  • 1. Data: 2009-12-18 23:54:46
    Temat: kalibrowanie baterii w laptopie
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    niestety, po odrobieniu pracy domowej,czyli po lekturze:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic102302-30.html
    ciągle pytania:

    1.
    o co, tak naprawde, chodzi w kalibracji baterii laptopa?
    CO to poprawia i na skutek czego to COŚ przytrafia sie baterii?
    Jak czesto wykonuje sie kalibrację?
    Od czego to zalezy?
    Jak dlugo trwa proces kalibracji?

    2.
    w laptopie compaqa mam zainstalowany power managment - ma opcje kalibracji
    baterii. Czyli kalibracja baterii jest do natychmiastowego wykonania.
    Tylko że warto wiedziec co bedzie sie dzialo po kliknieciu, CO JESZCZE
    nalezy zrobic zanim kliknie sie w "kalibruj"?
    -cos wlaczyc,
    -cos wylaczyc,
    - co wykonac po kalibracji,

    3.
    w opcjach zasilania [panel sterow.] mam zakladke:
    "battery conservation settings"
    i do wyboru level:
    high, medium, none ,custom ,
    przy czym "custom" pozwala wybrac [...]%Brightness.
    Pare slow wyjasnienia?

    dzieki.

  • 2. Data: 2009-12-18 23:58:31
    Temat: Re: kalibrowanie baterii w laptopie
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** 1634Racine <1...@r...pl> wrote:

> [...]

    > settings" i do wyboru level: high, medium, none ,custom , przy czym "custom"
    > pozwala wybrac [...]%Brightness. Pare slow wyjasnienia?

    http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

    W miarę aktualne. Programy, które masz na komputerze nie służą bezpośrednio do
    przedłużania życia baterii ale do przedłużania czasu pracy na baterii.

    Normalny człowiek kupując laptopa chce aby on jak najdłużej mógł pracować na
    baterii, a nie aby ona jak najdłużej była sprawna. Laptopa się co dwa lata
    zmienia (ewentualnie po prostu samą baterię).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2009-12-19 01:05:06
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Konrad Kosmowski in news:7ihtv6-ee5.ln1@kosmosik.net
    [.............]
    > Laptopa
    > się co dwa lata zmienia

    najsmieszniejsza kwestia ,jaka wyczytalem w sieci w ciagu ostatnich... :) :)
    :)

    > (ewentualnie po prostu samą baterię).

    nie za banalnie ?
    (sorry,ale rozbawiles mnie :)

    poki co znalazlem zdaje sie pomocne kwestie, moze komus przyda sie:

    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&cc
    =pl&docname=c00035862&product=95218&dlc=pl&lang=en

    http://forum.dobreprogramy.pl/post686429.html

    http://www.rm.com/Support/TechnicalArticle.asp?cref=
    TEC49012

    i tak dalej.

  • 4. Data: 2009-12-19 11:16:01
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]
    > wykonania. Tylko że warto wiedziec co bedzie sie dzialo po
    > kliknieciu, CO JESZCZE nalezy zrobic zanim kliknie sie w "kalibruj"?

    Wyłączyć wszelkie oszczędzanie baterii, wygaszacze, itp.

    > high, medium, none ,custom ,
    > przy czym "custom" pozwala wybrac [...]%Brightness.
    > Pare slow wyjasnienia?

    Jasność (ekranu)?

    --
    Azarien

  • 5. Data: 2009-12-19 11:49:26
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Konrad Kosmowski wrote:
    > Laptopa się co dwa lata zmienia (ewentualnie po prostu samą baterię).

    Powiedz to mojemu IBM X31 z 2004 roku. :)

    Wiem, wiem, nie bylo Twoim celem sprowokowanie bezsensownej dyskusji, ale
    jakos tak... nie moglem sie powstrzymac.

    --
    KILu

  • 6. Data: 2009-12-19 13:13:18
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Kalibrowanie potrafi zająć całą noc.

    Natomiast przed kalibrowaniem rozładowałbym baterię niemal do zera, ustawiając alarm
    na poziomie 1% (jeden procent), najlepiej bez
    działających aplikacji (żeby się jakieś pliki nie pogubiły).

    Lub inaczej: możesz przy poziomie 2-3% wprowadzić lapka w standby i poczekać
    kilka/kilkanaście godzin, aż bateria się rozładuje do
    końca (zwykle przestanie mrugać jakaś diodka informująca o trybie standby).

    I wtedy podłączyć zasilacz, włączyć lapka i przeprowadzić kalibrowanie, np. z poziomu
    BIOS.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-12-19 16:23:53
    Od: "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl>

    > Powiedz to mojemu IBM X31 z 2004 roku. :)

    Stoi obok mnie taki sam - co ja mu powiem? :>

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 8. Data: 2009-12-19 16:40:11
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Że "nikogo nie wyrzucili z pracy za kupienie IBM-a" ;-)
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2009-12-22 16:47:54
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    ąćęłńóśźż in news:hgijh1$93s$1@achot.icm.edu.pl
    [........]
    > I wtedy podłączyć zasilacz, włączyć lapka i przeprowadzić kalibrowanie,
    > np. z poziomu BIOS. JaC

    zrobilem tak:
    rozladowalem calkowicie baterie, na tyle calkowicie , ze za chinyludowe nie
    chcial sie na samej baterii wlaczyc.
    Podlaczylem zasilacz i w czasie standardowej pracy windows ladowala sie pare
    godzin do 100%.
    To wczoraj/przedwczoraj bylo.

    Czyli teraz co? - w podlaczonym do zasilacza laptopie i na poziomie windows
    kliknac w klocek CALIBRATE w opcjach zasilania ?
    Pytanie: i czym tak wywolany proces CALIBRATE rozni sie od tego co zrobilem
    rozladowujac do zera i ladujac do 100% baterie?

    btw:
    z poziomu biosu nie moge - brak opcji kalibracji. zdecydowanie brak.

  • 10. Data: 2009-12-22 16:51:21
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    1634Racine in news:hgqt86$fp4$1@inews.gazeta.pl
> [...]
    > btw:
    > z poziomu biosu nie moge - brak opcji kalibracji. zdecydowanie brak.

    zaraz zaraz... tzn. CALIBRATE [u mnie tylko z poziomu windows] wykonac na
    _ładującej_ sie od zera baterii, czyli rozladowac do zera, podpiac zasilacz,
    odpalic windowsy, kliknac w opcjach zasilania CALIBRATE?