  • 21. Data: 2011-04-10 10:50:58
    Temat: Re: Palm OS i przesiadka - co zamiast starego palmtopa
    Od: maly mis <m...@m...pl>

    > Niestety Polska to republika bananowa i HP nie przyznaje sie, ze od
    > dwoch lat oferuje na swiecie urzadzenia z WebOs.
    > Wystarczy sprawdzic strone HP Polska i np. Niemecka/Angielską/US/...

    szkoda, ze historia PalmOS praktycznie sie konczy, jakos nie widac, by
    HP mocno zalezalo na rozwoju WebOS... chyba, ze tak to tylko wyglada z
    polskiej perspektywy....

  • 22. Data: 2011-04-10 11:13:20
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 10 Apr 2011 12:50:58 +0200, maly mis napisał(a):

    > szkoda, ze historia PalmOS praktycznie sie konczy, jakos nie widac, by
    > HP mocno zalezalo na rozwoju WebOS... chyba, ze tak to tylko wyglada z
    > polskiej perspektywy....

    skądże, instalowanie do większości produkowanych przez firmę produktów
    mobilnych, demonstracja ciągle nowych wersji i takie tam to wcale nie
    dowodzi, że im zależy na rozwoju.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS

  • 23. Data: 2011-04-10 12:53:41
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-04-10 12:49, maly mis pisze:

    > ok poddaje sie ;) mialem na mysli komplet Hotsync manager + PalmDesktop

    > nie ;) ma sie zmiescic w kieszeni spodni, a 7 cali sie nie miesci :(

    a ja myslalem, ze z premedytacja chcesz kupic 7"
    (nie do dzwonienia i noszenia w kieszeni spodni)

    > poza tym szybkosc uruchamiania aplikacji byla ogromna, praktycznie bylo
    > to niezauwazalne (poza jednym dziwnym programem, ktory mialem, napisanym
    > bodajdze w jakims visual basicu, ktory uruchamial sie z jakims
    > interpreterem)

    > Czy w smartfonie HTC jest miejsce na rysik by go schowac?

    ja mowilem o tablecie 7"

    Chyba w zadnym telefeonie z Androidem i ekranem pojemnosciowym nie ma na
    wyposazeniu rysika (bo 1: to nie moze byc patyczek, 2: wszystko zrobisz
    paluchem na ekranie od 3" wzwyz)

    > Jak wyglada wprowadzanie znakow? Czy jest cos podobnego jak w palmie,
    > pseudo rozpoznawanie pisma odrecznego?

    Jest program, co sie zwie: Graffiti (jest to odpowiednik Graffiti 1 z
    PalmOS, wiec jak przyzwyczailes sie do Graffit 2 - to sie bedziesz
    musial odzwyczaic ;)
    W tym Androidowym Graffiti nie znalazlem sposobu na definiowanie
    wlasnych skrotow - wiec nie da sie wprowadzic polskich znaczkow (lub ja
    tego nie potrafie obczaic)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 24. Data: 2011-04-10 12:59:37
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-04-10 12:44, maly mis pisze:

    > Co generalnie przemawialoby albo za smartfonem na androidzie albo
    > archosem (tam jest android ale i mozna tez wgrac jakiegos linuxa, chodz
    > mam watpliwosci, czy bedzie to dobry pomysl).

    Archos dostarcza swoj produkt jednoczsnie z dwoma systemami - do wyboru
    masz Androida lub Linux Angström
    http://www.angstrom-distribution.org/

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 25. Data: 2011-04-10 13:09:45
    Od: maly mis <m...@m...pl>

    > Chyba w zadnym telefeonie z Androidem i ekranem pojemnosciowym nie ma na
    > wyposazeniu rysika (bo 1: to nie moze byc patyczek, 2: wszystko zrobisz
    > paluchem na ekranie od 3" wzwyz)

    niestety jak wlasnie widze nie ma

    znalazlem jedynie HTC z rysikiem ale z systemem windows mobile, na
    androidzie nie ma zadnego

    tylke, ze ten paluch moze byc klopotliwy przy ekranie okolo 4 cali, a
    mysle wlasnie o jakims archosie w tym rozmiarze

    czym sie roznilo graffiti 1 od 2?

  • 26. Data: 2011-04-10 13:10:27
    Od: maly mis <m...@m...pl>

    > Archos dostarcza swoj produkt jednoczsnie z dwoma systemami - do wyboru
    > masz Androida lub Linux Angström
    > http://www.angstrom-distribution.org/

    masz jakies doswiadczenie zwiazane z tym linuxem?

  • 27. Data: 2011-04-10 15:11:08
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 10.04.2011 maly mis <m...@m...pl> napisał/a:

    >a czym sie roznilo graffiti 1 od 2?
    1 się trzeba było naumieć i dawało się całkiem szybko pisać. 2 musieli
    się naumieć ci którzy umieli 1 i prędkość pisania znacznie spadła.
    No ale to co się wpisywało bardziej przypominało literki.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 28. Data: 2011-04-10 18:03:28
    Od: atm <...@v...pl>

