  • 31. Data: 2015-01-12 14:50:05
    Temat: Re: Padła mi klawiatura ...
    Od: Krzychu <k...@w...pl.invalid>

    W dniu 10.01.2015 o 11:05, Cezary Grądys pisze:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Natural_keybo
    ard

    > Ta pierwsza to podobna do tej u góry (Natural Keyboard Elite), ale miała
    > normalny układ klawiszy strzałek, a ta lipna to ta u dołu (Natural
    > Ergonomic Keyboard 4000). Kiedyś Microsoft miał dobrą opinię co do
    > jakości produkowanego sprzętu, nie myślałem, że tak się opuszczą.

    Używałem Microsoft Natural Keyboard Pro przez ~10 lat, odłożyłem na
    półkę bo wymieniłem rok temu właśnie na Microsoft Natural Ergonomic
    Keyboard 4000 - narzekać nie mogę, obie są wyśmienite, ta pierwsza nie
    do zajechania, a czy druga - to się okaże.

    Pierwsza miałe przewagę w postaci wbudowanego huba USB, którego obecnie
    w nowej mi brakuje.

    Najbardziej brakuje mi klawiatury ergonomicznej o układzie takim jak
    powyższe, ale z wbudowanym trackballem dokładnie pośrodku klawiatury -
    tak aby nie trzeba było odrywać ręki aby ruszyć kursorem. Z tego co się
    orientuje, to nie ma żadnej takiej klawiatury dostępnej na rynku,
    ewentualnie są takie które trackball mają z prawej strony, zamiast/obok
    numerycznej.

    Idealna była by taka o układzie takim jak w tej przeróbce -
    http://www.unal.org/2013/03/09/microsoft-ergonomic-k
    eyboard-upgrade/ -
    chociaż nie znam tego trackballa, wydaje się być za mały do
    ergonomicznego używania.

    Tak czy siak mam o klawiaturach Microsoft bardzo dobrą opinię, na pewno
    są najtrwalszymi z których używałem, a używam klawiatury codziennie
    przez minimum 8 godzin.

  • 32. Data: 2015-01-12 17:55:55
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 10 Jan 2015 16:51:03 +0100, Cezary Grądys napisał(a):

    > nowa kilka razy szybciej padła? No i coś niedopuszczalnego - wytarcia
    > oznaczeń klawiszy. Klawiatura używana w domu, nie do pisaniny. Na tej
    > pierwszej klawisze jak nowe wyglądają, może nieco plastik pożółkł. To
    > niby klawiatura ergonomiczna, wysoki model czyli powinna być wytrzymała.

    Taki już urok nowych klawiatur. Nawet jeśli jest na nich napisane np.
    Dell to zaczynają się wycierać już po kilku miesiącach niezbyt
    intensywnego użytkowania. Tymczasem posiadany przeze mnie Dell, mimo
    pewnie ponad 10 lat na karku, ma się pod tym względem prawie idealnie.
    Nie wiem jak stara jest to klawiatura - uratowałem ją ze śmietnika 8 lat
    temu, ma już co prawda klawisze Win i wtyczkę PS/2 mini DIN ale wykonana
    jest jeszcze na mikrostykach a do tego swoje waży. Sprzęt nie do zdarcia
    - gdy jeden z klawiszy zaczął się zacinać to podmieniłem mikrostyk ze
    zdublowanym '\' i jazda dalej :)
    GG#2400455 ICQ#320399066