    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    <kqrt4g$psf$1@node2.news.atman.pl> <kqrvrc$sfm$1@node2.news.atman.pl>
    <51d1ad38$0$1469$65785112@news.neostrada.pl>
    <51d1b16b$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <kr3d96$94f$1@node1.news.atman.pl>
    <51d59763$0$1459$65785112@news.neostrada.pl>
    <51d5987a$0$1252$65785112@news.neostrada.pl>
    <51d5a25f$0$1457$65785112@news.neostrada.pl>
    <yqi0b47qkk23$.xu9d64xawm8w.dlg@40tude.net>
    <kr5oic$lkl$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: PLUS GSM - Brak śladu po nieudanej próbie połączenia
    Date: Fri, 5 Jul 2013 17:06:50 +0200

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-07-05 01:17, J.F. pisze:

    >W pinga? Żarty.

    wcale nie.

    >Brak zasięgu widać od razu - na navi jest informacja
    >i np. czerwony krzyżyk przy kreskach.

    Jestes pewien ? Bo wydaje mi sie ze NE tak czesto nie transmituje.

    >A jak się często rozmawia
    >to szybko z wora wychodzą braki w zasięgu.

    Jak sie czesto rozmawia to owszem, ale czy czesto rozmawiasz ?
    Tak, aby w godzine podrozy choc przez pol godziny wisiec na sluchawce
    ?

    >Mówiłem, że uprzedzony jesteś - nawet nie mogłeś zadzwonić do
    >przyjaciela. Pojechałbyś w dowolną stronę (jak już taki
    >niezorientowany
    >jesteś) to złapie zasięg i będzie dobrze.

    Nie po to place za nawigacje, aby pojechac w dowolna strone :-P

    Tam akurat spory kawal trzeba pojechac bo zasiegu nie ma dlugo.
    A na koniec nawigacja kaze ci zawrocic :-)

    >Mogłeś też mieć zwykłą mapę,

    Moglem i mialem, ale to wcale nie takie proste odnalezc swoja pozycje.
    Szczegolnie jak zadupie i mapa traktuje okolice po macoszemu.

    P.S. W Spalonej ma BTS Orange, a przynajmniej ma pozwolenie. I w ogole
    okolice jakby najlepiej obstawil.

    >która by się mogła przydać w gorszych warunkach pogodowych, a padł by
    >odczyt GPS - tak, to też się zdarza.

    Zdarza sie. Ostatnio w teplickich skalach stracilem sygnal i trzy gps
    nie potrafily przez godzine zalapac. A znow byly potrzebne.
    A pogoda byla piekna, skal miejscami malo, lasek rzadki - ale nawet na
    polanie z dala od skal nie lapaly.

    >Są takie miejsca, że internet
    >miałem tylko satelitarny i tylko jak wiało od wschodu i nie było
    >deszczu - przynajmniej spokój :)

    Internet to pewnie sporo inne czestotliwosci niz GPS, inne czynniki
    zaklocaja ... no ale potwierdzam, gps tez potrafi zablokowac.

    P.S. no i sztandarowy przyklad - ruszasz z podziemnego garazu,
    wyjezdzasz ... i pierwsza decyzja musi byc podjeta blyskawicznie - w
    prawo czy w lewo ? :-)
    Jesli dobrze pamietam to NE kiedys chwalilem - daje sie wprowadzic cel
    bez zasiegu, potem wystarczy tylko OK nacisnac.

    J.