  • Data: 2023-08-06 17:05:25
    Temat: Re: POCO F4
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 6 sie 2023 o 09:30, Trybun pisze:

    > Są papierowe bo w sumie nie dają normalnemu > użytkownikowi nic ponadto co oferuje
    wersja zubożona.

    Dają dokładność/precyzję?

    To są dwie różne częstotliwości tych samych satelitów.
    Weź szkło i ,,białe'' światło -- zobaczysz rozjechanie
    fioletu i czerwieni, bo fiolet ma mniejszą szybkość od
    czerwieni, przez co ma większy kąt łamania...

    Trochę podobnie jest z L1/L5 czy L1/L2 -- mając naraz
    dwie częstotliwości możesz coś uzyskać. W tym wypadku
    możesz uzyskać choćby jonosferyczne poprawki, gdyż te
    różne częstotliwości są różnie traktowane jonosferą.

    Trochę jak z czterema naraz satelitami -- dającymi i pozycję
    (dwie pozycje -- ale jedną łatwą do odrzucenia) i czas. Trzy
    satelity nie dadzą pozycji (chyba, że uznamy przyziemienie)
    a dwie nie dadzą nawet napowierzchniowej pozycji...

    Liczba równań, liczba niewiadomych, stopień (kwadratowe,
    liniowe) równań; czysta arytmetyka i szybkie procesory...

    Dwie odcinki prostych na kartce papieru:
    - przetną się w jednym punkcie
    - nie przetną się
    - pokryją
    ale nie przetną się w dwóch punktach...

    Dwie kwadratowe krzywe na kartce papieru:
    - przetną się w jednym punkcie
    - przetną się w dwóch punktach
    - nie przetną się
    - pokryją
    ale nie przetną się w trzech punktach...

    W GNSS masz nieco większą komplikację:
    - 3D + czas
    - dylatacje czasu (grawitacyjne i nie tylko)
    - wpływ jonosfery
    - inne wpływy

    -=-

    Od dawna procesory wspierają L1/L5.
    Do pełni szczęścia potrzeba współpracy reszty smartfonu...

    Xiaomi kiedyś zademonstrowało jazdę z zamalowanymi szybami
    opartą o wskazania Mi8.

    Za jakiś czas na Dual Band oprą się autonomiczne samochody.
    Wojna może spowolnić ów proces -- cywilna precyzja może być
    wykorzystana niezbyt pokojowo...

    -=-

    Można zastanowić się nad praktycznym zyskiem z dokładności
    większej niż praktyczne 5 metrów. Wiele zależy od potrzeb,
    ceny i świadomości...

    -=-

    Na razie nie szukam nowego smartfonu.
    I raczej ;) nie wykorzystam AG A23, gdy ojcu znudzi się...
    [AG A23 powędruje w ręce matki -- mam nadzieję...]

    Czas szybko ucieka. RM9p jest nadal dobry -- brakuje jedynie ;)
    miejsca na dysku. W każdym innym moim smartfonie (w tym także
    w tablecie) brakowało miejsca na dysku.

    12.9GB wolnego
    91% akumulatora

    Atmosferyczne ciśnie nie spada...
    Jutro ma być zimno, choć dziś jest upalnie...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s