  • 61. Data: 2015-02-17 12:51:17
    Temat: Re: Pamięć w Androidzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:mbv8r1$kqp$...@d...me...
    J.F. wrote:

    >nie. SRAM nie wymaga odświeżania choć traci dane przy zaniku
    >zasialania

    Bateryjka i nie traci :-)

    >W tych kościach były normalne DRAMy plus układ odświeżania i
    >bateryjka
    >do zasilania. taka kolejna ślepa uliczka ewolucji :)

    Kojarzysz jakis konkretny typ, producent ?

    http://en.wikipedia.org/wiki/NVDIMM

    Tu pisza o 72h ... i to mi pasuje.

    http://arstechnica.com/information-technology/2013/0
    4/memory-that-never-forgets-non-volatile-dimms-hit-t
    he-market/

    tu nie pisza, ale technologia ta sama.

    J.

  • 62. Data: 2015-02-17 12:58:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Bateryjka i nie traci :-)

    > Kojarzysz jakis konkretny typ, producent ?

    oj nie, dawno to było :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 63. Data: 2015-02-18 02:11:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:mbv38j$go$1@dont-email.me...

    > RAM to Random Access memeory - nie oznacza nic na temat
    > zachowywania lub jej zawartości po zaniku zasialnia a jedynie
    > sposób dostępu do niej.
    > Pamieć Flash tez jest RAM.

    Jak ja lubię jak ktoś tak zaświeci wiedzą z Wikipedii :-)
    W ten sposób, jeśli tylko chodzi Ci o brak konieczności
    przewijania taśmy na szpuli czy ruchów głowicy na dysku
    to pamięć ROM też jest pamięcią RAM :-)

    Z tym że właśnie tradycyjnie przyjęło się, że pamięcią RAM
    nazywa się pamięć o swobodnym dostępie do odczytu i zapisu.
    W pamięci FLASH nie możesz robić obliczeń programem,
    dlatego nie nazywa się ona pamięcią operacyjną...
    Do pamięci operacyjnej używa się pamięci RAM: SRAM gdy
    potrzebna duża szybkość lub DRAM gdy jest potrzeba jej
    dużo i tanio.

    > Mylisz z DRAM czyli Dynamic, która
    > to pamięć wymaga częstego odświeżania zawartości co w konsekwencji
    > prowadzi do utraty danych przy zaniku zasilania ale z powodu braku
    > zasilania układu odświeżającego a nie samej pamięci.

    Jeśli ktokolwiek tu coś myli to Ty próbując interpretować
    mundrości wyczytane na prędce z Wikipedii.
    Mówiąc o pamięci RAM, której zawartość znika po wyłączeniu
    zasilania miałem na myśli właśnie rodzaj tej pamięci używany
    w smartfonach i komputerach bo o tym tu mowa, czyli DRAM.

    Pamięć DRAM wymaga zasilania *oraz* odświeżania.
    Bo komórka pamięci DRAM to po prostu mały kondensator.
    W pamięciach SRAM komórkę stanowi przerzutnik, więc
    nie wymaga on odświeżania ale wciąż wymaga zasilania.
    I tak, technicznie Flash memory to jest RAM, ale nie do końca
    bo jednak aby zapisać coś w tej pamięci, choćby jedno słowo,
    to trzeba w niej skasować cały sektor, przeważnie 64 tysięcy słów.

    Fajowo jest dostawać porady na temat tego z czego się człowiek
    utrzymuje na codzień w swojej pracy od kogoś kto wyczytał dopiero
    co na ten temat w Wikipedii :-) Zasłużyłeś na uśmiech politowania.

    > Zresztą są kości DRAM z wewnetrzną bateria i autonomicznym
    > układem odświeżania, które możesz wyjąć z kompa i położyć
    > na półke bez utraty danych,

    Oczywiste jest, że jeśli pamięć połączysz z układem zasilania (baterią)
    na jednym module to nie będzie ona tracić zawartości ale nie dlatego
    że jest to jakiś nowy rodzaj pamięci tylko dlatego że właśnie
    zapewniłeś jej zasilanie tą baterią... Powszechnie się to stosuje
    w przemyśle - używa do tego bateryjek pastylek. Dla DRAM samo
    zasilanie nie wystarczy, potrzebny układ odświeżający i ten niestety
    bierze o KILKA RZĘDÓW WIELKOŚCI więcej prądu od kostki pamięci
    SRAM i aby zapewnić przechowywanie danych w pamięci DRAM przez
    10 lat to musiałbyś ją pewnie pożenić z akumulatorem samochodowym,
    więc coś tam obok pokiełbasiłeś i to bardzo - mylisz ze Static RAM.

