  • Data: 2011-12-16 11:34:25
    Temat: Re: PT100 - a jednak jest to możliwe
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-16 10:33, Ukaniu pisze:
    > Użytkownik "!sp"<s...@a...er> napisał w wiadomości
    >
    > Tylko ma prowadzone małe dodatnie sprzężenie zwrotne w postaci R41
    > które korygu w pewnym stopniu błąd.

    Co jest trochę bez sensu gdy ma pomiar prockiem w którym zaszyje
    kalibrację. Musi mieć wtedy tę kalibrację zrobioną indywidualnie dla
    swojego układu. Lepiej jest dać źródło prądowe i ewentualnie kompensację
    napięcia niezrównoważenia a w procku dać tablicę z norm dla PT100. A
    normy są dość brutalne. W zakresie do 200C Mozesz mieć dokładność rzędu
    0,5C lub ponad 1C. Z kolei gdyby chciał mieć dokładność 0.1C to musiałby
    mieć stanowisko do kalibracji i wzorce z odpowiednio lepszą
    dokładnością. No i doświadczenie w tej dziedzinie.
    Aby nie robić źródła prądowego, można też wyliczyć jaki będzie sygnał
    błędu z mostka (bez kompensacji) i wrzucić taką tabelę do procka.
    Jakby nie robić to nie popełniając jakichś poważnych ma się dokładność
    1C. Aby mieć więcej to już trzeba by się mocniej postarać.

    --
    pozdrawiam
    MD