-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED!not-
for-mail
From: Michał Gut <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Panda - stuki w silniku i utrata mocy
Date: Tue, 22 Feb 2011 12:29:10 +0100
Organization: WSISiZ
Lines: 45
Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl
Message-ID: <ik06m6$vnm$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
References: <4d60d271$1@news.home.net.pl> <4d60efbf$1@news.home.net.pl>
<4d60f161$1@news.home.net.pl> <ijseoi$n66$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<ijv6mh$shp$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: gw7.knc.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: portraits.wsisiz.edu.pl 1298374151 32502 85.219.142.7 (22 Feb 2011 11:29:11
GMT)
X-Complaints-To: a...@w...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 22 Feb 2011 11:29:11 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351992
[ ukryj nagłówki ]nie zgodze sie z toba.
patrzac po swoich punciakach (a to w koncu auto na FFFFF), po corsie c
brata, po scenicu ktory potem nabyl, po roznych autkach ktore mnie
otaczaja - jak cos zdycha to w znakomitej wiekszosci jest w tym udzial
kierowcy/wlasciciela. nie mowie ze auta sa niesmiertelne bo nie sa, ale nie
mow tez ze auto przejezdza u przecietnego kierowcy 160kkm i szrot. Owszem.
Czesci sie zuzywaja i przy tym przebiegu sprzeglo sie powinno juz dawno
skonczyc, skrzynia moze cos pojękiać,zawieszenie bedzie wymagalo gruntownego
remontu a i silnik pewnie dostanie pierwszy polsyntetyk.
ale to nie znaczy ze samochod przestanie jezdzic, czy straci swoja
podstawowa wlasciwosc czyli mobilnosc.
zeby ci zobrazowac: w starym moim punciaku lat 14 bedzie lada co, w miare
regularnie padała uszczelka pod glowica. a padac zaczela lat temu 9 kiedy
pierwszy raz ugotowalem silnik jadąc na maturę. Prawda o czestych wymianach
wyszla dopiero pozniej jak sam zdjalem glowice - okazalo sie ze na krawedzi
cylindra cymbał (prawdopodobnie pierwszy mechanik, warsztat juz nie
istnieje) zrywal uszczelke z bloku z uzyciem srubokreta i mlotka. efektem
jest na krawedzi cylindra wglebienie na jakies 0,3-0,6mm i szerokie na
prawie 1mm.
dalej - ze 2 razy ufundowalem mu przegrzanie przez zaniedbanie. nie
wymienilem cieknacej chlodnicy i termostatu.
planowane gloweice powoduja ciezszy start, efektem tego jest zabijanie
regularne akumulatorow.
oczywiscie sa rzeczy ktore sa spieprzone w tym konkretnym modelu jak np
wahacze tylne, rozwiazanie linek recznego czy slawny juz alternator.
samochod sie tez zuzyuwa od czasu i od jezdzenia (niejezdzone auto tez moze
byc szrotem - wg mnie wiekszym niz zajezdzane ale regularnie).
Wspomniani przez ciebie kapelusznicy oczywiscie moga zrobic duzo wiecej kkm
bez najmniejszej awarii ale to tylko dowodzi tego co pisze. ja mam ciezkie
kopyto i samochod traktuje jak narzedzie i nie omijam dziur, nie zwalniam
przed progami zwalniajacymi (tymi co znam i wiem jak przejechac bevz
zwalniania). Slowem morduje swoje samochody i je naprawiam - nie miaucze
przy tym ze awaryjne itd. Mam auto na F, kupilem nastepne na F i kupie
kolejne na F jak to pierwsze pojdzie na zasluzona emeryture.
reasumujac zamiast pitolic o kaputalce przy 160kkm niech sprawdzi podstawowe
rzeczy bo naprawde zwykle nic sie z siebie nie psuje ot tak 'znaniecka'.
Zazwyczaj jestes dlugo ostrzegany.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.02.11 19:06 Rychu
- 23.02.11 23:20 Michał Gut
- 24.02.11 08:20 Rychu
- 24.02.11 13:28 Rychu
- 25.02.11 12:26 Michał Gut
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie