  • 11. Data: 2023-07-13 23:05:47
    Temat: Re: POCO F4
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 13 lip 2023 o 10:56, Trybun pisze:

    > Też coś, telefon za taką kwotę miałby być niedobry?? Chodzi o to żeby
    > porównać poziom zadowolenia i funkcjonalność z takim np za połowę ceny
    > owego F3.

    Testowałem:
    - F3 dość długo -- był znacznie lepszy od mego Redmi Note 9 pro
    - F4 dwie chwile -- był gorszy od mego Redmi Note 9 pro

    W wolnej chwili (od dawna nie miewam wolnych) być może
    przetestuję dłużej F4...

    Redmi Note 9 pro kosztował niemal 3 lata temu ~854 zł w X-Kom,
    czyli ~połowę obecnej ceny Poco F4, choć w sklepie podano mi
    cenę Poco F4 znacznie wyższą niż znana nam z netu.

    -=-

    https://www.youtube.com/watch?v=DqW9kRQrjkE

    -=-

    https://www.youtube.com/watch?v=3TaHdhkdrK0
    Uwaga, nowe smartfony są gorsze niż stare... Realme 10

    -=-

    Poco F3 może być lepszy niż Poco F4, ale nie chcę kupić
    zbyt starego telefonu z uwagi na aktualizacje.

    -=-

    Chętnie bym kupił za 5 pln -- ale nie widzę stosownych... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2023-07-15 00:59:34
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 12 lip 2023 o 08:47, Trybun pisze:

    > Spokojnie kupisz telefon równie funkcjonalny za pół ceny tego POCO.

    Chyba tak...
    https://www.youtube.com/watch?v=sKZ92W216EE 6 GiB RAMek; błąd 3 m
    Za tę cenę w Polsce można kupić lepszy:
    https://www.youtube.com/watch?v=DqW9kRQrjkE 8 GiB RAMek; błąd 1 m
    i ponoć taniej poza:

    https://www.gsmmaniak.pl/1423812/oneplus-nord-2t-5g-
    promocja-dobra-cena-opinia-idealny-telefon-2023/
    ponoć ~1280 zł

    > Co do tego GG i wymienionych modeli to pewnie jakieś niedopatrzenie.

    Może Poco F4 jest produkowany w Indiach lub w Chinach a do testowania
    (do wglądu) Corningowi dano tylko powstałe w Chinach bądź tylko w
    Indiach?...

    Corning nie odpowiedział.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2023-07-15 11:16:14
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Do 13? -- owszem, ale co później? Nadto na aktualizacji
    > systemu zazwyczaj nie kończy się wsparcie oprogramowania...

    To już zależy od producenta, mają różne kryteria takich aktualizacji,.
    Np u Samsunga czas/okres aktualizowania systemu zależy przede wszystkim
    od ceny modelu. A takiej Nokii to wsio ryba ile kosztował telefon. Z
    reguły producenci oferują jedną aktualizację systemu i na 2-3 lata łatki
    bezpieczeństwa. Nie potrafię powiedzieć na jak długo oferowane są
    aktualizacje "nakładek" na Andka bo od dawna nie miałem takiego telefonu.

    > L5 jest tak samo nielaboratoryjna jak L1.
    > To kolejna częstotliwość nośnej -- kolejna wielkość, dzięki której można
    > dokładniej wyliczyć poprawki, o ile naraz odczytasz z satelity L1 i L5.

    Jak sam piszesz nie jest to coś aż tak znacznego żeby było jakimś
    poważniejszym kryterium przy zakupie..

    > Fotony niechętnie zaglądają do wodnych głębin -- łamią ;) się jako fale
    > na granicach (bądź uginają -- JF kiedyś to opisał) i tracą rezon... ;)

    > Łażę wśród pionowych ścian -- tyle że bloków, nie grot...

    > Czyli w głębinach? -- pod Ziemią jest woda... ;)
    >

    > https://www.google.com/maps/place/52°24'00.0"S+163°0
    0'00.0"W/@-60.0843628,133.7157958,3z/data=!4m4!3m3!8
    m2!3d-52.4!4d-163?entry=ttu

    Chodzi o to że jak się nie wykonuje jakichś prac które wymagają precyzji
    w lokalizowaniu czy ponadprzeciętnego zasięgu to ten parametr można
    sobie darować,.

  • 14. Data: 2023-07-15 11:18:53
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > zbyt starego telefonu z uwagi na aktualizacje.
    >
    > -=-
    >
    > Chętnie bym kupił za 5 pln -- ale nie widzę stosownych... ;)

    Problem w tym że nie ma telefonów za 5zł. I w ogóle zakup poniżej 500zł
    to spore ryzyko. Aczkolwiek po dokładnej wcześniejszej analizie można by
    wejść w posiadanie czegoś wartościowego. Niewątpliwie będzie trochę
    ograniczony sprzętowo i programowo ale dla użytkownika o konkretnych
    wymaganiach może to wystarczy.
    A 5G w ogóle nie bierzesz pod uwagę? Bo już za rok-dwa brak tej funkcji
    może być wielce wnerwiający..

  • 15. Data: 2023-07-15 11:20:09
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    >
    > Może Poco F4 jest produkowany w Indiach lub w Chinach a do testowania
    > (do wglądu) Corningowi dano tylko powstałe w Chinach bądź tylko w

    Lepszy? Od kiedy bagaż niepotrzebnego RAMu to świadectwo że telefon jest
    lepszy?

    Ten brak opisu wcale nie musi wynikać z jakichś standardów, ot ktoś z
    załogi był niedysponowany i tego zwyczajnie nie wpisał.

  • 16. Data: 2023-07-15 15:06:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.07.2023 o 11:18, Trybun pisze:

    > A 5G w ogóle nie bierzesz pod uwagę? Bo już za rok-dwa brak tej funkcji
    > może być wielce wnerwiający..

    To za 2 lata fizyka się zmieni i zasięg 5G wzrośnie?
    jprdl co za ignorant!
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 17. Data: 2023-07-16 07:51:16
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 15.07.2023 o 12:04, Eneuel pisze:
    > Trybun
    >
    > : jedną aktualizację systemu i na 2-3 lata łatki bezpieczeństwa
    >
    > Jeśli kupię model sprzed dwóch lat -- nie otrzymam już aktualizacji?...

    Nie jestem pewny, ale chyba dostaniesz skumulowane które producent wydał
    później.

  • 18. Data: 2023-07-16 07:51:46
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 15.07.2023 o 19:24, Eneuel pisze:
> [...]
    > widzi aż 33 -- też bezwartościowo jak mój... Mój nie ma Galileo i
    > nie ma L5...
    >
    > Przejrzałem kilka Xiaomi i Samsungów...
    > Totalna porażka!!
    >
    > Niektóre widzą więcej od mego...
    >
    > : Bo już za rok-dwa brak tej funkcji może być
    > : wielce wnerwiający..
    >
    > Biorę pod uwagę 5G...
    >
    > -(-
    >
    > ŁanPlas ;) zostaje do oglądania...
    > W X-kom?...
    > Za każdym razem logowanie, instalacja trzech apek, czekanie...
    > Qadronoja!
    >

    > Najlepiej widziane są rosyjskie satelity!

    Myślę że do tego GPSu przykładasz za dużą uwagę. Ani dostępne Galileo
    ani dziesiątki aktywnych satelitów nie poprawią w jakiś znaczący sposób
    jakości tej funkcji.
    A może jakiś z tych "pancernych" telefonów typu Hammer by Ci przypadł do
    gustu?

  • 19. Data: 2023-07-16 20:39:34
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 lip 2023 o 07:51, Trybun pisze:

    > Ani dostępne Galileo ani dziesiątki aktywnych satelitów
    > nie poprawią w jakiś znaczący sposób jakości tej funkcji.

    Wczorajsze porównanie kilku telefonów pokazuje wyraźne różnice.

    > A może jakiś z tych "pancernych" telefonów typu Hammer by Ci
    > przypadł do gustu?

    Jeśli mają dobrą GNSS itd. -- być może. ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

  • 20. Data: 2023-07-16 20:40:53
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 lip 2023 o 07:51, Trybun pisze:

    > Nie jestem pewny, ale chyba dostaniesz skumulowane
    > które producent wydał później.

    Aktualnych nie obejmie ta aktualizacja.

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s