  • 11. Data: 2011-04-09 00:49:11
    Temat: Re: Palm OS i przesiadka - co zamiast starego palmtopa
    Od: maly mis <m...@m...pl>

    czy macie jakies doswiadczenia z urzadzeniami na WebOS? w Polsce to
    straszna nisza, ale teoretycznie powinno im byc najblizej do starych
    palmtopow

    czy urzadzonka na webOS maja rysiki jako standard?

  • 12. Data: 2011-04-09 10:43:19
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    > Co mozecie polecic?
    Na takie dylematy najlepszym lekarstwem jest serwis;
    pdaclub.pl a szczególnie jego forum
    Co do sprzętu, skoro do tej pory siedziałeś na Palm OS, to radzę
    WinMobile i Androida zostawić z boku i wybać WebOS lub BlackBerry.
    Szczególnie ten ostatni/z WebOS nie mam kontaktu/ będzie łatwy do
    przesiadki jeśli chodzi o użytkowanie.
    Co do migracji, to Outlook i synchronizacja z nim, bądz eksport do
    plików csv i potem z nich odczyt. Są serwisy internetowe do takich
    zadań, tylko nie wiem, czy poradzą sobie z Palm OS.
    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 13. Data: 2011-04-09 13:24:53
    Od: maly mis <m...@m...pl>

    > WinMobile i Androida zostawić z boku i wybać WebOS lub BlackBerry.
    > Szczególnie ten ostatni/z WebOS nie mam kontaktu/ będzie łatwy do
    > przesiadki jeśli chodzi o użytkowanie.

    dlaczego blackberry?

  • 14. Data: 2011-04-09 22:07:57
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2011-04-09 15:24, maly mis pisze:

    > dlaczego blackberry?

    Stabilny, szybki system, głównie do pracy;
    -mail, terminarz, podgląd i ewentualnie edycja dokumentów,
    ale można też coś obejrzeć, posłuchać,
    -z BIS lub BES nielimitowany internet
    Według mnie jest bardzo prosty, a równocześnie ma praktycznie wszystko
    co potrzeba od razu.
    Ciężko w nim grzebać, ale za to jest szybki i stabilny.
    Miałem kiedyś do czynienia z PalmOS i WM w niczym tego systemu nie
    przypomina.

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 15. Data: 2011-04-09 23:27:31
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-04-08 19:51, maly mis pisze:

    > To nie do konca rozwiazanie, o ktore mi chodzi. W palm os mozna zrobic
    > kopie na komputerze. Co wiecej te dane mozna przegladac, edytowac, dodac
    > np. nowy telefon czy spotkanie a pozniej zsynchronizowac z palmem.

    no sorry man - pytales o Backup.
    W PalmOS (Clie) mialem MSBackup i dzialal rewelacyjnie - ale dodawac
    wszystkiego nie mozna bylo jak to piszesz.

    Synchronizowalo sie z PalmDesktopem i tam mozna bylo dodac i nastepnie
    zsynchronizowac kalendarz/memo/todo/obrazki/adresy

    To samo zrobisz z Androidem.
    Do wyboru masz standardowe rozwiazania lub alternatywne - np.
    MyPhoneExplorer synchronizuje lokalnie (podobnie jak PalmDesktop i
    rowniez mozesz przegladac/edytowac dane adresu/kalendarza i
    synchronizowac z urzadzeniem ponownie).

    TitaniumBackup robis zas backup calego urzadzenia z ustawieniemi i
    wszystkich programow - podobnie jak w PalmOS np. MSbackup (a o to wszak
    pytales)

    > Swoja droga mam wrazenie, ze pod wzgledem elegancji korzystania z
    > urzadzonka dzisiejsze tablety/smartfony nie moga sie rownac ze starym
    > palmem. Dzis pobawilem sie tabletem samsunga w erze. Ladne ikonki itd.
    > ale urzadzenie wcale tak szybko nie reaguje na klikniecia (np.
    > uruchomienie nowej aplikacji), brakuje bardzo rysika, czasem ciezko
    > trafic w cos paluchem na ekranie, ze juz nie wspomne, ze dla mnie zbyt
    > duze urzadzenie (mial 7 cali).

    przesadzasz :)

    > Czy poza Archosem warto by wziasc pod uwage jeszcze jakis inny
    > tablet/palmtop/smartfon?

