  • Data: 2009-01-21 17:20:51
    Temat: Re: Panas G1 na dpreview
    Od: Radio Erewan <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 17:50:58 +0100, de Fresz napisał(a):

    > IMHO nie - większe ryzyko to lustra powyżej entry-level. ~800 zł na
    > kompakta jakoś łatwiej wysłupłać w czasach kryzysu, niż oszczędzone (w
    > większości przypadków) dwie średnie krajowe.
    > BTW wróbelki ćwierkają, że Canon prawdopodobnie przełoży na jesień
    > premierę 500D, niby właśnie w związku z kryzysem.

    O problemie pieniądza pisałem z punktu widzenia producenta. Minimalna
    marża, duży wolumen -> duża kasa zapakowana w ryzykowną i bardzo
    konkurującą jedynie ceną część rynku. Lustrzanki po 800 zł też są MBSZ
    problemem dla producenta.

    Na rynku luster gryzie się 7 zawodników - Canon, Nikon, Olympus, Panasonic,
    Pentax, Sony i Samsung.

    Na rynku małpek dodać trzeba jeszcze Casio, Kodaka, Fuji, Sigmę, Ricoha,
    Sanyo, Toshibę, Epsona, HP (chyba że się wycofali - nie pamiętam)
    Firmy pogłębiające dno, - Aiptek, Pentagram (nie pamiętam więcej tych
    dziwacznych nazw) i część przyzwoitych aparatów od komórkowców - Noikia,
    SE, Motorola.

    Zgodzisz się, że to nieco większa rzesza tych, co próbują coś na tym rynku
    zarobić? A marże są o wiele niższe, sprzedaż nie niesie za sobą followupu w
    postaci zakupu akcesoriów (z wyjątkiem nośnika danych). Niech będzie, że
    tylko 20% użytkowników lustrzanek coś do aparatu dokupuje poza obiektywem
    kitowym, zdecydowanie jest to jednak więcej jak zero.

    Klient kupujący produkt za 1000zł+ ma też inną kieszeń i inne nawyki.

    Włożenie miliona w towar, który musisz szybciutko opierdzielić, by mieć z
    tego 50 tysięcy zysku, to śliska sprawa. Rytm wymiany małpek to w tej
    chwili 2-3 cykle rocznie. Czyli musisz wyjść na swoje w 3 miesiące, albo
    jesteś w plecy. Rytm na rynku prawdziwych aparatów (porządne kompakty +
    dslr) to ~18 miesięcy, z czego pierwsze 6-12 miesięcy, to sprzedaż na
    poziomie ceny z przyzwoitą marżą.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl