  • 11. Data: 2009-12-20 16:52:43
    Temat: Re: Pamięć do starego HP Vectra VL ?
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-20 17:19, Użytkownik Animka napisał:

> [...]

    Sprawdź jakie gniazda masz na płycie.
    Może masz na SIMMy i na SDRAMy i możesz sobie wybrać co wsadzić.
    Na dzień dzisiejszy SDRAM będzie tańsze i łatwiejsze do kupienia.

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/SIMM_EDO

    Bzdury piszą jak to często w wikipedi.
    Nie są następcami PFMa, były praktycznie produkowane i
    sprzedawane prawie równocześnie i w większości przypadków
    są zamienne. A wpis że muszą działać w parach to już
    kretynizm wyjątkowy.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-12-20 17:40:09
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sat, 19 Dec 2009 00:41:26 +0100, Konrad Kosmowski
    <k...@k...net> wrote:

    >Szukałeś na Allegro? Często sklepy z WGK (to praktycznie to samo co Batorego -
    >tam jeszcze są bazary?) wystawiają. Ale tak egzotyczna część to szczerze mówiąc
    >marne szanse na jakieś istotne informacje - tym się nie handluje bo na tym się
    >nie zarabia.
    >
    >Z ciekawości - jesteś kolekcjonerem, że szukasz takiej części?

    Złomiarze powinni mieć - jak nie samą to za grosze z jakąś płyta
    główną.

    A autor wątku niech się odezwie do mnie na priv - w centrum Warszawy
    może wpaść do mnie do firmy i sprawdzić z pudełka czy mam i czy
    pasuję. Jak mam to oddam za free.

    Zdrówko

  • 13. Data: 2009-12-20 18:58:21
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "BartekK" napisał:

    > O pamięci musisz pytać SDRAM DIMM "typu PC100" do starych
    > czipsetów. Gdybyś szukał 128MB - to musisz zwrócić uwagę by
    > były dwustronne (po każdej stronie płytki po 8 czipów).

    Ekhm...

    JoteR

  • 14. Data: 2009-12-20 19:58:50
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2009-12-20 19:58, JoteR pisze:

    > Ekhm...
    Gdzieś się pomyliłem? Jeśli tam jest płyta w wersji 7 to czipset LX,
    który z tego co pamiętam to nie obsługiwał więcej niż 64MB/stronę dimm-a
    (i miał wiele innych ograniczeń). A jeśli to płyta ver6 to EDO, i
    całkiem przewalone.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 15. Data: 2009-12-20 20:13:11
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "BartekK" napisał:

    > Gdzieś się pomyliłem?

    IMHO z tymi stronami - wewnętrzna organizacja banków niekoniecznie przekłada
    się na fizyczną budowę modułu (kości po dwóch stronach), ale dla mnie to
    zbyt zagmatwane jest, niech się Radek wypowie ;-)
    http://www.man.lodz.pl/LISTY/PECET/2002/12/10347.htm

    JoteR

  • 16. Data: 2009-12-20 20:53:00
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2009-12-20 21:13, JoteR pisze:

> [...]
    > przekłada się na fizyczną budowę modułu (kości po dwóch stronach), ale
    > dla mnie to zbyt zagmatwane jest, niech się Radek wypowie ;-)
    Faktycznie może nie zawsze się przekłada dwu-stronność na dwu-bankowość,
    ale jak na giełdzie zawoła "chce pc100 dwustronny do starego czipsetu"
    to każdy go zrozumie, a jak zacznie mieszać z bankami...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 17. Data: 2009-12-21 17:31:08
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dziękuję wszystkim za poradę.
    Wesołych Świąt.
    Ponieważ różne internetowe źródła raz podawały,że do VL6/266 nadają się EDO
    inne że SDRAM, zajrzałem na stronę HP. Jestem pod wrażeniem, bo mój PC stary
    jak świat, a nadal podają pełną informację włącznie z katalogami części.
    Mój PC to dokładnie HP Vectra VL6/266 Series 7 i na szczęście ma dikładnie
    pamięci DIMM 168 pins SDRAM , a nie EDO. Jako pasujące podają zarówno pamięci
    PC66 jak i PC100. Płyta ma 3 sloty pamięci, z tego co piszą obsłuży maks. 3 x
    128 MB.

    Polecana pamięć to 128MB, oraganizacja 16Mx72. Czy oznacza to zawsze
    dwustronność płytki ?
    PP