  • Data: 2010-09-12 15:41:35
    Temat: Re: [PROSBA] Krew
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik Jacek j...@w...pl ...

    > nigdy tego nie zrozumiem.
    > oodanie krwi nic nie kosztuje, trwa jakąs godzine.
    > A imo to ciagle brakuje krwi.
    > Czy znieczulica spoleczna jest az tak duza?
    Nie znieczulica tylko ktoś sobie super interes zrobił na darmowym surowcu. Do
    tego krwią i specyfikami z niej robionymi bardzo źle się gospodaruje. Niedawno
    był program w TV. Pielęgniarki mówiły ze w przypadku dzieci potrzeba czasami
    śladowe ilości. A pakują po ćwierć litra. To biorą 100ml i reszta do wyrzucenia.
    Był wypadek. Potrzebują dla niego na wszelki wypadek trochę krwi, osocza abo
    płytek. Ile tego potrzebują? A tak z litr krwi, może półtora. Tyle to najbliższa
    rodzina może oddać. Jak przeżyje, bo niby dlaczego miałaby nie przeżyć skoro
    operacja ma być dopiero we wtorek, czyli nie jest w stanie bardzo ciężkim. To
    może po operacji, jak wyzdrowieje oddać co mu dali. Pomijam drobny szczegół że
    każdy może oddać w dłuższym czasie z półtora litra krwi dla siebie, na wszelki
    wypadek.