eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPSA robi wytrzymale silniki...Re: PSA robi wytrzymale silniki...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!postnews.google.com!news2.
    google.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.hig
    hwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.
    pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!no
    t-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
    Date: Sun, 07 Mar 2010 01:56:54 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 34
    Message-ID: <hmuub0$slu$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hmrsn4$7c0$1@inews.gazeta.pl> <hms1ig$rjh$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hmsaij$p16$1@news.onet.pl> <hmta2p$iqa$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@d...wkurw.org>
    NNTP-Posting-Host: azr110.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1267924128 29374 83.27.155.110 (7 Mar 2010
    01:08:48 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Mar 2010 01:08:48 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <s...@d...wkurw.org>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2261498
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Rędziak pisze:
    > On Sat, 06 Mar 2010 11:05:29 +0100, Tomasz Pyra
    > <h...@s...spam.spam> wrote:
    >
    >> Tu dochodzi w zasadzie tylko kwestia filmu olejowego który w zależności
    >> od prędkości obrotowej może być różny, ale tu moim zdaniem jest sytuacja
    >> prawie binarna - jeżeli film jest to wszystko działa, jak go nie ma to
    >> silnik padnie prawie natychmiast.
    >
    > To że schowasz głowę w piasek nie oznacza, że tarcie graniczne
    > nie istnieje. Oznacza tylko tyle, że schowałeś głowę w piasek.
    >
    > Grubość filmu nie jest binarna, jest zależna m.in. od prędkości
    > między powierzchniami trącymi. Siły gazowe i od ruchu obrotowego
    > też nie są stałe.

    Ale czy możliwe jest utrzymywanie przez dłuższy czas na tyle małej
    grubości filmu olejowego, żeby wystąpiło istotnie przyspieszone zużycie
    powierzchni trących, ale z drugiej strony nie tak szybkie żeby
    powierzchnie zostały zniszczone prawie natychmiast?


    Intuicja mi podpowiada, że wpływ grubości filmu olejowego na zużycie
    powierzchni trących przebiegać powinien mocno progowo - do pewnego
    momentu powierzchnie zużywają się w bardzo niewielkim stopniu
    niezależnie czy film jest grubszy czy cieńszy.
    Natomiast po przekroczeniu pewnej granicy grubości, dojdzie do
    fizycznego zetknięcia powierzchni trących bez pośrednictwa warstwy oleju
    i wtedy raz-dwa, powierzchnie się zniszczą.

    A jednak takie zjawisko chyba w silniku nie występuje, bo pomijając już
    sytuacje kiedy ktoś tak jeździ notorycznie (i jak pokazują przykłady z
    życia silnik to znosi), to nawet w normalnej jeździe zdarzy się większe
    obciążenie silnika przy niskich obrotach i też panewki się nie przekręcają.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: