  • 31. Data: 2009-08-26 12:19:00
    Temat: Re: Panasonic DMC FZ-28E, czy warto?
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Robbo pisze:
    > Ja przyznaję jej rację. Oglądałem naprawdę sporo zdjęć
    > z obydwu aparatów i mam wrażenie, że ani jedno z FZ28 nie było
    > ostre. Wybrałbym Canona, gdyby nie to, że nienajlepiej
    > radzi sobie z filmami (brak stabilizacji?) oraz naczytałem się
    > o problemach z mechaniką obiektywu.
    > Ale być może nasze wrażenie, co do braku ostrości FZ28
    > jest mylne i spowodowane jakimś nieznanym nam czynnikiem...?
    > Jeśli ktoś ma pomysł, dlaczego tak, a nie inaczej odbieramy
    > zdjęcia z Panasonicka (mimo, że wygrywa on z konkurencją
    > w wielu testach), to proszę uprzejmie o wypowiedź na ten temat.

    Nawet w dziale sample w wspomnianym teście na dpreview te z Canona się
    lepiej prezentują
    http://www.dpreview.com/reviews/q209grouplongzoom/pa
    ge17.asp
    A porównania na wysokich ISO w tej klasie sprzętu można sobie darować i
    tak będzie bardzo kiepsko. Co do awaryjności obiektywu u Canona się nie
    wypowiadam, choć z drugiej strony nie da się ukryć że na Ceneo nie
    brakuje pozytywnych opinii.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 32. Data: 2009-08-26 12:37:16
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    > Może po prostu nie są tak bardzo pojechane sztucznym wyostrzaniem przy
    > zapisie do jpega?

    Jest to bardzo możliwe tym bardziej, że Canonowe
    wydają się bardziej ziarniste.

  • 33. Data: 2009-08-26 12:39:19
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    > Nawet w dziale sample w wspomnianym teście na dpreview te z Canona się
    > lepiej prezentują

    Ale (jak poniżej zauważył pan Andrzej) może Canon po prostu
    sztucznie wyostrza fotki poprzez programowy sharpening?
    W teście przeprowadzonym na dziewczynie, wspomniała ona
    także o tym, że Canonowe zdjęcia wydają się być bardziej
    ziarniste, co ja też zauważam, a co może świadczyć o programowym
    wyostrzaniu.

  • 34. Data: 2009-08-26 12:49:05
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    manto_si pisze:

    > jak mozna mowic ze aparat ktory kosztuje 1,5 tys., ma 12,1mln MPix i matryce
    > 1/2,33" robie piekne fotki,
    > albo szumi ja cholera powyzej 400, albo szumi nawet przy 200 na ciemnych
    > miejscach.

    Jak można? Zwyczajnie ;)

    Jeśli ktoś nie używa > iso200, bo i po co, a zdjęcia ogląda tylko na fullscreenie,
    lub na odbitkach powiedzmy max 13x18, to oczywiście aparat jw robi piękne zdjęcia,
    i nie widać na nich żadnego szumu. A przyglądanie się pikselom? Z punktu widzenia
    typowego, rozsądnego usera, to jakieś zboczenie.

  • 35. Data: 2009-08-26 13:03:33
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

> [...]
    > także o tym, że Canonowe zdjęcia wydają się być bardziej
    > ziarniste, co ja też zauważam, a co może świadczyć o programowym

    Poddałem właśnie dziewczynę drugiemu eksperymentowi.
    Wziąłem zdjęcia z F28 pochodzące z jakiegoś testu,
    a przedstawiające cyferki i linie. Zdjęcie to było według
    moich standardów nieco nieostre. Poddałem je w Photoshopie
    wyostrzaniu. Dziewczynie przedstawiłem oryginał i wyostrzone.
    Kazałem rozoznać, które pochodzi z Panasonica, a które
    z Canona. Powiedziała, że ostre jest z Canona, a nieostre
    z Panasonica. Dała się nabrać. Test taki na pewno nie przesądza,
    czy Canon programowo wyostrza zdjęcia, czy też ma
    po prostu o lepszy aparat.

  • 36. Data: 2009-08-26 13:59:48
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Za godzinę idę kupić aparat.
    Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi,
    to będę wdzięczny.
    Jeśli ktoś jest ciekawy, co wybrałem,
    to napiszę po powrocie.

  • 37. Data: 2009-08-26 14:22:35
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "adam" <j...@o...maile.com> napisał:

    >[...]
    > Zenek nie miał w standardzie klina ?
    > Nie pamiętam mojego ale ostatni, który kupowałem jako złom w celu pobrania
    > matówki miał klin + pierścien mikrorastrów.
    >[...]

    Zależy który. Miałem kiedyś Zenita E i maił głądką matówkę (zresztą całkiem
    niezłą - w ogóle wydaje mi się, ze jego wizjer był znacznie lepszy niż
    późniejszych Zenitów. Jeśli dobrze pamiętam niektóre późniejsze modele
    Zenitów miały na matówce mikroraster - ale bez klinów (coś mi chodzi po
    głowie, że Zenit TTL był właśnie taki). Z tego, co piszesz wynika, że były
    też modele z klinami i mikrorastrem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl).

  • 38. Data: 2009-08-26 14:31:19
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    > P.S. - jakie masz obiektywy do Zenita?

    Miałem dwa Zenity w przeszłości.
    Obecnie mam Zeinta 412, który ma
    obiektyw MC ZENITAR-M2S M46x0,75, 2/50 .

  • 39. Data: 2009-08-26 14:33:44
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 26 Aug 2009 16:22:35 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

> [...]
    > głowie, że Zenit TTL był właśnie taki). Z tego, co piszesz wynika, że były

    Klin i mikroraster miał na przykład Zenit 122.

  • 40. Data: 2009-08-26 15:23:31
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Andrzej Libiszewski pisze:

    > Klin i mikroraster miał na przykład Zenit 122.

    Pamiętam jak go kupiłem za oszczędności u ruskich zrobiłem nim tylko
    parę rolek. Leży sobie takie prawie dziewiczy w szufladzie ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.