  • Data: 2009-03-08 17:37:27
    Temat: Re: Panasonic DMC-LX2 contra DMC-LX2
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc> szukaj wiadomości tego autora

    Wojtek pisze:

    > Dzięki za odpowiedź. Również myślałem o tych dwóch wymienionych
    > modelach. Dobrze, że wsponiałeś o formacie matrycy w LX2 bo to raczej
    > mnie zniechęca do jego zakupu. A jak się sprawdzają te 14 mpix matryce w
    > takich małych aparatach? Jest to jakość zbliżająca się przynajmniej do
    > lustrzanek?

    Zależy jaki przedział ISO Cię interesuje.

    Nie znam LX3, ale G10 w roboczym ISO 80 szumi jak D80 dla ok. ISO 200 -
    tyle mi wychodzi z analizy RAW'ów którymi dysponuję.
    Jeśli chodzi o rozdzielczość - porównywałem obraz z G10 do obrazu z D80
    z podpiętą jakąś Sigmą 24-cośtam/2,8 i tu z kolei G10 górą (nie wiem czy
    to kwestia szkła, czy filtra AA, czy ograniczenia matrycy 10 MPx <-> 14
    MPx).
    Dodatkową zaletą kompaktu jest łatwość wykorzystania pełnej dynamiki
    matrycy naświetlając na histogram, w porównaniu do lustra bez tej
    funkcjonalności.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski