  • 31. Data: 2015-02-11 22:41:00
    Temat: Re: Pamięć w Androidzie
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-02-11 13:29, Trybun pisze:
    > Nie masz tam jakiegos managera pamieci/aplikacji/dysku ?

    Instalując coś starać się instalować od razu na karcie pamięci. Potem
    system może nie chcieć przenieść na kartę, oprócz jakichś dupereli.

    --
    animka

  • 32. Data: 2015-02-12 03:29:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 54db4b6a$0$2201$6...@n...neostrada.pl

    > Nie wiem kto to twierdził, ale mogę potwierdzić, spokojnie i bezproblemowo mogę
    przenosić zainstalowane programy między "Pamięcią
    > Wewnętrzną" a ""Kartą SD". Także mogę wybierać mniejszce instalacji między tymi
    dwoma nośnikami.

    Więc w czym problem?

    > U mnie przeważnie jest tak że jak już coś instaluję to jest to mi naprawdę
    potrzebne. Np. potrzebny jest mi zarówno Yanosik jak i
    > Rysiek.

    A ja nie potrzebuję żadnego z tych programów.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2015-02-12 04:00:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

    Dobrze, nie błędnie. Dwie flaszkowe, nieulotne pamięci -- być
    może jedna pamięć fizyczna, ale podzielona, a być może dwie
    zupełnie oddzielne. Coś na kształt dwóch niezależnych partycji.

    Po podłączeniu do PeCeta także widać dwie oddzielne partycje.

    Do tego oczywiście RAM.

    > Jest podana dobrze. Sa dwie pamięci wew. storage (dwie partycje).
    > Było to.dokładnie opisane w wątku o czyszczeniu śmieci po
    > deinstalacji aplikacji.

    Nie w każdym -- widziałem tablety i smartfony bez tego smutnego podziału.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2015-02-12 04:01:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JoteR" 54db504c$0$6811$6...@n...neostrada.pl

    > Być może zależy to od urządzenia, ale we wszystkich,
    > do których mam teraz dostęp jest tak, jak piszesz.

    U mnie też są ,,dwie pamięci wewnętrzne'' plus
    RAM i SD a na Overmaxie także zewnętrzna.

    Overmax:
    971 MB RAM
    1008.2 MB wewnętrzna nieulotna
    12.6 GB wewnętrzna nieulotna
    14.6 GB na SD
    podpięta via USB penflaszka

    Monster:
    572 MB RAM
    827.1 MB wewnętrzna nieulotna
    (przed apdejtem było około 1300 MB)
    1.9 GB wewnętrzna nieulotna
    14.8 GB na SD

    W obu wypadkach wąskim gardłem jest to samo. Niedawno
    przeglądałem Samsungi -- żaden nie miał tego dziwnego
    podziału. Podobnie bez tego podziału widziałem tablet
    Acera. SG Ace miał 190 MB wewnętrznej -- bez podziału.

    > "storage". A 8 czy 16 GB tej prawdziwej "storage" leży
    > odłogiem, bo system nic nie chce o niej wiedzieć ;->

    Możesz tam wrzucić filmy 4k. ;)

    W obu urządzeniach mam SD wielkości 16 GB każda.

    -=-

    Overmax ma kilka wad:

    () niechlujne wykonanie (ale nie rozlatuje się i nie
    ulega rysowaniu mimo brutalnego traktowania)
    () ciemny ekran (,,w pełnym słońcu'' nic/niczego nie widać)
    () durnowaty podział flaszki
    (przez co stale mam problem z apdejtowaniem
    zainstalowanych aplikacji i z instalowaniem nowych)
    () duży ciężar

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2015-02-12 11:16:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości

> [...]
    >bezproblemowo mogę przenosić zainstalowane programy między "Pamięcią
    >Wewnętrzną" a ""Kartą SD". Także mogę wybierać mniejszce instalacji

    Na Samsungach juz nie jest tak pieknie, wyboru przed instalacja nie
    ma, przesunac nie wszystkie sie daje, czasem jakies smieci zostawiaja.
    No i bywa ze dane sobie zakladaja tam gdzie one chca.

    J.

