  • Data: 2009-08-26 13:03:33
    Temat: Re: Panasonic DMC FZ-28E, czy warto?
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale (jak poniżej zauważył pan Andrzej) może Canon po prostu
    > sztucznie wyostrza fotki poprzez programowy sharpening?
    > W teście przeprowadzonym na dziewczynie, wspomniała ona
    > także o tym, że Canonowe zdjęcia wydają się być bardziej
    > ziarniste, co ja też zauważam, a co może świadczyć o programowym
    > wyostrzaniu.

    Poddałem właśnie dziewczynę drugiemu eksperymentowi.
    Wziąłem zdjęcia z F28 pochodzące z jakiegoś testu,
    a przedstawiające cyferki i linie. Zdjęcie to było według
    moich standardów nieco nieostre. Poddałem je w Photoshopie
    wyostrzaniu. Dziewczynie przedstawiłem oryginał i wyostrzone.
    Kazałem rozoznać, które pochodzi z Panasonica, a które
    z Canona. Powiedziała, że ostre jest z Canona, a nieostre
    z Panasonica. Dała się nabrać. Test taki na pewno nie przesądza,
    czy Canon programowo wyostrza zdjęcia, czy też ma
    po prostu o lepszy aparat.