ma przy tym znaczenia,
    jak oceniamy np. SIIS - system wymaga dopracowania i jest dopracowywany co
    ważne - w kontakcie z operatorami i ich uwagami. Podobnie zmiany następują w
    ramówkach TP, zaś UKE zapowiada kolejne na bazie aktualnych zmian, które
    mogą jeszcze bardziej otworzyć rynek telekomunikacyjny. Każdy, kto inwestuje
    w sieci wie, jak dużo dobrego na rynku zrobiła np. ROI TP. A zmian jest
    więcej. Podobnie ważne są najnowsze decyzje UKE ws. dostępu do budynków
    (niezależnie od czasu ich wydawania). Większość zmian ponadto UKE
    konsultuje. Szeroko i coraz powszechniej. Decyzje podejmuje Prezes UKE,
    możemy się z nimi nie zawsze zgadzać, ale zawsze mamy możliwość
    przedyskutować problem, coraz częściej _PRZED_ jego rozstrzygnięciem. To
    dość nowa jakość na poziomie centralnych instytucji. Każdy z nas wie
    również, że Pani Prezes nie ma urzędniczego firewalla ;-) To wyjątkowy szef
    urzędu centralnego, do którego może napisać bezpośrednio praktycznie każdy i
    być przeczytanym, a i często uzyskać odpowiedź, jeśli sprawa rzeczywiście
    tego wymaga. Tu nie ma autorespondera sekretariatu. ;-) I ponownie napiszę -
    możemy się nie zgadzać, spierać, ale rozmawiamy ze sobą. To bezsprzecznie
    jedna z największych wartości wypracowanych przez Panią Prezes w UKE. I co
    ważne - przykład z góry pomaga w kontaktach z całym Urzędem. Bez względu na
    powody zmian - warto ten kapitał współpracy z branżą w UKE zachować i
    rozwijać. Miło byłoby również, gdyby podobnie otwarty był w przyszłości MAC.
    Patrząc na Memorandum, pomysł z KW i przekonanie Pana Ministra Boniego
    wyrażone na spotkaniu, na którym Memorandum podpisano o potrzebie synergii
    działań administracji publicznej i sektora telekomunikacyjnego rysuje się
    szansa, że MAC również bardzo partnersko zamierza podchodzić do branży.
    Współpraca i rozmowa zawsze są skuteczniejsze od władczych decyzji z
    dystansu. ;-)

    2. W kontekście zakończenia misji Prezesa UKE przez Panią Prezes Annę
    Streżyńską jest jednak przynajmniej jeden niemiły zgrzyt. Zawieszenie na
    stanowisku trwało od maja br. 3-4 dni świąteczne w tą, czy w tamtą niewiele
    jak sądzę znaczą w kontekście tych kilku miesięcy i bieżących działań rządu.
    A zupełnie w ludzkim wymiarze decyzja wydana "pod choinkę" jest grubym
    nietaktem. Niestety - należy przyznać order z buraka za ten brak taktu.
    Zmiany - ok, prawa rządu do zmian nikt nie dyskutuje. A i mogą być one
    słuszne - czy będą - pokaże najbliższy rok. Jednak w kontaktach i współpracy
    ważna jest także kindersztuba, zaufanie i szacunek. Po tylu latach na
    stanowisku, wobec szefa urzędu centralnego, trochę ludzkiego wyczucia wydaje
    się wręcz niezbędne. Tego zgrzytu bowiem trudno nie zauważyć
    przedsiębiorcom, z którymi nowe szefostwo UKE oraz MAC i rząd chcą wg
    zapowiedzi budować partnerskie relacje. I jeśli mamy kontynuować/rozwijać
    partnerską i realną współpracę - warto już od początku nowego rozdania
    szczerze rozmawiać ze sobą i na takie trudniejsze, mniej techniczne tematy.

    Ze swojej strony i korzystając z okazji w publicznym wątku, dziękuję Pani
    Annie za kilka lat współpracy pomiędzy UKE i lokalnymi ISP (w tym KIKE).
    Pomijając liczne przykłady różnych poruszonych zagadnień, otwarcie na
    dialog, ale i wymuszenie na nas (KIKE) wdrożenia się w zasady i procedury
    oficjalnej współpracy, bardzo pomogła nam Pani dojrzeć, jako Izbie. A i
    cieszymy się, iż przy okazji udało nam się jak sądzę zmienić postrzeganie
    lokalnych ISP. Dzięki otwartości UKE - lokalni ISP stali się stałym
    partnerem Urzędu i zagościli w świadomości całej administracji publicznej,
    jako operatorzy telekomunikacyjni, a nie tylko "trzepaki z osiedla" ;-)

    Pozdrawiam serdecznie i życzę dalszych sukcesów zawodowych Pani Anno. Liczę
    również na dobrą kontynuację współpracy z MAC i UKE w przyszłości.

    Pozdrawiam,


    --
    Piotr Marciniak
    Przewodniczący KR
    Grupa Robocza ds. Kontaktów z Administracją Publiczną KIKE
    --------------------------------------------
    Krajowa Izba Komunikacji Ethernetowej
    02-765 Warszawa, Al. Wilanowska 7A/32; tel. 022-22.99.200; fax:
    022-22.99.201
    KRS 0000316678; Regon 141637225 NIP: 9512270210

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: