    From: "JoteR" <u...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Pamięć w Androidzie
    Date: Wed, 18 Feb 2015 19:27:01 +0100

    "Pszemol" napisał:

    > Weź pod uwagę, że zawartość pamięci RAM znika po wyłączeniu
    > zasilania (w przypadku telefonu: wyjęciu baterii).

    W moim tablecie z Biedronki pamięć jest cały czas zasilana, gdyż bateria
    jest niewyjmowalna.
    Zupełnie jak w topowych telefonach ;->

    Przyznam się bez bicia, że ten rozkład pamięci w Androidzie jest dla mnie
    niezrozumiały. W specyfikacji wspomnianego tabletu stoi:

    Pamięć operacyjna: 1 GB
    Pamięć wbudowana: 8 GB
    Pamięć zewnętrzna: microSD do 32 GB (wsadzona karta 8 GB)

    Menedżer pamięci zeznaje:

    Pamięć wewnętrzna: 0,98 GB
    - wolne: 119 MB
    - aplikacje (dane aplikacji i multimedia): 710 MB
    - dane w pamięci podręcznej: 70,81MB
    Nośnik USB: 5,31 GB
    - wolne: 3,69 GB
    - aplikacje (dane aplikacji i multimedia): 1,39 GB
    - etc...
    Karta SD: 7,41 GB
    - wolne: 6,82 GB
    - etc...
    Zewnętrzny nośnik USB: (niepodłączony)
    - mount USB storage

    I teraz: czy owa "Pamięć wbudowana" ze specyfikacji to jest owa "Pamięć
    wewnętrzna" plus ów "Nośnik USB" plus obszar ukryty przed użytkownikiem,
    zajęty na system? Czy może jednak owa "Pamięć wewnętrzna" to jest "Pamięć
    operacyjna"? Poniekąd bez sensu, ale czemu są one zawsze równe? W tym
    przypadku (tablet) mają one po ~1 GB, w LG P500 - po ~512 MB, w Xperii
    miro - po ~750 MB?

    JoteR