  • Data: 2019-01-13 20:32:15
    Temat: Re: Paliwo zwykłe.
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dlaczego do tdci ryzykowne? To ze z turbina nie ma znaczenia. Benzyna jest rownie
    czysta jak ropa. Tdci ma miec super filtry paliwa. Benzyna z zalozenia nie ma siarki.
    Dolanie do ropy lotniejszej benzyny podnosi troche liczbe cetanowa. W warunkach
    klimatycznych jakie sa w Polsce moze ale nie musi wystapic koniecznosc uzdatniania
    ropy. Benzyny nie dolewa sie przez caly rok tylko w sytuacji awaryjnej kiedy
    wystepuja temperatury przy ktorych moze sie cos wytracic i zablokowac przewody czy
    filtr. Mam dizla bez wodotryskow. Takie dizle nawet jak sa sztuki nowki nie smigane
    maja tendencje do pierdniecia czarnym jak postac pod swiatlami i ostro ruszyc jak
    zapali sie zielone. Dodanie 1%-2% benzyny do ropy ogranicza to zjawisko na dodatek
    zdecydowanie lzej odpala. Jak ktos cykor moze za kilkanascie zlotych kupic markowy
    dodatek do ropy.

    Chyba chodzi o gęstość paliwa - w TDCI musi być większy reżim jeśli
    chodzi o parametry paliwa, bo ciśnienie jest większe. Ale fachowcem nie
    jestem - tak po prostu słyszałem, że do starszych diesli można niemal
    pól n pół z benzyną zimą jeździć, a nowych grozi to uszkodzeniem
    wtryskiwaczy.
    T.