    jak brakuje Ci rysika to zainteresuj sie tabletem od HTC - oni dodaja
    specjalny rysik (mimo, ze ekrena pojemnosciowy)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 16. Data: 2011-04-09 23:34:09
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-04-09 02:49, maly mis pisze:
> [...]
    > palmtopow
    >
    > czy urzadzonka na webOS maja rysiki jako standard?

    tak - rozwazlem, tym bardziej, ze HP zapowiedzial kompatybilnosc z
    PalmOS_5. (mimo, ze na swoich urzadzonkach zaprzestal umieszczania loga
    Palm)

    Niestety Polska to republika bananowa i HP nie przyznaje sie, ze od
    dwoch lat oferuje na swiecie urzadzenia z WebOs.
    Wystarczy sprawdzic strone HP Polska i np. Niemecka/Angielską/US/...

    Urządzenia wydają się fajne - ale jak wygląda wsparcie - ciężko mi to
    określić. Jak HP zaoferuje te urządzonka w PL - to się wtedy zainteresuję.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 17. Data: 2011-04-10 00:02:52
    Od: atm <...@v...pl>

    > uruchomienie nowej aplikacji), brakuje bardzo rysika, czasem ciezko
    > trafic w cos paluchem na ekranie,

    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=i90
    00+rysik

  • 18. Data: 2011-04-10 10:40:47
    Od: maly mis <m...@m...pl>

    W dniu 2011-04-10 02:02, atm pisze:

    > http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=i90
    00+rysik

    Tak widzialem te rysiki, ale przy starym palmie wygladaja zalosnie:

    Po pierwsze smartfon/tablet nie ma miejsce na ich ukrycie wewnatrz, jak
    mial palm, a przywiazany dyndajacy rysik, albo ewentualnie wlozony w
    gniazdko sluchawkowe, kurcze jak dla mnie to brzmi zalosnie (w jakim
    kierunku idzie ten rozwoj technologi!!!)

    Po drugie te rysiki wygladaja jakos malo porecznie, grube, grube
    koncowki hmmm....

    Swoja droga jakiego typu ekran mial palm? Tez pojemnosciowy czy inny? Na
    nim dzialalo wszystko, poczawszy od rysika, poprzez palec, skonczywszy
    na palcu w rekawiczce (co zima bywalo bardzo wygodne, nawet jesli juz
    nie dawalo sie w ten sposob pisac, to np. sprawdzenie kalendarza bylo
    mozliwe).

  • 19. Data: 2011-04-10 10:44:29
    Od: maly mis <m...@m...pl>

> [...]
    > Ciężko w nim grzebać, ale za to jest szybki i stabilny.
    > Miałem kiedyś do czynienia z PalmOS i WM w niczym tego systemu nie

    Cos mi sie wydaje, ze wybor systemu zdeterminuje... dostepnosc programu
    supermemo, z ktorego mocno korzystam. Z tego co widze odpowiedniki sa
    dostepne na:

    windows mobile
    android
    albo linuxa

    http://anymemo.org/index.php?page=home
    http://www.mnemosyne-proj.org/news.php

    Co generalnie przemawialoby albo za smartfonem na androidzie albo
    archosem (tam jest android ale i mozna tez wgrac jakiegos linuxa, chodz
    mam watpliwosci, czy bedzie to dobry pomysl).

  • 20. Data: 2011-04-10 10:49:52
    Od: maly mis <m...@m...pl>

> [...]
    >
    > Synchronizowalo sie z PalmDesktopem i tam mozna bylo dodac i nastepnie
    > zsynchronizowac kalendarz/memo/todo/obrazki/adresy

    ok poddaje sie ;) mialem na mysli komplet Hotsync manager + PalmDesktop

    > przesadzasz :)

    nie ;) ma sie zmiescic w kieszeni spodni, a 7 cali sie nie miesci :(

    poza tym szybkosc uruchamiania aplikacji byla ogromna, praktycznie bylo
    to niezauwazalne (poza jednym dziwnym programem, ktory mialem, napisanym
    bodajdze w jakims visual basicu, ktory uruchamial sie z jakims
    interpreterem)

    > jak brakuje Ci rysika to zainteresuj sie tabletem od HTC - oni dodaja
    > specjalny rysik (mimo, ze ekrena pojemnosciowy)

    Czy w smartfonie HTC jest miejsce na rysik by go schowac?

    Jak wyglada wprowadzanie znakow? Czy jest cos podobnego jak w palmie,
    pseudo rozpoznawanie pisma odrecznego?