  • Data: 2010-01-26 10:29:54
    Temat: Re: Pad tablicy partycji - ratunku :-((
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 25 Jan 2010 23:29:38 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > Wcale nie bredzi. Mówi najświętszą prawdę. RAID 1 stanowi
    > *wyłącznie* pewną ochronę przed *fizycznym* uszkodzeniem
    > nośnika danych. Nie stanowi *żadnej* ochrony przed błędami
    > na poziomie oprogramowania, np. skasowaniem zapisu przez
    > wirusa lub błąd w programie. Jest to, wydaje mi się, oczy-

    Ależ ja wcale nie oponuję. Jesli za "backup" przyjmiemy powielenie danych
    na nośnik optyczny to RAID1 nie jest backupem. Nie upieram się przy słowie
    "backup". Ale dalej jest formą ochrony danych przez nadmiarowość. Poza tym
    RAID1 chroni przed zniszczeniem danych przez nadepnięcie lub usiądnięcie na
    płytce :) więc tak całkiem beznadziejny nie jest i w bardzo wielu wypadkach
    stanowi wystarczającą formę ich ochrony.
    --
    Jacek