    Date: Tue, 13 May 2014 11:29:47 +0200
    From: darekm <d...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: POLSKA POTEGA INFORMATYCZNA!
    <5370e973$0$2371$65785112@news.neostrada.pl>
    <5371023a$0$2226$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2014-05-12 19:17, slawek wrote:
    > Użytkownik "darekm" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Zajrzyj do rocznika statystycznego GUS. Konkretne dane.

    Nie mam dostępu do tego. Ale zwiedziłem kilkadziesiąt mniejszych i
    większych zakładów produkcyjnych i w każdym jakieś CNC lub inny
    automat/robot działał.

    > Co do CAD/CAM itp. - nie chodzi o to że są w PL użytkownicy takich
    > systemów.

    To Cię nie zrozumiałem.

    Ale o to kto i gdzie robi (pisze, testuje, pakuje do pudełek
    > itp.) te programy. Może to my robimy Autocada, Catię i Solid Works? Może
    > Matlab i Mathematica to programy napisane na UW? A może taki np. Comsol
    > to dzieło Polaków? Nie żartujmy, dobrze?

    Tego może nie ale APS powstają i wiele innych mniej lub bardziej
    specjalistycznych. Takich ogólnego zastosowania nie ma bo rynek jest za
    słaby aby coś takiego wykreować.

    > Cytuję za
    > http://patriotyzmekonomiczny.pl/2012/05/dcd-kolejny-
    sukces-polskiej-elektroniki/

    > "Niestety w naszym kraju nie ma produkcji elektronicznej, w tym
    > najbardziej podstawowym wymiarze, tj produkcji podzespołów. Dlatego też
    > DCD licencjonuje swoje architektury firmom, które wykorzystują je w
    > finalnych produktach, a potem trafiają do różnych krajów, w tym i do
    > Polski, gdzie gotowe podzespoły są implementowane w finalnych
    > urządzeniach."

    No i co z tego, tzn. to jest wina DCD? Zawsze jest coś nie tak. Jak
    montujesz to źle, bo nie produkujesz. Jak produkujesz to źle że
    projektujesz. Jak projektujesz to źle że nie montujesz!!

    A jak jest jedna firma to pewnie jest ich więcej.

    > AFAIK nie produkujemy, bo nie mamy "odlewni krzemu" - tj. nie
    > produkujemy wafli krzemowych. Owszem, jest w PL montownia robiąca moduły
    > pamięci z gotowych podzespołów. Dobre i to.

    > Exactly. I dlatego właśnie nie jesteśmy potęgą, a tylko przeciętniakami.
    > Jak pozostałe 95%.

    > Nie wiedziałem. Nie używałem. Jak się ma ów ArcaVir do Kasperskiego?
    > Jak skuteczniejszy, to mamy już jakiś punkt zaczepienia. A skuteczniejszy?

    Bzdurne założenie.

    > Nic specjalnie nie jest potrzebne. Jeżeli chcemy być wyłącznie rynkiem
    > zbytu. Czyli de facto importować oprogramowanie. Lub oglądać TV "lepszą
    > bo cyfrową".

    Nie przeskoczymy poziomów. Jak klienci nie będą umieli obsłużyć TV,
    instalatorzy jej zainstalować to najlepszy operator zbankrutuje.

    bardzo fajne było jak jednym z pierwszych krajów wprowadzania Firefox OS
    była Polska. I to nie jest jedyny mi sygnał wybierania jej na
    wprowadzanie nowoczesnych technologii.

    > Jednak jeżeli chcemy być cyt. "potęgą informatyczną", to musimy coś
    > produkować, tworzyć. Oprogramowanie, hardware, algorytmy, podręczniki.
    > Geniusze się przydają. Kadry (programiści) się przydają. Artyści
    > (graficy, muzycy itd.) się przydają. Humaniści, prawnicy i sekretarki
    > się przydają. Oczywiście, łatwiej ich mieć gdy się ma "dużą masę
    > świadomych użytkowników".

    Nie łatwiej tylko to jest warunek konieczny. Tak samo jak się nie
    sprzedaje leków na prostatę tak gdzie długość życia nie przekracza 40 lat.

> [...]
    > musimy nadawać tempo innym, nasze dokonania muszą być standardami de
    > facto, angielski student na Oxfordzie ma płakać gdy zakuwa polskie
    > nazwiska wybitnych algorytmików. (Na początek może zacząć ćwiczyć od
    > Rejewskiego, Różyckiego i Zygalskiego.) Theoretical and Applied
    > Informatics (PAN-owskie) ma mieć Impact Factor większy niż ma ACM. O
    > jedno miejsce na MIMUW-ie ma się bić 100 kandydatów z ukończonym
    > MIT/Zheda. No i to my mamy mieć największy superkomputer kwantowy, a co,
    > jak już prosimy złotą rybkę, to nie żałujmy sobie.

    Losowi należy pomagać a nie przeszkadzać. Nie obciążajmy tych, którzy
    osiągnęli sukces winą za to że ogólnie sukcesów jest mało ( o
    wspieraniu, choćby mentalnym czy pozytywnym PR nawet nie marzę)

    Darek