  • 91. Data: 2010-05-30 08:55:50
    Temat: Re: PLIX padl?
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    W dniu 20.05.2010 11:52, Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
    > hm... warta jest na tyle nisko, ze jakby poznan obecnie zalalo - byloby to
    > raczej najmniejszym problemem dla reszty polski ;>
    >(...)

    Z tego co przelotem udaje mi się zerknąć w tv, to niestety w Poznaniu
    zagrożenie powodzią, i utrudnienia związane z przejściem wysokiej fali,
    nie jest chyba takie znikome. Dziś zdaje się widziałem w tvn24 jakies
    zalane nieprzejezdne drogi w Poznaniu, i to nie wyglądało na lekkie
    podtopienie, które ustąpi po kilku godzinach...

    --
    Sławek Lipowski

  • 92. Data: 2010-05-30 20:23:24
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 30.05.2010 Sławek Lipowski <s...@l...org> napisał/a:

> [...]
    > zalane nieprzejezdne drogi w Poznaniu, i to nie wyglądało na lekkie
    > podtopienie, które ustąpi po kilku godzinach...
    zalalo troche ogrodkow. Pare domow nad warta jest zagrozonych. No i ujecie wody
    w debinie.

    W kilku miejscach zamkniete sa tez drogi, glownie z uwagi na "wybite"
    studzienki.

    Do jakiegokolwiek zagrozenia, zwlaszcza na terenach "zamieszkalych" duzo
    brakuje ;)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 93. Data: 2010-05-30 23:51:55
    Od: Ślązak <s...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Sławek Lipowski napisał:

> [...]
    > zalane nieprzejezdne drogi w Poznaniu, i to nie wyglądało na lekkie
    > podtopienie, które ustąpi po kilku godzinach...

    Weź nie siej defetyzmu. Poza kilkoma podlanymi działkami POD, tudzież
    kilkoma wybitymi studzienkami kanalizacyjnymi nic Poznaniowi nie zagraża -
    przynajmniej nie tym razem. Byłem oblookać nad Wartą - do rozlania się wody,
    która poczyniłaby naprawdę fest spustoszenia - dużo brakuje.

    --
    Ślązak

  • 94. Data: 2010-05-31 05:14:37
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Nie no, nie zrozumcie mnie źle. Zapewne macie rację (jesteście na
    miejscu) i tym razem do jakiejś realnie niebezpiecznej sytuacji dużo
    brakuje. Media zapewne celowo podkręcają atmosferę zagrożenia, bo to się
    lepiej sprzedaje. Ale mówienie o tym, że tego typu ewentualność Poznania
    w ogóle nie dotyczy byłoby chyba nadmiernym optymizmem...

    --
    Sławek Lipowski

  • 95. Data: 2010-05-31 09:19:43
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 31.05.2010 Sławek Lipowski <s...@l...org> napisał/a:
> [...]
    > lepiej sprzedaje. Ale mówienie o tym, że tego typu ewentualność Poznania
    > w ogóle nie dotyczy byłoby chyba nadmiernym optymizmem...
    Coz.. zawsze jest ryzyko ze pojdzie fala 2 metry wyzsza niz obecnie i splucze
    pol poznania.

    Ale to oznaczalo by tez ze z sporej czesci wielkopolski(a zapewne polski, bo
    jakby taka fala miala sie utworzyc na warcie, to strach pomyslec co by sie
    mialo stac na odrze i wisle) tez by niewiele zostalo ;)

    Fajna symulacja jest na http://www.poznan.pl/mim/public/wos/zalewy.html?co=s
    imulation
    Jak widac przy 7.5 metra (czyli metr wyzej niz obecnie) - zdarzaja sie
    podtopienia w centrum. Stary Browar zaczyna miec problemy przy 8.5 metra.

    Przy 9.5 metra na starym rynku plywamy kajakami a Malta sie laczy z Warta ;)