  • 1. Data: 2010-02-25 08:53:54
    Temat: Panasonic FZ38 i Sony HX1
    Od: "skiwell" <s...@o...pl>

    Witajcie,

    Intensywnie zastanawiam sie nad wyborem super zooma miedzy modelami Sony HX1
    a Panasonic FZ 38.
    Najbardziej zalezy mi na latwosci oblsugi, robieniu zdjec glownie dzieki
    dostepnym trybom w aparacie. Dlatego mam pytanie czy w Panasonicu jest dostepny
    tryb podobny do Twilight Zone w Sonym? Widzialem ze z reki wieczorami/noca
    wychodza naprawde ladne zdjecia.
    Poza tym imo kolory oddane przez Sony HX1 sa bardziej naturalne np.
    http://a.img-dpreview.com/reviews/SonyDSCHX1/samples
    /Comparedto/Studio/HX1_NR-
    std_ISO125.JPG
    Panaosnic juz tak dobrze sobie nie radzi http://a.img-
    dpreview.com/reviews/SonyDSCHX1/samples/Comparedto/S
    tudio/FZ28/panasonicFZ28_ISO
    100.JPG czern jest rozjasniona, zielen zbyt "ostra" , nasycona.

    Wiem, ze mozna nasycienie barw manualnie skorygowac ale najbardziej wlasnie
    zalezy mi zeby aparat radzil sobie dobrze w trybach domyslnych.

    Co radzicie? Na razie zwycieza w moim porownaniu jest Sony HX1 sugerujac sie
    wlasnie odzworowaniem kolorow i trybem Twilight Zone do zdjec z reki.

    pozdrawiam,
    skiwell

  • 2. Data: 2010-02-25 15:26:38
    Temat: Re: Panasonic FZ38 i Sony HX1
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "skiwell" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tudio/FZ28/panasonicFZ28_ISO
    > 100.JPG czern jest rozjasniona, zielen zbyt "ostra" , nasycona.

    Mówisz o aparacie FZ38, a porównujesz zdjęcie z FZ28. To dwa różne aparaty z
    rózną matrycą.

    To, że zdjęcie wygląda lepiej na ekranie nie zawsze oznacza, że będzie lepiej
    wygladało na papierze. Na przykład w moim przypadku piękna głęboka czerń na
    ekranie oznacza brak szczegółów w najciemniejszych miejscach na odbitce z labu.

    Na czym polega tryb Twilight Zone?
    W Panasonicu FZ38 jest bardzo skuteczna stabilizacja obrazu, oraz tryb
    podwyższonej czułości (niestety kosztem redukcji zdjęcia do 3Mpix) - odbitki
    10x15 wychodzą akceptowalne w tym trybie do rozdzielczości ISO 3200, powyżej już
    jest znacznie gorzej.

  • 3. Data: 2010-02-25 19:51:34
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

> [...]
    > Witajcie,
    >
    > Intensywnie zastanawiam sie nad wyborem super zooma miedzy modelami Sony
    Ja też...:)
    Po pstryknięciu kilku zdjęć w sklepie, zdecydowałem się na FZ38. Ale teraz
    czekam na nowe SZ: Nikona a szczególnie Fuji... Tym bardziej, że ceny
    "starych" SZ zaczynają spadać... Np. FZ38 w czasie moich obserwcji staniał o
    200...

    --
    Pozdrowienia
    Jan