  • 101. Data: 2015-02-21 01:43:58
    Temat: Re: Pamięć w Androidzie
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 20 Feb 2015 12:19:38 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Otóż to. I teraz pytanie za 10 punktów: Android uruchamia
    > takiego klienta facebooka czy google+ wprost z pamięci masowej
    > czy jednak przepisuje go przed uruchomieniem, jak pecet, do RAMu?

    Ręce opadają.... zadajesz poważnie takie pytanie czy rżniesz głupa?
    Serio jako inżynier nie wiesz jak działa kernel najbardziej
    rozpowszechnionego systemu na świecie (Linuxa) na tej architekturze?
    Najgłupsze pytanie od inżyniera jakie kiedykolwiek słyszałem.

    --
    Marek

  • 102. Data: 2015-02-21 01:46:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 20 Feb 2015 12:21:58 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Można równie dobrze napisać że nie można wbijać gwoździ widelcem
    myśląc o

    Nie kombinuj. Napisałeś bzdurę ex cathedra a twoje kolejne pytania
    kompromitują cię jeszcze bardziej.

    --
    Marek

  • 103. Data: 2015-02-21 02:33:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JoteR" <u...@i...eu> wrote in message

    > Tego żadna pamięć nie obsłuży, niezależnie od typu ;->

    :-) przepraszam - macierzy :-)

  • 104. Data: 2015-02-21 02:35:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Uzywasz jakiegos antycznego procesora i antycznych pamieci
    > i wyciagasz wspolczesne wnioski :-)
    >
    > Spansion sie chwali synchronicznymi 108MHz ... i 7 cykli po podaniu
    > adresu :-)
    >
    > Sandisk sie chwali kartami 280MB/s ... nie wiem jak, ale to ponizej
    > 4ns/byte.

    No ale oblicz sobie jak się to ma do procesora taktowanego 1,6GHz?

    > Android. Klient jest w Javie/Dalviku, trzeba go zaladowac z technika
    > JIT ... i dobrze, bo Flash moze nie byc podpiety pod magistrale.
    >
    > Moglby sie tak Linux wykonywac, biblioteki maszyny wirtulnej ...

    No to sami już wiecie czemu takie skomplikowane tematy z pamięcią macie.

  • 105. Data: 2015-02-21 02:36:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

> [...]
    > systemu na świecie (Linuxa) na tej architekturze?
    > Najgłupsze pytanie od inżyniera jakie kiedykolwiek słyszałem.

    Z pojęciem "pytanie retoryczne" spotkałeś się kiedyś?

  • 106. Data: 2015-02-21 09:16:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Feb 2015 19:35:57 -0600, Pszemol napisał(a):
    > No ale oblicz sobie jak się to ma do procesora taktowanego 1,6GHz?

    Ale to jakies 1/3 DDR2 DRAM. Nie wiem jak w srodku zorganizowane, ale
    jakby spojrzec tylko na transfery, do oszczedniejszych procesorow
    powinno wystarczyc, oczywiscie z wykorzystaniem ich szybkiego cache.
    Najwyzej da sie kilka sztuk rownolegle :-)

    > No to sami już wiecie czemu takie skomplikowane tematy z pamięcią macie.

    Czemu ?
    Myslisz ze w Apple wyglada to inaczej, flash podpiety pod magistrale,
    i programy dzialaja "prosto z dysku" ?
    Tez jest etap ladowania do RAM, pewnie relokacji adresow.
    No a "system" to obowiazkowo do ram, bo inaczej za wolno :-)

    J.

  • 107. Data: 2015-02-21 10:46:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Feb 2015 09:16:10 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > i programy dzialaja "prosto z dysku" ?

    Skąd w ogóle taki pomysł??

    --
    Marek

  • 108. Data: 2015-02-21 11:45:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Feb 2015 10:46:44 +0100, Marek napisał(a):
    > On Sat, 21 Feb 2015 09:16:10 +0100, "J.F."
    >
    > Skąd w ogóle taki pomysł??

    No wiesz, gdyby pamiec flash byla szybka i podpieta bezposrednio pod
    magistrale, to czemu nie ?
    Po co przepisywac do RAM ?

    Oczywiscie jeszcze pare rzeczy musi byc zapewnionych ...

    J.

  • 109. Data: 2015-02-21 15:08:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Feb 2015 11:45:27 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No wiesz, gdyby pamiec flash byla szybka i podpieta bezposrednio pod
    > magistrale, to czemu nie ?
    > Po co przepisywac do RAM ?

    Jeśli flash stanie się w przeszłości tak samo szybki jak ram i będzie
    miał nieograniczoną liczbę zapisów to stanie się po prostu ramem
    nieulotnym, wtedy pogadamy.
    Ale problem z implementacja modelu "one memory" (bez kopiowania) nie
    jest w wolnym nośniku jakim jest flash ale w zarządzaniu i
    dystrybucji binariów.
    Aktualnie używane architektury cpu oraz kerneli nie wspierają takich
    pomysłów.
    Warstwa abstrakcji pomiędzy fs gdzie są binarki a (wirtualną)
    przestrzenią adresową cpu byłaby niepotrzebnym overkillem.
    Zachowanie swobodnej i prostej wymiany binarek jako plików w fs (jak
    jest teraz) byłoby bardzo tudne w takiej implementacji. Szybciej i
    prościej jest ładować binarki (najczęściej tylko potrzebne ich
    fragmenty) do osobnej pamięci (ram) i tam nimi zarządzać.
    Jest dziesiątki powodów, dla których kernel musi mieć procesy w
    "osobnej" pamięci (co implikuje kopiowanie z miejsca gdzie binarka
    "jest" jako kod a gdzie ma być "uruchamiana"). Stronicowanie, wymiana
    stron z swapem, prostrze (gdy są w ram) zarządzanie ochroną stron
    itd, itp. To co opisujesz bliskie jest arch. harvardzkiej,, która
    nadaje się do mikrokontrolera ale nie do implementacji współczesnego
    kernela ze wszystkimi szykanami.

    --
    Marek

  • 110. Data: 2015-02-21 16:19:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > powinno wystarczyc, oczywiscie z wykorzystaniem ich szybkiego cache.
    > Najwyzej da sie kilka sztuk rownolegle :-)

    No ale Sandisk mówi o transferze strumieniowym a nie czasie
    zapisu jednego słowa 32-bitowego w losowym miejscu gdzie
    trzeba skasować cały sektor pamięci.
    Pamięć cache Ci tu niewiele pomoże - one pracują z DRAM
    i do pracy w DRAM są optymalizowane, nie z pamięcią flash.

    > Czemu ?
    > Myslisz ze w Apple wyglada to inaczej, flash podpiety pod magistrale,
    > i programy dzialaja "prosto z dysku" ?

    Skąd to wnioskujesz? Ja pisałem o Dalviku.

    > Tez jest etap ladowania do RAM, pewnie relokacji adresow.
    > No a "system" to obowiazkowo do ram, bo inaczej za wolno :-)

    Dokładnie...