  • 11. Data: 2013-07-01 21:30:51
    Temat: Re: PLUS GSM - Brak śladu po nieudanej próbie połączenia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:51d1b16b$0$1216$65785112@news.neostrada.pl...

    Jesli chodzi o pokrycie, to ja czekam, aż Unia zablokuje opłaty roamingowe.
    Mieszkam blisko Słowacji. Kupie słowacką kartę i będę miał połączenia przez
    wszystkie BTS-y. Czemu u nas operatorzy nie mogą sie na to dogadać, to już
    pozostaje dla mnie tajemnicą.

  • 12. Data: 2013-07-01 21:44:57
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-07-01 21:30, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    >
    > Jesli chodzi o pokrycie, to ja czekam, aż Unia zablokuje opłaty
    > roamingowe.

    Na dzień dzisiejszy obniżyła, ale czemu miałaby blokować?

    > Mieszkam blisko Słowacji. Kupie słowacką kartę i będę miał
    > połączenia przez wszystkie BTS-y. Czemu u nas operatorzy nie mogą sie na
    > to dogadać, to już pozostaje dla mnie tajemnicą.

    W części się dogadali, ale ciężko stwierdzić jak to działa w praktyce
    (mowa o wspólnej infrastrukturze). Osobiście po kilkunastu latach
    rozwiązałem ten problem poprzez przejście do Play i skończyły się
    problemy z zasięgiem itd. Żeby było śmieszniej, to wygląda na to, że
    Szwajcaria w roamingu wyszła taniej niż w T-mobile :)

  • 13. Data: 2013-07-01 22:30:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Na dzień dzisiejszy obniżyła, ale czemu miałaby blokować?

    Tak powiedzieli w telewizji. Podobno od 2015 roku.

> [...]
    > problemy z zasięgiem itd. Żeby było śmieszniej, to wygląda na to, że
    > Szwajcaria w roamingu wyszła taniej niż w T-mobile :)

    U nas w górach PLAY ma tę wadę, że przeważnie korzysta z jakiś dziwnych
    BTS-ów, na których nie masz darmowego Internetu, albo w ogóle nie działa.
    Kilku znajomych przeszło i teraz przeklinają specyfikę terenu. Nie
    wykluczam, ze nie umieją tego obsłużyć, ale ja mam telefon w PLUS-ie, to
    nie chce mi się tamtego rozkminiać.

  • 14. Data: 2013-07-01 22:41:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał
    >Jesli chodzi o pokrycie, to ja czekam, aż Unia zablokuje opłaty
    >roamingowe. Mieszkam blisko Słowacji. Kupie słowacką kartę i będę
    >miał połączenia przez wszystkie BTS-y.

    Taki dobry zasieg ?

    >Czemu u nas operatorzy nie mogą sie na to dogadać, to już pozostaje
    >dla mnie tajemnicą.

    Kiedys podobno im zabraniala koncesja. Moze i slusznie, bo dzieki temu
    mamy dzis 4 konkurujace sieci.
    A teraz sie przeciez dogaduja - Play z Plusem, T z O.

    P.S. jak to dawniej wygladalo - dzwoni klient Plusa do klienta Play w
    roamingu, Plus wszystko obsluguje, ale musi jeszcze za to Playowi
    zaplacic ? :-)

    J.

  • 15. Data: 2013-07-02 00:05:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał
    >
    > Taki dobry zasieg ?
    u.
    Korzysta ze wszystkich możliwych BTS-ów. Tylko w roaming

    > Kiedys podobno im zabraniala koncesja. Moze i slusznie, bo dzieki temu
    > mamy dzis 4 konkurujace sieci.
    > A teraz sie przeciez dogaduja - Play z Plusem, T z O.

    Ale mnie chodzi o to, że jak nie ma zasięgu PLUS, to niech korzysta z innej
    sieci. Nawet z jakimś roamingiem.

  • 16. Data: 2013-07-02 08:06:43
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-07-01 22:30, Robert Tomasik pisze:
    (...)
> [...]
    > Nie wykluczam, ze nie umieją tego obsłużyć, ale ja mam telefon w
    > PLUS-ie, to nie chce mi się tamtego rozkminiać.

    Ciekawe - nie słyszałem o jakichś powszechnych narzekaniach z tego
    terenu, osobiście sporo przebywam w górach, ale zdaje się nie tych
    samych, ponieważ tam po drugiej stronie są Czechy, a nie Słowacja :)
    Problemów nie zauważyłem, internet taki jak powinien być, ale
    w abonamentach głosowych (nie wiem co masz na myśli darmowy
    - pakiet danych w abonamencie?). Problem może być z internetem
    w Play Online, ponieważ to działa tylko na ich własnych BTS-ach,
    ale to chyba znajomi wiedzą...

  • 17. Data: 2013-07-02 19:42:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - pakiet danych w abonamencie?). Problem może być z internetem
    > w Play Online, ponieważ to działa tylko na ich własnych BTS-ach,

    No właśnie u nas mało tych własnych BTS-ów :-)

  • 18. Data: 2013-07-03 14:46:36
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-07-02 19:42, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <n...@w...pl> napisał:
    (...)

    > No właśnie u nas mało tych własnych BTS-ów :-)

    Ba, ale w takim układzie kupowanie dedykowanego Play Online nie
    ma sensu. Inna sprawa, że tych 'własnych' BTS-ów to nigdzie w
    terenie nie ma dużo.

  • 19. Data: 2013-07-04 10:55:02
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Artur Maśląg nabazgrał(a):

    > Tak, lepiej. Początkowo Plus miał lepsze pokrycie w trasach, ale
    > z czasem wyszło jak wyszło, czyli jest gorzej. Pokrycie w terenie
    > też na korzyść T-mobile.

    Nie wiem jak w tym roku będzie ale w zeszłym T-Mobile nie miał zasięgu na
    sporym odcinku między autostrada A1 a Malborkiem.
    Do tego małe zaniki sieci między Toruniem a Płońskiem, więcej ostatnio nie
    podróżowałem :)

  • 20. Data: 2013-07-04 11:02:02
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Artur Maśląg nabazgrał(a):

    > Wierzysz w takie bajki? Owszem, z zasięgiem było lepiej niż w Plusie,
    > ale to za mało, by twierdzić że najlepszy był i jest.

    Wierzę :) miałem długo ERA (miesiąc czy dwa po wejściu do PL) potem parę lat
    PLUSA, krótko PLAY i wróciłem do ERA/T-Mobile
    Brat miał ORANGE i też wiem jak przeklinał, w DC musiał podchodzić do okna
    żeby zasięg łapać ... nie dziękuję za takie atrakcjie :)

    > No popatrz :) 16 lat praktyki z tą firmą i jednak bywało, że coś nie
    > działało. Tyle, że daleko mi było do marudzenia.

    To że były pady to chyba normalne bo nic nie działa wiecznie dobrze :)

    > Play ogólnie działa bardzo ładnie, a co do oszukiwania na fakturach
    > - może jakieś konkrety? Bo wiesz, takich marudzących to można trafić,
    > ale konkretów mało i często rzeczywistość jest inna, niż miałoby
    > wynikać z ich opowieści.

    Nie wiem jak mam podać konkrety poza tym że koledze z firmy dopisali usługi
    do FA których nie miał, potem 3 miesiące się bujał żeby to wyłączyli a
    wyrównanie KOR nastąpiło po pół roku .. super ... ja miałem źle naliczony
    termin neta w T-M i na odpowiedź maila z reklamacją czekałem całe 7 dni
    (wszystko szybko wyrównali)