  • 64. Data: 2015-02-18 02:12:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message
    > Oczywiście, brak możliwości rozbudowy pamięci to niesamowita
    > zaleta, która uzasadnia wyśrubowaną cenę :)

    Najważniejsze że monopolu nie ma: chcesz tanio => masz burdel.
    Twój wybór, jak Cię nie stać na dobre musisz brać złe - nic nowego.

  • 65. Data: 2015-02-18 02:13:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Wycinajac wszystkie mozliwosci oferowane przez inne systemy, i dodatkowo
    > utudniajac transfer plikow, bo przeciez wiadomo ze klientom na tym nie
    > zalezy :-)
    >
    > To moze nie byc taki burdel jak sie wydaje - jest stare podejscie, jest
    > nowe, dla kompatybilnosci zamontowalismy w obu.
    > Klient ma wybor gdzie umieszczac dane i programy.
    >
    > No moze jeszcze jakby apple dawalo 64 GB flash, u mnie 16+16 sie konczy.
    > Daje ... ale nie we wszystkich :-)

    Przypomnij sobie kto to rozwiązanie nazwał burdelem - nie ja :-)

  • 66. Data: 2015-02-18 09:20:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 16 Feb 2015 22:38:02 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > jakies "widgety" czy inne "TSRy" z MS-DOS (terminate & stay
    resident).

    Wyjdź w końcu z tego muzeum, jest rok 2015. TSRy z MS-DOS., o Bosh....
    Plis powiedz, że tylko chciałeś się pochwalić, że znasz ten skrót.

    --
    Marek

  • 67. Data: 2015-02-18 09:25:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Feb 2015 19:11:35 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > W pamięci FLASH nie możesz robić obliczeń programem,

    Nie rozpędzaj się tak, oczywiście, że można.

    --
    Marek

  • 68. Data: 2015-02-18 09:57:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

    > Jak ja lubię jak ktoś tak zaświeci wiedzą z Wikipedii :-)

    Ty wykazałeś się brakiem przeczytania nawet tego.
    A ja lubię jak ktoś mnie uczy mojego zawodu :)

  • 69. Data: 2015-02-18 12:05:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Feb 2015 19:11:35 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    >Nie rozpędzaj się tak, oczywiście, że można.

    Pszemol mial na mysli uzywanie jako pamiec robocza programu.
    A wtedy:
    a) czas i sposob zapisu ... ale przy odpowiednim zaprojektowaniu
    sprzetu program tylko zwolni,
    b) zywotnosc ... taki 1GHz procek to moze w ulamku sekundy zuzyc
    komorke pamieci,
    c) zapis sektorowy - flash wymaga zapisu calymi segmentami, i to dosc
    duzymi.
    Zwykly program moze chciec zapisac pojedynczy bajt ...

    Niestety - jako RAM do komputera Flash sie nie nadaje :)

    J.

  • 70. Data: 2015-02-18 19:27:01
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Pszemol" napisał:

    > Weź pod uwagę, że zawartość pamięci RAM znika po wyłączeniu
    > zasilania (w przypadku telefonu: wyjęciu baterii).

    W moim tablecie z Biedronki pamięć jest cały czas zasilana, gdyż bateria
    jest niewyjmowalna.
    Zupełnie jak w topowych telefonach ;->

    Przyznam się bez bicia, że ten rozkład pamięci w Androidzie jest dla mnie
    niezrozumiały. W specyfikacji wspomnianego tabletu stoi:

    Pamięć operacyjna: 1 GB
    Pamięć wbudowana: 8 GB
    Pamięć zewnętrzna: microSD do 32 GB (wsadzona karta 8 GB)

    Menedżer pamięci zeznaje:

    Pamięć wewnętrzna: 0,98 GB
    - wolne: 119 MB
    - aplikacje (dane aplikacji i multimedia): 710 MB
    - dane w pamięci podręcznej: 70,81MB
    Nośnik USB: 5,31 GB
    - wolne: 3,69 GB
    - aplikacje (dane aplikacji i multimedia): 1,39 GB
    - etc...
    Karta SD: 7,41 GB
    - wolne: 6,82 GB
    - etc...
    Zewnętrzny nośnik USB: (niepodłączony)
    - mount USB storage

    I teraz: czy owa "Pamięć wbudowana" ze specyfikacji to jest owa "Pamięć
    wewnętrzna" plus ów "Nośnik USB" plus obszar ukryty przed użytkownikiem,
    zajęty na system? Czy może jednak owa "Pamięć wewnętrzna" to jest "Pamięć
    operacyjna"? Poniekąd bez sensu, ale czemu są one zawsze równe? W tym
    przypadku (tablet) mają one po ~1 GB, w LG P500 - po ~512 MB, w Xperii
    miro - po ~750 MB?

    JoteR