  • 1. Data: 2010-03-24 12:33:26
    Temat: Pamięć ram z ECC
    Od: "PaPrYcZaK" <p...@Q...com>

    Witam
    Piszę do Was gdyż chciałem zapytać,
    czy pamięć jeśli dodatkowo ma to ECC to czy normalnie wszystko mi będzie na
    tym chodziło? czy muszę mieć specjalną płytę główną która w ogóle odpali
    takie pamięci?
    Pytam bo ojciec mi załatwił 2GB ttakiej pamięci i pisze na niej 2GB, DDR2,
    667, CL5, ECC, REG
    i czy normalnie ruszy mi na tym komputer i dało się będzie grać w gry jakieś
    ?

    dzięki za pomoc

    --
    Pozdrawiam, PaPrYcZaK

  • 2. Data: 2010-03-24 14:01:48
    Temat: Re: Pamięć ram z ECC
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-03-24 13:33, PaPrYcZaK pisze:
> [...]
    > 667, CL5, ECC, REG
    > i czy normalnie ruszy mi na tym komputer i dało się będzie grać w gry jakieś

    Zainstaluj sobie programik Everest i będziesz wiedział co masz w
    komputerze i zorientujesz się, czy ta karta będzie działała.
    http://www.programosy.pl/program,everest-ultimate-ed
    ition.html

    --
    animka

  • 3. Data: 2010-03-24 15:39:26
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    PaPrYcZaK wrote:
> [...]
    > DDR2, 667, CL5, ECC, REG
    > i czy normalnie ruszy mi na tym komputer i dało się będzie grać w gry

    A wejdzie ta pamiec do plyty - jakis czas termu ktos mi oferowal tanio
    podobne pamieci (chyba od serwerow hp , bo mialy logo hp na radiatorach )
    ale mialy wyciecie w innym miejscu (lekko przesuniete) niz zwykle ddr2 wiec
    nie dalo sie ich wlozyc do plyty

  • 4. Data: 2010-03-24 16:04:07
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    PaPrYcZaK pisze:
    > Pisze^ do Was gdy? chcia^(3)em zapyta?,

    To pisz zrozumiale, a nie z krzakami.

    http://www.grush.one.pl/mime/

    > czy pamie^? je?li dodatkowo ma to ECC to czy normalnie wszystko mi be^dzie na
    > tym chodzi^(3)o? czy musze^ mie? specjaln? p^(3)yte^ g^(3)ówn? która w ogóle odpali

    Chipset musi obsługiwać pamięć ECC (wyprowadzenia się nieco
    różnią).

    > Pytam bo ojciec mi za^(3)atwi^(3) 2GB ttakiej pamie^ci i pisze na niej 2GB, DDR2,
    > 667, CL5, ECC, REG

    Po co "załatwiać" takie pamięci, skoro 2 GiB pamięci kosztuje
    obecnie poniżej 200 zł?

    Poza tym pamięci ECC/REG są wolniejsze, niż zwykłe niebuforo-
    wane.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2010-03-24 17:29:35
    Od: "PaPrYcZaK" <p...@Q...com>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > To pisz zrozumiale, a nie z krzakami.
    >
    > http://www.grush.one.pl/mime/

    dzięki, właśnie nie wiedziałem jak to się nazywa

    > Chipset musi obsługiwać pamięć ECC (wyprowadzenia się nieco
    > różnią).

    kurczę no w pracy ojcu poradził informatyk, że normalnie mu to zadziała

    > Po co "załatwiać" takie pamięci, skoro 2 GiB pamięci kosztuje
    > obecnie poniżej 200 zł?
    >
    > Poza tym pamięci ECC/REG są wolniejsze, niż zwykłe niebuforo-
    > wane.

    a za 200zł załatwił mu HP 2x2GB wiec wydawało się że się to opłacało...

    pozdrawiam...
    PaPrYcZaK

  • 6. Data: 2010-03-24 18:53:17
    Od: "PaPrYcZaK" <p...@Q...com>

> [...]
    > podobne pamieci (chyba od serwerow hp , bo mialy logo hp na radiatorach )
    > ale mialy wyciecie w innym miejscu (lekko przesuniete) niz zwykle ddr2

    mam takie które bez problemu wchodzą do płyty głównej :]

  • 7. Data: 2010-03-24 21:19:30
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "PaPrYcZaK" napisał:

    > Pytam bo ojciec mi załatwił 2GB ttakiej pamięci i pisze na niej 2GB, DDR2,
    > 667, CL5, ECC, REG

    To jest pamięć serwerowa z kontrolą błędów. Nie wszystkie płyty ją
    obsługują. Jeśli pasuje do gniazd to w czym problem zamontować i sprawdzić?
    Łatwiej pisać na grupę?

    Remek

  • 8. Data: 2010-03-24 21:35:41
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "PaPrYcZaK"

    > Piszę do Was gdyż chciałem zapytać [...]
    > czy normalnie wszystko mi będzie na tym chodziło? Pytam bo ojciec mi
    > załatwił 2GB ttakiej pamięci i pisze na niej [...]

    Jeśli "piszesz na niej" (a potwierdzeniem jest, że można cię z trudem, ale
    jednak odczytać), to znak, że chodzi i jest ok;)

    --
    LeP

  • 9. Data: 2010-03-24 22:37:21
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "PaPrYcZaK" <p...@Q...com> wrote in message

    > mam takie które bez problemu wchodzą do płyty głównej :]

    to sprawdz
    praktycznie wszystkie (zaden wyjatek nie przychodzi mi do glowy) podzespoly
    i wtyczki zgodne mechanicznie sa w pc zgodne elektrycznie - jak da sie
    wsadzic bez uzycia sily to bedzie dzialalo albo nie, ale sie nie spali

  • 10. Data: 2010-03-27 17:05:51
    Od: "PaPrYcZaK" <p...@Q...com>

    Użytkownik "Remek" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

    > To jest pamięć serwerowa z kontrolą błędów. Nie wszystkie płyty ją
    > obsługują. Jeśli pasuje do gniazd to w czym problem zamontować i
    > sprawdzić? Łatwiej pisać na grupę?
    >
    > Remek

    no dobra.. nie działa :/
    a może ktoś chciałby kupić? Mam 2x2GB :) jw
    za 200zł (na allegro takie są po 150zł/2GB wiec x2 to 300zł by było)
    jak ktoś chętny będzie to zrobię aukcję na allegro

    HP 2x 2GB (4GB) DDR2 667, CL5, ECC, REG :] cena 200zł ;]

    pozdrawiam
    PaPrYcZaK