  • Data: 2011-12-16 07:56:23
    Temat: Re: PT100 - a jednak jest to możliwe
    Od: pytajacy <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Mostek dla Pt100 stanowi oporniki R41,R43,R37+R42
    > R45 to ogranicznik prądu dla tego mostka zasilanego napięciem 2,5V z U6
    > Diody to zabezpieczenie przed zniszczeniem
    > U5 z otoczeniem to wzmacniacz nieodwracający z przesunięciem zera ( R44)
    > Linearyzacji krzywej charakterystyki rezystora platynowego brak.

    To ciekawe co piszesz, to niby jak przy braku linearyzacji mam liniowy
    wykres temperatury w zakresie -50..+160? Przypadek?

    Dodam tylko że zdjęcie charakterystyki dokonywałem po podpięciu
    rezystora dekadowego i na nim ustawiałem odpowiednią rezystancję
    (odczytywaną z tabeli dla PT100 z dokładnością 0,1 Ohma) a na
    wyświetlaczu LCD 2x16 odczytywałem temperaturę.

    pytający