  • Data: 2010-01-26 10:44:36
    Temat: Re: Pad tablicy partycji - ratunku :-((
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 26 Jan 2010 11:29:54 +0100, Jacek Maciejewski
    <j...@o...pl> wrote:

    >Ależ ja wcale nie oponuję. Jesli za "backup" przyjmiemy powielenie danych
    >na nośnik optyczny to RAID1 nie jest backupem. Nie upieram się przy słowie
    >"backup". Ale dalej jest formą ochrony danych przez nadmiarowość. Poza tym
    >RAID1 chroni przed zniszczeniem danych przez nadepnięcie lub usiądnięcie na
    >płytce :) więc tak całkiem beznadziejny nie jest i w bardzo wielu wypadkach
    >stanowi wystarczającą formę ich ochrony.

    Ja widze nie rozumiesz co to takiego backup. Backup to kopia zapasowa
    która pozwala odtworzyć dane /system do stanuy sprzed awarii. Nośnik
    optyczny to tylko jedna z wykorzytywanych metod i wcale nie
    najwygodniejsza bo nosniki dość drogie przy dużej ilości danych a i
    ich wymina (poza specjalizowanymi nmagazynami) dość uciążliwa. Lepiej
    sprawdza sie backup na taśmy czy na inny nośnik magnetyczny np. via
    sieć. RAID1 nie jest backupem. To metoda ochrony danych przed awarią
    sprzętową pojedynczego dysku. Przy awarii spowodowanej oprogramowaneim
    czy awarią samego kontrolera RAID1 nie masz żadnej ochrony. RAID1 to
    metoda na ciągłą dostępność danych a nie na ich kopię. Oczywiście
    niewykluczone serwer backupowy może mieć dyski w jakimś RAID-zie - ale
    wtedy jest to niezależna kopia danych z Twoejj maszyny a nie