  • 36. Data: 2015-02-12 11:20:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-02-09 o 15:51, J.F. pisze:

    >Mam 2 managery, jeden fabrycznie zainstalowany jeden pobrany z Google
    >Play. Ten fabryczny nawet ma opcję sortowania programów wg wielkości.

    >No tak, ale ja przecie nie noszę telefonu jako alternatywy dla
    >komputera. A poza tym czy jest gwarancja gdybym włożył pojemniejszą
    >kartę SD to teraz nie byłoby komunikatu o braku miejsca w pamięci
    >przy próbie aktualizacji programów?

    Ja bym powiedzial ze jest gwarancja ze nadal bedzie.

    To nie jest wspolna pamiec, to sa osobne nosniki. Na komputerze jakos
    nie narzekasz ze nie bierze sobie wolnego miejsca z dowolnej partycji,
    tylko mowi ze mu na c: zabraklo.

    Rola uzytkownika w tym, zeby porozstawial sobie jak chce.

    Do tego trzeba jednak wiedziec co te pamiec zajelo.

    J.

  • 37. Data: 2015-02-12 11:37:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 54dc7d9c$0$2167$6...@n...neostrada.pl

    > Na Samsungach juz nie jest tak pieknie, wyboru przed
    > instalacja nie ma, przesunac nie wszystkie sie daje,
    > czasem jakies smieci zostawiaja.
    > No i bywa ze dane sobie zakladaja tam gdzie one chca.

    Ani SGAce nie zezwalał na przesuwanie wszystkich, ani Monster, ani Overmax...
    Po przesunięciu aplikacje okupują więcej miejsca niż przed przesunięciem.
    Przesunięte aplikacja stwarzają różne problemy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2015-02-13 22:42:19
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2015-02-08 o 21:25, J.F. pisze:

> [...]

    Oto jest pytanie. Mądry ten kto odpowie na nie.

    > A ktory lepszy ?

    Bywały takie, które wszystkie partycje traktowały jednako. I można było
    instalować aplikacje na karcie pamięci, a multimedia dla naprzykładu
    trzymać na pamięci wbudowanej. I o dziwo system działał i nie był
    mądrzejszy od użytkownika.

    --
    ALEX Alpha MR
    Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską,

  • 39. Data: 2015-02-14 09:08:45
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-02-11 o 22:41, animka pisze:

    > Instalując coś starać się instalować od razu na karcie pamięci. Potem
    > system może nie chcieć przenieść na kartę, oprócz jakichś dupereli.

    I też tak właśnie miałem ustawioną opcję "karta SD" -
    Ustawienia->pamięć->preferowana lokalizacja instalacji
    programów/domyślny dysk zapisu.

  • 40. Data: 2015-02-14 09:11:02
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-02-12 o 11:20, J.F. pisze:

    > Ja bym powiedzial ze jest gwarancja ze nadal bedzie.

    Skoro tak, to co mam zrobić aby przeprowadzić aktualizacje Here?

    > To nie jest wspolna pamiec, to sa osobne nosniki. Na komputerze jakos
    > nie narzekasz ze nie bierze sobie wolnego miejsca z dowolnej partycji,
    > tylko mowi ze mu na c: zabraklo.

    No przecież wiem, ale w telefonie jest cała masa miejsca bez względu jak
    na to obliczamy - razem czy oddzielnie dla każdego nośnika.

    > Rola uzytkownika w tym, zeby porozstawial sobie jak chce.
    >
    > Do tego trzeba jednak wiedziec co te pamiec zajelo.
    >
    > J.

    Zajętość jest na dalszym planie, najważniejsze jest to wolne miejsce, na
    którym mimo swojego dużego rozmiaru niemożliwa jest aktualizacja
    niewielkich w sumie programów. Może faktycznie tu chodzi o pamięć RAM..
    Jednak w poprzednim telefonie taki komunikat o braku pamięci RAM
    pokazywał się gdy np. miałem włączonego Yanosika, który pracował w tle,
    w kombinacji z OsmAndem, jedno że pokazywał się komunikat to programy
    się podwieszały, a często nawet definitywnie zawieszały telefon.
    Natomiast ten nowy chodzi zawsze jak rakieta.