  • 1. Data: 2010-04-20 05:03:46
    Temat: PRND
    Od: mw <m...@g...com>

    Witam
    No właśnie nie mogę się przyzwyczaić do rzeczonej skrzyni biegów ;-).
    Daje gazu, wrażenie, że się zastanawia zastanawia, eeee, cisną mocno
    znaczy redukcja.
    Na światłach, trzymać na hamulcu czy N?.

    Swoją drogą amerykańskie drogi nie są wcale takie zaje*iste (miejscami
    lepsze od naszych, gorsze od niemieckich).

  • 2. Data: 2010-04-20 06:17:52
    Temat: Re: PRND
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik mw napisał:
> [...]
    > Daje gazu, wrażenie, że się zastanawia zastanawia, eeee, cisną mocno
    > znaczy redukcja.
    > Na światłach, trzymać na hamulcu czy N?.
    Poczytaj na http://automat.pl/
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 3. Data: 2010-04-20 08:06:39
    Od: mw <m...@g...com>

    On 20 Kwi, 06:17, Gabriel'Varius'
    <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
    [...]
    > Poczytaj nahttp://automat.pl/
    > pozdrawiam
    No wlasnie jak jest na D, i na hamulcu, to nadal ciagnie, a wiec pali
    ciut wiecej paliwa niż ręczna przekładnia, prawda?
    Nie to żebym się przejmował, jadąc pali dużo więcej ;-), ale
    zastanawiało mnie to.

  • 4. Data: 2010-04-20 08:19:51
    Od: PB <p...@b...pl>

    Mon, 19 Apr 2010 23:06:39 -0700 (PDT), na pl.misc.samochody, mw
    napisał(a):

    > No wlasnie jak jest na D, i na hamulcu, to nadal ciagnie, a wiec pali
    > ciut wiecej paliwa niż ręczna przekładnia, prawda?
    > Nie to żebym się przejmował, jadąc pali dużo więcej ;-), ale
    > zastanawiało mnie to.

    Ciągnie bo ma ciągnąć. Nowe skrzynie sterowane wypasioną elektroniką
    tego nie robią. Zasada jest prosta - po odpaleniu silnika wrzucić D i
    tak jezdzic. Na światłach stoisz z nogą na hamulcu. Skrzyni to nie
    przeszkadza. Natomiast przeszkadza jej ciagle wyrzucanie na N.

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 5. Data: 2010-04-20 08:20:40
    Od: Gom <g...@g...com>

    On 20 Kwi, 08:06, mw <m...@g...com> wrote:
    > No wlasnie jak jest na D, i na hamulcu, to nadal ciagnie, a wiec pali
    > ciut wiecej paliwa niż ręczna przekładnia, prawda?

    Ciągnie? A skąd. Sprzęgło rozłącza skrzynię przecież.
    Czy pali więcej? Zależy. Moja c-klasa (wg katalogu) z automatem pali
    mniej niż z manualną skrzynią ;-)

    > Nie to żebym się przejmował, jadąc pali dużo więcej ;-), ale
    > zastanawiało mnie to.

    Odpalasz silnik, ustawiasz wybierak skrzyni z P na D i jeździsz.
    Dojeżdżasz do celu, ponownie ustawiasz P i wszystko.
    Nie ruszaj skrzyni podczas jazdy, nie ma takiej potrzeby. No.. chyba,
    że musisz cofnąć ;-)

    Swoją drogą widziałem niedawno pacjenta, który na każdych światłach
    "parkował" skrzynię. Zapewne chodziło mu o to, aby nie razić kierowców
    z tyłu światłami hamowania ;-)

    --
    Gom

  • 6. Data: 2010-04-20 08:28:17
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 19 Apr 2010 23:20:40 -0700 (PDT), Gom napisał(a):
    > Swoją drogą widziałem niedawno pacjenta, który na każdych światłach
    > "parkował" skrzynię. Zapewne chodziło mu o to, aby nie razić kierowców
    > z tyłu światłami hamowania ;-)

    I coś w tym złego? Trochę kultury nie zaszkodzi - a nie "jestem panisko,
    mam automata, jak nie pasuje to nie stój za mną albo kup okulary
    przeciwsłoneczne".
    Choć skoro skrzyni szkodzi machanie wajchą, to pewnie lepiej zaciągnąć
    ręczny.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 7. Data: 2010-04-20 08:29:09
    Od: Maciej Leszczynski <z...@j...cy>

    mw <m...@g...com> wrote in news:0b7e4d70-efc3-437e-80be-
    a...@n...googlegroups.com:

    > Na światłach, trzymać na hamulcu czy N?.

    hamulcu

    > Swoją drogą amerykańskie drogi nie są wcale takie zaje*iste (miejscami
    > lepsze od naszych, gorsze od niemieckich).

    w jakich okolicach jezdzisz, ze sa takie zle?

  • 8. Data: 2010-04-20 08:33:47
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Ciągnie? A skąd. Sprzęgło rozłącza skrzynię przecież.

    Zalezy od skrzyni. W moim Dodgeu ciagnie caly czas, u zony w golfie jest
    dodatkowe sprzeglo w skrzyni i zalacza naped po puszczeniu hamulca.

  • 9. Data: 2010-04-20 08:36:27
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <> napisał w wiadomości ...

    > mam automata, jak nie pasuje to nie stój za mną albo kup okulary
    > przeciwsłoneczne".

    jak ci światła stopu tak przeszkadzają to jak ty sobie radzisz za kółkiem???
    może przestań prowadzić bo jak ci przyjdzie jechać pod słońce to się
    zabijesz albo jeszcze i kogoś...

    > Choć skoro skrzyni szkodzi machanie wajchą, to pewnie lepiej zaciągnąć
    > ręczny.

    poczytaj trochę o różnicy w działaniu hamulców "nożnych" i ręcznych zanim
    zaczniesz udzielać idiotycznych porad...

  • 10. Data: 2010-04-20 08:58:46
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Zalezy od skrzyni. W moim Dodgeu ciagnie caly czas, u zony w golfie jest
    > dodatkowe sprzeglo w skrzyni i zalacza naped po puszczeniu hamulca.

    a w moim Dodge'u jest tak jak u Twojej żony w golfie :)
    pzdr
    GL