    Najlepszym chyba rozwiazaniem w Twoim przypadku byloby wypozyczenie
    urzadzenia na tydzien, dwa, zebys mial czas na zapoznanie sie jego
    ficzerami, filozofia jak i dostepnym softem.
    Jestem na etapie przesiadki z TXa na Androida. Obecnie wciaz dopasowuje
    do moich potrzeb Samsunga Galaxy S, wczesniej przerabialem HTC Desire i
    Motorole Defy. Poki co SGS najbardziej mi odpowiada.
    Rysik, o ktorym tak czesto wspominasz na dluzsza mete nie jest potrzeby.
    Jedyny moment kiedy przydalby sie to jakies dwie gry, typowych
    pozostalych zastosowan nie jest potrzebny. WIelkosc urzadzenia to juz
    cecha, SGS jest dla mnie na granicy akceptowalnej wielkosci. 7 cali to
    juz nie jest sprzet do kieszeni.
    Odnosnie zuzycia pradu, ciezko sie jednoznacznie wypowiedziec. Ogolnie
    akumulator orpzoniany jest znacznie szybciej, ale wynika to miedzy
    innymi z korzystania z aplikacji, ktore na Palmie byly kulawe lub wogole
    ich nie bylo, np przegladarka www. Znacznie czesciej tez sprzet na
    Androidzie sluzy jako konsola a gry sa nieporownywalnie bardziej zlozone
    co pociaga za soba moc obliczeniowa. Palm przy bardziej zlozonych grach
    rowniez wciagal szybiej prad.
    Musisz wziac tez pod uwage caly czas dzialajacy modul gsm.
    Predkosc uruchamiania aplikacji - wiesz TomTom na Palmie nie startowal w
    pol sekundy, po prostu aplikacje byly malutkie.
    Kalkulator na SGS tez sie uruchamia ulamek sekundy. Pewnie gdyby
    interfejs systemu wyczyscic z wszelkich wodotryskow bylby znacznie
    szybszy ale cieszylby sie o wiele mniejsza popularnoscia.
    Zastanow sie czy chcesz porzucic Palma, moze taka migracja na sile
    nie jest dobrym pomyslem. Film obejrzysz na TX bez problemu a nawigacje
    mozesz kupic dedykowana co w niektorych wypadkach moze okazac sie
    lepszym rozwiazaniem.

  • 29. Data: 2011-04-10 19:01:30
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-04-10 20:03, atm pisze:
> [...]
    > nie jest dobrym pomyslem. Film obejrzysz na TX bez problemu a nawigacje
    > mozesz kupic dedykowana co w niektorych wypadkach moze okazac sie

    dokladnie, choc z autopsji powiem, ze jak sie juz przesiadzie z PalmOS'a
    na Androida to jakos ciezko juz wrocic (moze jedynie z powodu PIM i
    PalmDesktopa - ale na to tez sie da znalezc zastepcze aplikacje metoda
    testow i prob i po jakims czasie przyzwyczaic sie do nich = zaakceptowac
    ich slabosci).

    PalmOS jednak, jako system nie rozwijany, nie ma co ukrywac - jest juz
    nieco zacofany - co zwlaszcza widac po aplikajach sieciowych.
    Co nie zmienia nadal faktu, ze jako organizator pamieci jest wciaz
    bardzo dobrym rozwiazaniem.
    PalmOS uzywalem ponad 10 lat - zaczynalem od Clie320 a skonczylem na
    TH55 (po drodze jakies 4 inne modele - wszystkie Clie).

    W listopadzie kupilem z ciekawosci poznania nowego systemu - G1 (miala
    byc klawiatura fizyczna aby nowy system poznac od kazdej strony).
    Po 5-ciu miesiacach testowania, dopasowywania aplikacji obecnie mam juz
    spersonalizowany i przy okazji stuningowany telefon pod siebie i
    wybranego zastepce - oczywiscie wzorem G1 musi miec klawiature fizyczna
    (ktora ogranicza wybor) i nie za wielgasny ekran (jak w modelach HD),
    czyli na dzien dzisiejszy wybór padł na HTC Desire Z.

    A co do tabletu:
    to planuje zakup dla domu tabletu 7" i wybor wlasnie padl na Archosa 70
    IT 250GB - jako zastepce netbooka dla domowych zastosowan + wakacyjne
    wyjazdy (wystarczajacy by zobaczyc film, przeczytac przewodnik, etc.
    Ale tablet _tylko_ jako dodatek do telefonu - w zyciu nie kupilbym
    tabletu aby z niego dzwonic ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 30. Data: 2011-04-10 19:13:47
    Od: maly mis <m...@m...pl>

> [...]
    > nie jest dobrym pomyslem. Film obejrzysz na TX bez problemu a nawigacje
    > mozesz kupic dedykowana co w niektorych wypadkach moze okazac sie

    To nie jest migracja, ktora musze dokonac dzis czy jutro. Ale palm jest
    coraz starszym systemem. Dzis juz coraz trudniej znalezc jakies info w
    sieci, np. jak przeniesc dane. Za rok czy dwa moze sie okazac, ze w
    ogole nie jest to mozliwe.

    Wreszcie co bedzie jak moj obecny palm padnie? Teoretycznie mozna
    jeszcze probowac kupic na allegro jakis model z niezlym stanie (nawet za
    symboliczne pieniadze), ale znow za dwa, trzy lata zostana same resztki
    w stanie do niczego.

    Stad obawiam sie, ze czas myslec o migracji.

    Na chwile obecna najwieksza szanse ma archos 43 - chyba najlepszy
    stosunek mozliwosci do ceny i wciaz aceptowalen rozmiary. Szkoda, ze to
    model slabo dostepny w PL. (ktos wie dlaczego?)

    Ewentualnie archos 5, ten jest jakby juz troche za duzy i ma starszego
    androida, ale za to ma gps i mozna nawet cos kupic z drugiej reki na
    allegro.

    Zastanawiam sie, co by bylo lepszym wyborem.

    Czy taki archos, jako ze bez gsm, wytrzumuje duzo dluzej na baterii?