  • Data: 2009-08-27 05:41:27
    Temat: Re: Panasonic DMC FZ-28E, czy warto?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <b...@n...pl> napisał:

    > Mikroraster i klin w środku. Te dwie połówki małe w środku to jest klin.

    Zenit TTL właśnie tych jak piszesz 'połówek' nie miał. Pod adresem
    http://www.zenit.istra.ru/mans/zenit-ttl/zenit-ttl-e
    ng.html masz angielską
    instrukcję do niego - jest tam też rysunek matówki i widać wyraźnie, że
    klinów nie ma.
    Fragment instrukcji (numerki to oznaczenia z rysunku):
    ' In the camera viewfinder there is Fresnel lens 30 with microraster centre
    spot 31 surrounded with ground glass circle 32.'
    Znalazłęm też instrukcję do XP - niestety tylko rosyjską -
    http://www.zenit.istra.ru/mans/zenit-12xp/zenit-12xp
    .html. Również klinów na
    matówce nie miał.
    Kliny miał Zenit 122 -
    http://www.zenit.istra.ru/mans/zenit-122/zenit-122-e
    ng.html
    Jak się komuś chce sprawdzać, które jeszcze Zenity miały kliny - proponuję
    zacząć szperanie od http://www.zenit.istra.ru/catalog/cameralist.html -
    pełna lista aparatów produkowanych przez zakłady w Krasnogorsku. Do wielu
    modeli są linki do zdjęć i instrukcji.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)