eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa › Re: PROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa
    Subject: Re: PROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Mon, 5 Oct 2020 20:38:15 +0200

    W dniu 05.10.2020 o 18:37, ToMasz pisze:

    > co za różnica? Nie chcę być zależny od jakiegokolwiek serwera.

    To kup sobie jakąś kamerkę z termometrem pt: Niania, wyłącz P2P,
    przekieruj port i masz :)

    Nie szukałem ale chyba są jakieś stacje pogodowe WiFi chociaż ztcw to
    również wspomagają się serwerem zewnetrznym :/ czy nawet całe zestawy
    pogodowe.

    > nie chce stawiać serwera! żeby sprawdzać temperaturę?

    j/w Są termometry IP ale cena jest raczej pojebana :)

    > https://www.supla.org/pl/faqrasbery pi. dziękuję postoję. temperaturę
    > chcę mierzyć. i o ile mój mózg
    > to jeszcze da radę ogarnąć, to zrobie to sam. tak abym umiał każdą linię
    > kodu skomentować po swojemu.

    Hmm, sam kiedyś szukałem i opcja z sonoffem/supla wydała mi się jednak
    zadowalająca. Wali mnie gdzie stoi serwer i w dupie miałem jakieś
    kody/skrypty...ale jednak skorzystałem ze skryptów tylko po to, aby
    sobie poustawiać alarmy czy zapis skoków temperatury (historia), który
    bez serwera raczej jest kłopotliwy. Ponadto możliwość dodatkowego
    (czegoś) włączenia/wyłączenia i podpięcia kontaktronu, dała mi możliwość
    stworzenia systemu alarmowego, temperatury i historii za kilka złotych w
    sumie na 2 urządzeniach (dwoje drzwi do pilnowania) Pyk i działa :)
    Później dokupiłem jeszcze jeden moduł z 2 przekaźnikami i działa nawet z
    google home, więc gadam sobie co ma włączyć/wyłączyć a w skryptach
    poustawiałem sobie zależności. Nie mam żadnego serwera i raczej nie chcę
    mieć bo każde urządzenie jest autonomiczne i niezależne od siebie. Jak
    padnie to jedno a nie całość. Możesz oczywiście skorzystać z wielu
    projektów ale każdy inny to już większa zabawa i jak zaczniesz brnąć to
    miną czasem lata świetne nim to ruszy tak jak powinno. Tutaj kupujesz,
    łączysz i działa od ręki.>

    > wiem, mam 2 sonoffy, ale konto trzeba mieć, hasło podać, pamiętać je.
    > przecież nie podam takiego samego jak w banku.

    To sobie ustal Admin123 albo odwrotnie 321nimdA :) Myślisz, że ktoś Ci
    to ukradnie zdalnie albo się włamie i będzie się egzaltował temperaturą
    w Pcimiu Dolnym? :D

    > Idea inteligentnego domu jest zajebista. tyle że ja mam bliżej do...
    > kotła co, niz do telefonu, którym miałbym sterować kotłem. Nie mam
    > potrzeby robienia takich kombinacji, choć akurat właśnie zastanawiam się
    > czy właśnie jakaś automatyzacja pracy pieca (wykraczająca poza 1
    > przekaźnik sonoffa) mogła by mi się przydać.

    Pytałeś: podałem jak można prosto. Twój wybór :)

    --
    LordBluzg(R)