  • Data: 2013-07-05 19:54:46
    Temat: Re: PLUS GSM - Brak śladu po nieudanej próbie połączenia
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-07-05 18:59, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał
    (...)

    > A ja z kolei nie bardzo sobie wyobrazam sprawdzania lacznosci bez pinga
    > i tak dochodzimy do uzasadnionych podejrzen :-)

    Nie, Ty dochodzisz. Jak wiesz ja nie jestem podejrzliwy bez potrzeby.
    Gdybym miał oceniać/kwalifikować/decydować o wyborze sieci do pewnych
    konkretnych zastosowań to pewnie bym przeprowadził takie pomiary, gdyby
    miały mieć istotny wpływ na działanie systemu.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Skoro nie musi, to czy wie ze lacznosc sie urwala ?

    Pisałem - *czerwony krzyżyk przy kreskach*.

    > OK, to jest sposob na sprawdzenie. Jesli takie pasazerki masz ..

    Cóż, taki lajf. Nawet moja żona jest świetnym wykrywaczem braków
    zasięgu, szczególnie jak dyskutuje z synem oddalonym o kilkaset
    kilometrów :) A jak się trafi coś z pracy... Ja osobiście
    mam inną naturę (bardziej spokojną, pragmatyczną) i jak zasięg
    padnie to poczekam :) Niemniej widzę jego brak na wyświetlaczu :)
    Inna sprawa, że nie tylko pasażerki były i niekoniecznie byłem
    kierowcą :) Nie wspomnę o tym, że brak zasięgu dla mnie jest
    dużo bardziej krytyczny niż dla dowolnej osoby z domowników.

    > A i tak by pomogla, jakby pokazala z ktorej strony cel lezy.

    Musiałbyś pojechać, albo zrobić 8, jeżeli masz w telefonie :)

    > Po mchu nigdy nie probowalem, ale kompasu w samochodzie to mi pare razy
    > brakowalo.

    Rambo miał w nożu :)

    > Tylko co ci kompas pomoze, jesli nie bardzo wiesz gdzie jestes, a drogi
    > w gorach krete ?

    Czyli harcerzem nie byłeś.

    > W tych nowoczesnych telefonach/tabletach kompas czesto jest, ale czy
    > pracuje w pionie trzeba sprawdzic.

    W przybliżeniu pracuje dobrze, ale niekoniecznie w pionie i trzeba
    go skalibrować. Jak już chcesz z tego skorzystać to warto wiedzieć
    jak to działa.

    > No wlasnie - zadupie, mapa zla, mchu nie widac, kompas nie dziala, a tu
    > ci jeszcze nawi nie pomoze, bo zasiegu nie ma.
    > Nie kupuje on-line :-)
    > Moze kiedys, jak koszty roamingu w Europie spadna.

    Już spadły.

    > Faktycznego zasiegu obiektywnie nie sprawdze, ale liczba BTS IMO dobrze
    > o tym swiadczy.

    Jakoś tak średnio.

    > A wiekszosc z tych pozwolen chyba jednak zrealizowana.

    Co nie znaczy, że będzie zasięg.

    > No, pamietam czasy gdy w okolicach zadna siec nie miala zasiegu :-)

    No, pamiętam czasy, gdy GSM to nigdzie nie było i nawet czekałem
    na linię stacjonarnego telefonu - 10 lat? Zdaje się, że nie o tym
    była mowa.

    > A teraz na mapce widac ze Orange ma tam przynajmniej pozwolen wiecej ..

    W warszawskim Wilanowie też niby Plus miał super zasięg, BTS-y itd.

    > Dopoki nie wyskoczy "nie ma takiego miasta jak Londek" :-)

    Ba, AM miała np. braki w Pluskowęsach...

    > I dlatego wole jak mapy sa w urzadzeniu.

    A ja jestem pragmatykiem i wykorzystuję to co powinno mi najlepiej
    spełniać swą rolę. Mam oczywiście awaryjną navi offline (oczywiście
    zawsze nieaktualną) i korzystam na co dzień z wersji online NE.
    Jeżdżąc po EU priorytet może być zmieniony :)
    Jedno mogę napisać - mam bardzo wysokie zaufanie do NE, która to
    już parę razy mnie 'uratowała' z pomysłów AM.